Gjest pelleguten Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg skal selge en 89 modell mazda 929 (2 liter) og lurer på hvor mye jeg kan ta for denne. Den er ikke EU-godkjent da bremseklosser og -skiver foran må byttes og styringen er slingrete. I tillegg bør clutchen byttes. Vil jeg få mer igjen dersom jeg fikser bilen selv (som vil si verksted, kommer på ca 10 000) eller selge den som den er? 0 Siter
margerita1365380476 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Se på finn om det er noen slike biler tilsalgs. Det lønner seg ikke å reparere før du selger den. Du får ikke de pengene igjen likevel. 0 Siter
Gjest pelleguten Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Se på finn om det er noen slike biler tilsalgs. Det lønner seg ikke å reparere før du selger den. Du får ikke de pengene igjen likevel. Har søkt litt på nettet, men fant ingen 929er, kun 626er. Men den bør jo være litt mer verdt enn dem. Hadde ikke tenkt å reparere den, men fikk et råd om at flere ville være interessert dersom den var EU-godkjent. 0 Siter
Gjest pelleguten Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 vraktpanten Fant flere 89 modeller 626, til 30 000 +/- 10 000 så jeg hadde jo håpet på mer enn vrakpanten. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det dreier seg om opp til 10 til 15 tusen. Noe mer kan du ikke regne med å få, men det er selvsagt avhengig av hvor god stand den er i og antall kjørte km. Hvis du ikke kan gjøre dette selv så blir det for dyrt å sette den i stand på ett verksted. Du vil ikke få f.eks ti tusen mer for bilen om du koster på den ti tusen. For meg som skrur selv, så hadde ikke dette kostet stort, så det kan være lurt å selge den til en som kan gjøre dette selv. 0 Siter
Gjest pelleguten Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det dreier seg om opp til 10 til 15 tusen. Noe mer kan du ikke regne med å få, men det er selvsagt avhengig av hvor god stand den er i og antall kjørte km. Hvis du ikke kan gjøre dette selv så blir det for dyrt å sette den i stand på ett verksted. Du vil ikke få f.eks ti tusen mer for bilen om du koster på den ti tusen. For meg som skrur selv, så hadde ikke dette kostet stort, så det kan være lurt å selge den til en som kan gjøre dette selv. Det var noe sånt jeg tenkte også, rundt 10 000. Men begynte jo å håpe når andre skulle ha opptil 40 000 :-) Tenkte den kunne være bra til noen som mekket selv eller skulle ha den som delebil. Du skulle ikke tilfeldigvis ha lyst på en god gammel mazda? Bortsett fra litt rust og EU-manglene så er den i god stand. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det var noe sånt jeg tenkte også, rundt 10 000. Men begynte jo å håpe når andre skulle ha opptil 40 000 :-) Tenkte den kunne være bra til noen som mekket selv eller skulle ha den som delebil. Du skulle ikke tilfeldigvis ha lyst på en god gammel mazda? Bortsett fra litt rust og EU-manglene så er den i god stand. Jeg hadde ikke gitt 40.000 for en mazda av dette årstallet. Hehe, jeg tror jeg står over, jeg har nok biler og nok å skru på, så tror ikke det er lurt å dra på meg enda mer:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Vi solgte vår Hyundai Elantra 97 modell i går, og fikk 35.000 for den. Den hadde gått 179.000, men var holdt godt, fulgt meget godt opp på alle servicer og olje-/filterskift + polert to ganger årlig. Den stod avretert i lokalavisen tre dager + på Finn. Kun én person ringte, og de fikk den. Dårlig marked for bilsalg nå.... 0 Siter
Gjest pelleguten Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Vi solgte vår Hyundai Elantra 97 modell i går, og fikk 35.000 for den. Den hadde gått 179.000, men var holdt godt, fulgt meget godt opp på alle servicer og olje-/filterskift + polert to ganger årlig. Den stod avretert i lokalavisen tre dager + på Finn. Kun én person ringte, og de fikk den. Dårlig marked for bilsalg nå.... Brukte koreanske biler er vel vanskelige å få solgt. Eldre modeller av disse var gjerne ikke særlig bra biler. Pluss at folk har fordommer mot dem. Men skjønner jo at 30 000 er å håpe på for mye. Men 10 000 - 15 000 vil jeg i alle fall ha. Skulle tro markedet var bedre nå som renta er lav og folk har god råd. 0 Siter
rose23 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Har søkt litt på nettet, men fant ingen 929er, kun 626er. Men den bør jo være litt mer verdt enn dem. Hadde ikke tenkt å reparere den, men fikk et råd om at flere ville være interessert dersom den var EU-godkjent. Jeg ville aldri ha kjøpt en bil som ikke var EU-godkjent i løpet av det siste året! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.