Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Eller skrives det cocnac? Nå ble jeg veldig i tvil her, jaja, dere skjønner hva jeg mener :-) Saken er den at jeg skal kjøpe dette i gave, er det eneste jubilanten ønsker seg. Men jeg drikker ikke konjakk (cocnac ;-)) selv, så jeg har ikke peiling. Så jeg takker og bukker for hjelp. 0 Siter
Speak Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hardy sier gubben er god. (Og mange er enige med han om det) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Backe Gabrielsen XO. En orgasme for ganen. Du sier du ikke drikker Cognac nå, men ta deg en XO og se om du sier det samme! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hardy sier gubben er god. (Og mange er enige med han om det) Ok, takk. *noterer ned Hardy* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Backe Gabrielsen XO. En orgasme for ganen. Du sier du ikke drikker Cognac nå, men ta deg en XO og se om du sier det samme! Noterer det ned. Tja, siden det er du som sier det er godt, får jeg vel nesten prøve da :-) Kanskje jeg får smake av jubilanten, siden dette er det eneste hun ønsker seg, regner jeg med hun får ett velfylt barskap når dagen er over. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Umulig! Noen liker søte Martell, andre liker Rèmy Martin. Jeg synes i hvert fall det er dumt å fleske til med en XO-cognac av "feil" merke, siden det er så dyrt. Så om du ikke vet hva personen liker, ville jeg nøyd meg med å kjøpe en VSOP :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 "Konjakk" er norsk skrivemåte, og "cognac" er fransk (original) skrivemåte. Begge er lov å bruke på norsk. Ellers har jeg sansen for Larsen, men jeg vet mer om whisky enn konjakk. "..........................................." 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Backe Gabrielsen XO anbefales som nr. 1 av meg også. Larsen er forholdsvis mild og god. Er jo en smaksak..! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Umulig! Noen liker søte Martell, andre liker Rèmy Martin. Jeg synes i hvert fall det er dumt å fleske til med en XO-cognac av "feil" merke, siden det er så dyrt. Så om du ikke vet hva personen liker, ville jeg nøyd meg med å kjøpe en VSOP :-) Ok, noterer meg dette. Om jeg greier og få noen til og snoke litt i hva hun har i barskapet, kan jeg vel gå for en XO. Kanskje jeg skal alliere meg med mannen hennes, han vet nok sikkert hva hun liker. Men du har ett godt poeng! 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg vil komme med samme anbefaling som en annen her Bache Gabrielsen XO, den er bare så god. Jeg som ikke likte cognac tidligere engang, men denne er herlig. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 "Konjakk" er norsk skrivemåte, og "cognac" er fransk (original) skrivemåte. Begge er lov å bruke på norsk. Ellers har jeg sansen for Larsen, men jeg vet mer om whisky enn konjakk. "..........................................." Ok, da kan jeg altså skrive begge deler. Kan jo bli litt paranoid av skriveleifpolitiet her inne ;-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg vil komme med samme anbefaling som en annen her Bache Gabrielsen XO, den er bare så god. Jeg som ikke likte cognac tidligere engang, men denne er herlig. Da bør jeg smake denne selv da. Kanskje jeg skal kjøpe en liten flaske til meg selv med Backe, siden jeg må på polet uansett. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Backe Gabrielsen XO anbefales som nr. 1 av meg også. Larsen er forholdsvis mild og god. Er jo en smaksak..! Tror jeg må alliere meg med mannen hennes jeg, siden jeg skjønner at dette er en smaksak. Og så må jeg prøve Backe Gabrielsen XO selv, siden den tydligvis er den som skal omvende meg :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ok, da kan jeg altså skrive begge deler. Kan jo bli litt paranoid av skriveleifpolitiet her inne ;-) "Kan jo bli litt paranoid av skriveleifpolitiet her inne" De ignorerer man bare :-) "...................................." 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Braastad XO er vanvittig god. Rund og mild i smaken. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Da bør jeg smake denne selv da. Kanskje jeg skal kjøpe en liten flaske til meg selv med Backe, siden jeg må på polet uansett. Ja, det synes jeg du skal unne deg. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 "Kan jo bli litt paranoid av skriveleifpolitiet her inne" De ignorerer man bare :-) "...................................." Prøver så godt jeg kan. Men det er litt vanskelig og vite hva man har lov og skrive eller ikke. Pub og pøbb f.eks. Tror jeg skal legge ordboka som snarvei igjen. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Braastad XO er vanvittig god. Rund og mild i smaken. Den ble jeg faktisk anbefalt på polet en gang, skulle kjøpe til pappa. Falt i smak hos han iallefall :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Prøver så godt jeg kan. Men det er litt vanskelig og vite hva man har lov og skrive eller ikke. Pub og pøbb f.eks. Tror jeg skal legge ordboka som snarvei igjen. Nå har man jo lov til å skrive nesten alt :-) "Pøbb" er lov. "Faite" (fra "fight") er lov. Jeg tror jeg begynner å bli gammel :-) "........................................." 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja, det synes jeg du skal unne deg. Så skal jeg tenne levendes lys, fyr i ovnen, og kose meg med en konjakk. Hørtes jo kjempedeilig ut, minuset til nå har jo vært at jeg ikke liker konjakk. Men nå skal det bli andre tider :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.