Gå til innhold

gi meg en problemstilling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen kloke sjeler der ute hjelpe meg frem til en problemstilling og/eller noen hypoteser ut i fra denne situasjonsbeskrivelsen??

"Internasjonalisering av høyere utdanning og forskning har blitt nasjonal policy. Du har fått i oppdrag å undersøke hvordan din regionale høgskole gjør dettte i praksis."

Jeg er evig takknemelig for tips:)

Skrevet

Hypoteser er vanskelig uten noen form for forhåndskunnskap av din høgskole. Men ei problemstilling kan være hvordan din høgskole forbeholder seg til internasjonale studenter, med tanke på pensum og undervisning. Og hvordan de eventuelt samarbeider med andre skoler internasjonalt.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Du kan jo se på hvordan det tilrettelegges for internasjonale studenter som kommer til din høgskole, se på om de bruker pensum som er relevante for dem etc.

Tilbyr høgskolen alternativ litteratur i alle fag på f.eks. engelsk for de som i løpet av studiet ønsker et semester i utlandet slik at man kan lære seg fagterminologien? Legger høgskolen til rette for et internasjonalt utvekslingsopphold med tanke på eksamener, godkjenning av disse o.l.? Har de utvekslingsavtaler med skoler i utlandet?

Har ansatte muligheten for utveksling? Kommer det faglig personale fra utlandet til høgskolen for å undervise?

Men noen konkret problemstilling kommer jeg ikke på:) Lykke til!

Skrevet

Du kan jo se på hvordan det tilrettelegges for internasjonale studenter som kommer til din høgskole, se på om de bruker pensum som er relevante for dem etc.

Tilbyr høgskolen alternativ litteratur i alle fag på f.eks. engelsk for de som i løpet av studiet ønsker et semester i utlandet slik at man kan lære seg fagterminologien? Legger høgskolen til rette for et internasjonalt utvekslingsopphold med tanke på eksamener, godkjenning av disse o.l.? Har de utvekslingsavtaler med skoler i utlandet?

Har ansatte muligheten for utveksling? Kommer det faglig personale fra utlandet til høgskolen for å undervise?

Men noen konkret problemstilling kommer jeg ikke på:) Lykke til!

takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...