Gå til innhold

En kakkerlakk i øret

Anbefalte innlegg

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Visstnok merker du ikke at den har krabbet inn før du merker at den skraper på trommehinna di.

Det er litt irriterende når du skal sove.

Skrevet

Hvis du tror det har du enten aldri sett en kakerlakk eller du har vanvittig store ører...

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du tror det har du enten aldri sett en kakerlakk eller du har vanvittig store ører...

Hehe..nå må du ikke ødelegge vandrehistorier med sanne fakta.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg har sett tusenvis. Og det fins et utall arter. Mest vanlig er tysk kakkerlakk, mens den eneste naturlig norske er mark-kakkerlakk.

Det mest intense møtet var på en do i Spania, der kom hundrevis ut av toppen på røret som holdt skilleveggen mellom båsene. Det myldret så skremmende brått ut at jeg stakk ut veldig fort. Først var det ingen, såpå ti sekunder var de hundrevis overalt. De var alle små nok til å krype inn i et øre.

Dessuten er alle kakkerlakker små når de blir født. De blir ikke født voksne :-), så de fins i alle størrelser. Problemet er at de store ikke er så raske til å gjemme seg og kan ikke klemme seg inn i de minste sprekkene, derfor ser du dem oftest ute i lyset.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Hehe..nå må du ikke ødelegge vandrehistorier med sanne fakta.

I tilfelle satt det en amerikansk dame og bløffet stygt på tv, fortalte om faren som var lege og plukket kakkerlakker ut av øra på folk rett som det var.

David Letterman Show.

Samtidig kan du irettesette en veterinær som snakket om det på Animal Channel, som anbefalte å ikke sove på gulvet. Da må du reise til Australia. Flere typer maur og biller har denne litt irriterende vanen. Ørevoks smaker visst godt har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har sett tusenvis. Og det fins et utall arter. Mest vanlig er tysk kakkerlakk, mens den eneste naturlig norske er mark-kakkerlakk.

Det mest intense møtet var på en do i Spania, der kom hundrevis ut av toppen på røret som holdt skilleveggen mellom båsene. Det myldret så skremmende brått ut at jeg stakk ut veldig fort. Først var det ingen, såpå ti sekunder var de hundrevis overalt. De var alle små nok til å krype inn i et øre.

Dessuten er alle kakkerlakker små når de blir født. De blir ikke født voksne :-), så de fins i alle størrelser. Problemet er at de store ikke er så raske til å gjemme seg og kan ikke klemme seg inn i de minste sprekkene, derfor ser du dem oftest ute i lyset.

"Det mest intense møtet var på en do i Spania, der kom hundrevis ut av toppen på røret som holdt skilleveggen mellom båsene."

Æsj så ekkelt! Jeg skal aldri mer klage over å finne en enkelt fleskebille i vaskekjelleren!

Gjest schnachtswürde
Skrevet

"Det mest intense møtet var på en do i Spania, der kom hundrevis ut av toppen på røret som holdt skilleveggen mellom båsene."

Æsj så ekkelt! Jeg skal aldri mer klage over å finne en enkelt fleskebille i vaskekjelleren!

Enkelte steder i verden kryr det av kakkerlakker. De tyske holder seg til folk.

Far min fortalte at i gamle dager tømte man dobøtter på fyllinga. Der fant han kakkerlakker på opptil 5 cm. De arrangrete kakkerlakkløp og malte dem med farger. Naboen var litt overrasket og misfornøyd over å se en rød- og grønnstripet kjempekakkerlakk løpe som en gal over terrassen hans, tett fulgt av en rødprikket og en rosa.

Skrevet

Enkelte steder i verden kryr det av kakkerlakker. De tyske holder seg til folk.

Far min fortalte at i gamle dager tømte man dobøtter på fyllinga. Der fant han kakkerlakker på opptil 5 cm. De arrangrete kakkerlakkløp og malte dem med farger. Naboen var litt overrasket og misfornøyd over å se en rød- og grønnstripet kjempekakkerlakk løpe som en gal over terrassen hans, tett fulgt av en rødprikket og en rosa.

Det blir jo så makabert at det blir festlig! Malte kakkerlakker... *Rister på hodet*

Men denne episoden var i Tyskland og ikke i Norge, var det sånn?

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Det blir jo så makabert at det blir festlig! Malte kakkerlakker... *Rister på hodet*

Men denne episoden var i Tyskland og ikke i Norge, var det sånn?

I Norge, ca 1935.

De skjøt rotter med salongrifle også på fyllinga, de var opptil en kg store.

Jeg har bilde av fadern som holder 10-15 døde rotter etter halen over en kjepp. To gutter måtte til for å løfte dem.

Skrevet

I Norge, ca 1935.

De skjøt rotter med salongrifle også på fyllinga, de var opptil en kg store.

Jeg har bilde av fadern som holder 10-15 døde rotter etter halen over en kjepp. To gutter måtte til for å løfte dem.

Der brast enda en av mine illusjoner om gode, gamle, Norge...

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Der brast enda en av mine illusjoner om gode, gamle, Norge...

Vi har også bilder fra samme tid, "gråbeingårdene" i Oslo, og arbeiderboligene i Vika og på Grünerløkka. Triste greier. Veggelus og lopper, rotter, røyk, gjørme og slum.

Skrevet

Vi har også bilder fra samme tid, "gråbeingårdene" i Oslo, og arbeiderboligene i Vika og på Grünerløkka. Triste greier. Veggelus og lopper, rotter, røyk, gjørme og slum.

Nok, nå *holder hendene beskyttende forann meg*, tror jeg har fått dosen for i dag!

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Nok, nå *holder hendene beskyttende forann meg*, tror jeg har fått dosen for i dag!

Det "lå i tråden".

:-)

Skrevet

Det "lå i tråden".

:-)

*Grøsser så jeg rister*

Det gjorde vel, det...

Jeg antar det var å be om bråk å snakke om gode, ganle, Norge i denne sammenhengen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...