Gjest bissy Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Kan noen kloke sjeler der ute hjelpe meg frem til en problemstilling og/eller noen hypoteser ut i fra denne situasjonsbeskrivelsen?? "Internasjonalisering av høyere utdanning og forskning har blitt nasjonal policy. Du har fått i oppdrag å undersøke hvordan din regionale høgskole gjør dettte i praksis." Jeg er evig takknemelig for tips:) 0 Siter
alannia Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Hypoteser er vanskelig uten noen form for forhåndskunnskap av din høgskole. Men ei problemstilling kan være hvordan din høgskole forbeholder seg til internasjonale studenter, med tanke på pensum og undervisning. Og hvordan de eventuelt samarbeider med andre skoler internasjonalt. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Du kan jo se på hvordan det tilrettelegges for internasjonale studenter som kommer til din høgskole, se på om de bruker pensum som er relevante for dem etc. Tilbyr høgskolen alternativ litteratur i alle fag på f.eks. engelsk for de som i løpet av studiet ønsker et semester i utlandet slik at man kan lære seg fagterminologien? Legger høgskolen til rette for et internasjonalt utvekslingsopphold med tanke på eksamener, godkjenning av disse o.l.? Har de utvekslingsavtaler med skoler i utlandet? Har ansatte muligheten for utveksling? Kommer det faglig personale fra utlandet til høgskolen for å undervise? Men noen konkret problemstilling kommer jeg ikke på Lykke til! 0 Siter
Gjest bissy Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Du kan jo se på hvordan det tilrettelegges for internasjonale studenter som kommer til din høgskole, se på om de bruker pensum som er relevante for dem etc. Tilbyr høgskolen alternativ litteratur i alle fag på f.eks. engelsk for de som i løpet av studiet ønsker et semester i utlandet slik at man kan lære seg fagterminologien? Legger høgskolen til rette for et internasjonalt utvekslingsopphold med tanke på eksamener, godkjenning av disse o.l.? Har de utvekslingsavtaler med skoler i utlandet? Har ansatte muligheten for utveksling? Kommer det faglig personale fra utlandet til høgskolen for å undervise? Men noen konkret problemstilling kommer jeg ikke på Lykke til! takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.