Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen min er plaget med ett slags utslett på begge overarmene. Det virker talgfylte og det er mye...han klarer ikke å la vær å plukke på det og mener selv at det sprer seg. Det klør ikke, men er ikke pent i det hele tatt. Har prøvd å scrubbe i dusjen, smøre på fuktighetskrem, men ingenting av det hjelper...hva kan jeg hjelpe han med??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199405-talg-p%C3%A5-overarmene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kanskje mannen din har eit heilt ufarleg utslett som blir kalla keratosis pilaris? Det er ikkje smittsamt og det finst (slik eg har forstått det) ingen kur for det. Svært mange har dette i større og mindre grad. Eg har sjølv hatt det sidan eg var kanskje 17 år, er nå 28. Nemnte det da eg var hos hudlege for noko anna. Han såg ikkje på det ein gong, men meinte det kunne vera kp. Fekk ei salve på resept. Denne vart blanda på apoteket. Hudlegen meiner salva vil halde det i sjakk. Eg er sjølv heilt håplaus når det gjeld krafsing og klemming på armane, blir jo ikkje akkurat betre av det ;( Slå opp keratosis pilaris på google så står det ein del om det. I motsetnad til kva eg alltid har trudd, er det ikkje heilt bra å skrubbe som ein gal med hampvott etc. Lett skrubbing er ok, men ikkje dra på!

Dersom du bur i Oslo, kan det lønne seg å levere respten på Ullevål apotek sidan dei har eige laboratorium. Dersom apoteket må sende avgarde for å få blanda salva, blir det enda dyrar. Salva mi kosta ca 360 kr. Så sjekk med apoteket.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...