KaVa Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Skal ha kjerringkveld i dag, og trenger tips til mat til åtte kjerringer (meg selv inkludert :-) MEN - ikke noen form for Kirsh (er det slik det staves?) - sånn pai med eggestand og skinke/brokkoli eller lignende. (for det serveres "alltid") Ikke taco/burrito el. lignende Ikke Pizza. Noen tips? Mat + dessert/kake 0 Siter
Cumbria Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Kjedelig, men sosialt: Ost og kjeks Reker m/ tilbehør 0 Siter
laban Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Fiskesuppe og hvitløksbagetter er noe jeg ofte har servert ved slike anledninger. Evt. fiskeburgere, med fiskekaker eller panert fisk i. En i min "kjerringklubb" spiser ikke kjøtt, derfor blir det ofte variasjoner over fisk eller kylling. 0 Siter
Aryane Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Her har du en av mine favoritter, kjempegod og enkel å lage: Chow- Chow Ca 600 gr grytekjøtt av svin 2 løk 2 ss smør 1-2 ts karri (etter smak) 1 ts salt 1 kryddermål pepper Ca 3 dl væske (saft fra ananas, sopp og vann) ! liten boks champigon 1 liten boks ananas i biter 4 ss tomatpure 1 ss soyasaus 1 dl kremfløte 1 ss maizennamel Skjær kjøttet i terninger eller strimler og finhakk løken Smelt smøret i pannen, la smøret bli nøttebrunt. Brun raskt små porsjoner med kjøtt. Kok ut pannen med litt av væsken mellom hver bruning og ha det over i en gryte. Brun løken og ha den i gryten. Krydre med karri, salt og pepper og spe med væsken La kjøttet trekke under lokk ved 80 o C i ca 30 min. til det er mørt Tilsett sopp, ananas, tomatpure, soyasaus og maizennamel utrørt i fløten og gi det et oppkok. Smak til med salt og karri Server med ris og en grønn salat til. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Fiskesuppe Kyllinggryte Fondue Raclette 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Artig at du kaller det for kjerringkveld! *lol* Ellers er vi jo her på bjerget nesten ekstreme i å ville være "jenter" og "gutter" hele livet! ;-) 0 Siter
serendipity Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Løksuppe!! Det er deilig i høstmørket det :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Kanapeer! Her er to av mine egenkomponerte favoritter, som jeg får meget skryt for: (begge på SMÅ runde loffeskiver, samle alt i høyden på cocktailpinner i tre..Vet dem litt først for du må ha noen av de i pannen..) 1. Baconsnurret sopp. Smør loffeskivene med dijonsennepp. Kutt baconskiver i ca tre, smør baconet med worchestershiresaus og tabasco. Snurr skivene rundt hver sin lille ferske champignon eller hver sin store halve. Fest med cocktail pinne og stek dem pent i pannen. Jeg bruker ofte hjemmelaget pate når jeg lager disse, men det regner jeg med at du ikke gidder, så kjøp en god pate, gjerne med hvitløk, og skjer snerne små skiver du legger oppå den smurte senneps skiva. Strø med pinjekjerner. Fest den stekte soppen m. bacon oppå. Tre lagvismed sort oliven og sylteagurk. (jeg kjøper sånne knallgode sursøte, hele, som jeg deler pålangs..Det både ser flott ut,og smaker fortreffeliug!) Pynt med fersk oregano eller annet grønt du synes passer! 2. Lakspargesene.. Smør skivene med grønn pesto. Kok asparges, helst sånne ferske minier, men har de ikke det tar du de store og bruker ca en fjerdedel..(og bare den gode delen med topp, da..;-)) Ta en god klump snøfrisk eller annen god smøreost, på en passe kuttet lakseskive, rull to kokte asparges elegant inn i skiven, fest med cocktail pinne.. Tre på grønnoliven og chillimarinerthvitløk lagvis. Pynt med rikelig med dill! Enjoy! Har vært en slager på mine sammenkomster! Jeg har dessuten andre egenkomponerte små kanapeer også, om du skulle være interessert i flere..Men det pleier å være nok styr å lage to brett til mindre greier..Engang lagde jeg 10 sorter, 15 av hver..Det blir litt puh.. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Vi har oftest ost/kjeks eller reker. Superlettvint. 0 Siter
flisa Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Raclette! ELLER som jeg skal snart - leie inn en mann til å lage og servere oss - han er superkokk og venn. hihi 0 Siter
KaVa Skrevet 22. september 2005 Forfatter Skrevet 22. september 2005 Jeg takker for alle gode forslag - så - marsj på butikken for å kjøpe ingrediensene! :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Jeg takker for alle gode forslag - så - marsj på butikken for å kjøpe ingrediensene! :-) Hvilke? *Nysgjerrig* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.