Gjest sennepfrø Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Når forteller dere barnet hvordan frøet er plantet i mammas mage osv? 0 Siter
amber sun Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det har snuppa mi visst fra hun var 3-4 år. 0 Siter
tiliti Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har svart ærlig og redelig når hun har spurt. Og hun har tatt det som den naturligste ting i verden. I begynnelsen var det enkelt, det kommer et frø ut fra pappa inn i magen til mamma og lager et barn. Etterhvert som hun har blitt eldre har spørsmålene blitt mer detaljerte, og dermed også forklaringene mine. Nå er hun snart 5 år og jeg tror hun har rimelig bra oversikt. 0 Siter
Platina Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har fortalt det til mine på 5 og 7 fordi de spurte, og da ble det fryktelig mye æææsj! og neeeei?!? og Jeg skal aaaldri ha barn!! 0 Siter
Gjest batteri Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 hvorfor starte en helt lik tråd som den litt lenger nede på sida...?!? 0 Siter
sheba Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 hvorfor starte en helt lik tråd som den litt lenger nede på sida...?!? hva?? 0 Siter
sheba Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 hvorfor starte en helt lik tråd som den litt lenger nede på sida...?!? oida, nå skjønte jeg den, hehehe er visst litt treig i kveld, ble litt for optatt av 80 tallet;-) sorry.. 0 Siter
yeehaw Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Forteller når de spør, og fortelle det på en måte som de kan forstå. Etterhvert som de blir eldre så spør de mer, og da må det forklares med. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Som skrevet nedenfor så har vi pratet om litt nå og da. De har for.eks. visst at ikke barn kom med storken, i åresvis Men den skikkelige praten, den om sex, sykdommer, kondom, mensen, tamponger, morgenbrød, våte drømmer mm. tok jeg med eldste sønnen min da han selv inviterte til det, det var vel tidlig i år eller i fjor. Nå er han 11. Det begynte med at han spurte hva mensen var til godt for - hadde snakket om det på skolen - og hva kondomer var for noe. Den på 8 vet jo noe, men der kan jeg bare vente, han finnes ikke interessert i slike ting foreløbig, der er det kun kompiser og spillemaskiner som gjelder. Men når de spør får de svar 0 Siter
serendipity Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Når de spør, og så tilpasser du svaret etter alder. 0 Siter
Aryane Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Kom på en litt morsom historie nå. Da jeg var gravid med eldstemann skulle jeg passe en liten gutt på 3 år en helg, han var veldig opptatt av at jeg hadde baby i magen, og spurte og grov, han lurte på hvordan den var kommet inn, når den skulle komme ut, hvordan den skulle komme ut, jeg forklarte så godt jeg kunne....plutselig ser han på meg og lurte på om magen sprakk, "neida den kommer ut her nede" prøvde jeg å si; "jammen er det hull der da" " Jada det er det" sa jeg "kan jeg få se?" Så da måtte jeg lage en forklaring om at hullet var så lite at en ikke kunne se det, men at det ble større når babyen var klar, ikke helt usant heller da, men jeg kunne jo ikke akkurat dra ned trusen foran en 3- åring for å vise, hehe..... Men babyen valgte snarveien i dette tilfellet da, så han fikk se arret senere ) 0 Siter
Speak Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Det gjorde vi her om dagen. Vesla er 6 år. Da hadde ho spurt et par ganger, så jeg tok fram en bok om emnet (og den forklarer virkelig alt) Den er laget for barn, men kanskje ikke for så små barn. Tok samtidig praten om overgrep + sa at dette er noe vi snakker om her hjemme (så ikke andre barn skal høre alt videre fra henne. Kan bli ganske feil da) 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Jeg tror på at man ikke skal ha én grandios samtale hvor barna vies inn i de voksnes mysterier, men derimot at dette kommer gradvis og mer detaljert etterhvert som barnet blir større. Og jeg ville heller ikke bare vente på at man får et direkte spørsmål om dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.