collins Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Her skal den rødgrønne regjeringen få noe å bite i. I statsbudsjettet som legges fram 14 okt, så bebuder Foss en vesentlig økning av minstefradraget, og en vesentlig økning av innslagspunktet for toppskatten. Også marginalskatten går Foss inn for å redusere i budsjettet. Dette blir litt av en nøtt å knekke for den påtroppende regjering. Vil de bringe skattenivået tilbake til 2004-nivå, slik de har utbasunert i hele valgkampen? Dels har de et tidspress for å omgjøre det foreliggende budsjett, men et annet "problem" blir hvordan de skal forholde seg til en skatteprofil som kun hensyntar vanlige lønnsmottakere? Stoltenberg har jo til det kjedsommelige hevdet at skattelette er "å gi til de som har mest fra før". Jeg gleder meg til å se hvordan de rødgrønne håndterer denne saken. 0 Siter
flisa Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg syns det er grusomt jeg at sosialistene har overtatt. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg syns det er grusomt jeg at sosialistene har overtatt. Du er ikke alene om å synes det. 0 Siter
Gjest Lei av Foss Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg gleder meg også til å se hvordan de rødgrønne skal endre politikken. Er så lei av folks "vil ha mer" holdning... "Alt er så dyrt, vi må ha mer ditt og billigere datt" Vi har aldri hatt det bedre, bensin har aldri vært billigere (i forhold til folks lønninger), og 2004 var da på ingen måte noe skrekk-år! På tide med en omprioritering!! 0 Siter
gripp Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Bra av Foss. Når får vi se hva sosialistene virkelig duger til, og at vanlige folk får en skikkelig suser av en skatteskjerpelse. Jeg tror fan ikke han tør. 0 Siter
flisa Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Du er ikke alene om å synes det. Får jo håpe at det blir borgelig om 4 år igjen da :-) når folk våkner opp av dvalen 0 Siter
petter smart Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg gleder meg også til å se hvordan de rødgrønne skal endre politikken. Er så lei av folks "vil ha mer" holdning... "Alt er så dyrt, vi må ha mer ditt og billigere datt" Vi har aldri hatt det bedre, bensin har aldri vært billigere (i forhold til folks lønninger), og 2004 var da på ingen måte noe skrekk-år! På tide med en omprioritering!! Litt paradoksalt at du mener vi aldri har hatt det bedre og så gleder deg til å se hva de rødgrønne skal endre på. 0 Siter
collins Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Bra av Foss. Når får vi se hva sosialistene virkelig duger til, og at vanlige folk får en skikkelig suser av en skatteskjerpelse. Jeg tror fan ikke han tør. Nei, jeg tror heller ikke Jens tør. Han vet i så fall at han kommer til å få det "grepet" midt i trynet mange år framover. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Får jo håpe at det blir borgelig om 4 år igjen da :-) når folk våkner opp av dvalen Tror nok det er borgerlig om 4 år igjen, ja. Da må vel folk ha våknet igjen, som du sier. Da vil de nok innse hvor godt/bra vi har det her i landet nå. Får jo håpe de ikke klarer å ødelegge for mye i løpet av de 4 årene da! 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Med tanke på at dette sikkert er et budsjett Foss aldri ville stått inne for om han skulle fortsatt hever jeg bare på øyebrynene av hele greia. 0 Siter
collins Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Med tanke på at dette sikkert er et budsjett Foss aldri ville stått inne for om han skulle fortsatt hever jeg bare på øyebrynene av hele greia. Her bommer du noe saftig.Dette budsjettet ble det det gitt sterke antydninger om i valgkampen, lenge før valgresultatet var klart. Mener du at Foss skal legge fram et sosialistisk budsjett, nå når nåværende regjering skal fratre? Syns du det gir særlig troverdighet til vårt parlamentariske system? 0 Siter
collins Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Litt paradoksalt at du mener vi aldri har hatt det bedre og så gleder deg til å se hva de rødgrønne skal endre på. Bra poeng! ;o) 0 Siter
Mirabell Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Litt paradoksalt at du mener vi aldri har hatt det bedre og så gleder deg til å se hva de rødgrønne skal endre på. Målet er ikke å få det bedre selv... Men det er kanskje ditt mål? Solidaritet er et vanskelig fremmedord... 0 Siter
petter smart Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Tror nok det er borgerlig om 4 år igjen, ja. Da må vel folk ha våknet igjen, som du sier. Da vil de nok innse hvor godt/bra vi har det her i landet nå. Får jo håpe de ikke klarer å ødelegge for mye i løpet av de 4 årene da! Problemet er jo at sosialistene vil flyte lenge på det de borgerlige har gjort. Samtidig som konsekvensene av deres politikk gjerne ikke blir synlige før om mange år. Og sitter det en borgerlig regjering da vil den få skylden. Folk flest skjønner ikke at politikk gir konsekvenser på lang sikt og at det tar tid før den får effekt. 0 Siter
petter smart Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Målet er ikke å få det bedre selv... Men det er kanskje ditt mål? Solidaritet er et vanskelig fremmedord... Alle kan ikke få det bedre, det sier seg selv. Hvem bør en være solidariske med? Jeg er solidarisk med andre nordmenn, og foretrekker dem framfor folk i andre land. Og da trenger vi jobber til alle og et fornuftig skatte- og avgiftsnivå. En så jo hvordan sosialisme i ekstrem praksis (kommunisme) fungerte. Alle, unntatt lederne, fikk det likt, problemet var bare at alle hadde det dårlig. 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Her bommer du noe saftig.Dette budsjettet ble det det gitt sterke antydninger om i valgkampen, lenge før valgresultatet var klart. Mener du at Foss skal legge fram et sosialistisk budsjett, nå når nåværende regjering skal fratre? Syns du det gir særlig troverdighet til vårt parlamentariske system? Det er etter hva jeg har forstått på politikere jeg kjenner vanlig praksis å legge et budsjett før avgang som skal sette de som overtar i knipe. Det samme har avisene skrevet selv om man nok ikke kan ta alt de skriver for god fisk. Å innbille seg at Foss ville innfridd alle valgløfter i høstens budsjett om han hadde fått fortsette er i beste fall naivt. Det viste seg for fire år siden, det har vist seg i fire år. 2005 er neppe noe unntak. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Problemet er jo at sosialistene vil flyte lenge på det de borgerlige har gjort. Samtidig som konsekvensene av deres politikk gjerne ikke blir synlige før om mange år. Og sitter det en borgerlig regjering da vil den få skylden. Folk flest skjønner ikke at politikk gir konsekvenser på lang sikt og at det tar tid før den får effekt. Ja, det er nok sant som du sier. Dessverre må en vel nesten si. 0 Siter
Osiris Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Får jo håpe at det blir borgelig om 4 år igjen da :-) når folk våkner opp av dvalen Håper du tar feil jeg da. Men det norske folk har hatt en tendens til å velge opposisjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.