Gå til innhold

urolig hjerte,,evnt stress

Anbefalte innlegg

heisann...når jeg skal sove,ikke hver natt,når jeg skal sove og det er stille så virker det som hjerte hopper litt,av og til føles det som at det ikke slår,at jeg skvetter til og må reise meg for virkelig kjenne at det slår,en ubehagelig følese,,om jeg da setter meg opp eller slår på tv og at det ikke er så stille og at jeg få tankene på noe anna så er det greit,,jeg blir av og til varm i ansiktet og litt hodeverk,men ikke feber,men dette dukker opp om jeg stresser og har tusen tanker i hodet og skal rekke 1000 ting på engang,,,, er en veldig stressa person,skal rekke alt på engag,har liksom ikke tid til og spise maten,før jeg haster av gårde,liksom ikke til viktige ting,men bare at jeg rekkerdet,,selv om det er uviktig,sånn går det hele dagen,har ikke ro....kan dette være grunn til symtomene?er ubehagelig og skal sove da,når man føler hjerte glemmer og slår,får og litt rukkninger i beina rett før jeg sovner,merker det kan små stikke litt rundt hjerte når jeg prøver sove men merker ikke noe særlig til det når jeg begynner tenke på andre ting,kan hjelpe bare sette på tv og få noe lyd i rommet,,hva kan jeg gjøre med dette,?er 32 år og gutt,røyker ikke drikker av og til,,,,symtomene er verre når jeg har hatt en fest dagen før,,,,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199413-urolig-hjerteevnt-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Toyota mr2.

Dette har ikke noe med ditt hjerte å gjøre. De fenomèn du kjenner i brystet er ekstraslag i hjertet, hvilket er helt normalt, idet vi alle har slike ekstraslag. Tendensen til slike slag øker betydelig i forbindelse med stress, nervøsitet, angst, o.s.v., og du beskriver egentlig, helt lærebokmessig, en person som lever helt oppunder taket kontinuerlig p.g.a. en tankeverden som virker ganske kaotisk, og en tilstand som til de grader er preget av psykisk belastning, hvilket vi godt kan kalle psykisk stress.

Hvis denne tilstanden har vart i lang tid er det mulig at du kommer til å trenge assistanse for å komme ut av den.

Ta dette opp med din fastlege, med henblikk på å bli henvist til en psykolog/psykiater, som kan hjelpe deg litt på vei for å redusere plagene. De har ikke noe med ditt hjerte å gjøre, men gir seg utslag bl.a. gjennom det organet.

• 2 uker senere...

Svar til Toyota mr2.

Dette har ikke noe med ditt hjerte å gjøre. De fenomèn du kjenner i brystet er ekstraslag i hjertet, hvilket er helt normalt, idet vi alle har slike ekstraslag. Tendensen til slike slag øker betydelig i forbindelse med stress, nervøsitet, angst, o.s.v., og du beskriver egentlig, helt lærebokmessig, en person som lever helt oppunder taket kontinuerlig p.g.a. en tankeverden som virker ganske kaotisk, og en tilstand som til de grader er preget av psykisk belastning, hvilket vi godt kan kalle psykisk stress.

Hvis denne tilstanden har vart i lang tid er det mulig at du kommer til å trenge assistanse for å komme ut av den.

Ta dette opp med din fastlege, med henblikk på å bli henvist til en psykolog/psykiater, som kan hjelpe deg litt på vei for å redusere plagene. De har ikke noe med ditt hjerte å gjøre, men gir seg utslag bl.a. gjennom det organet.

takk til legen...har stresset ned,,kjenner faktisk veldig ite til dette nå,tar jeg en fest m litt

blanding av alkohol kan det dukke opp dagen derpå,men i kombinasjon av angst og fullenerver,,,høres dette fornuftig ut????håper på svar av Einar søyland..takk for du syntes jeg beskriv dette som"som etter boka"hehe..skulle kansje vært lege...si fra om du skulle trenge sekretær.......smiler...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...