Gå til innhold

Bulimi og barnløshet...


Gjest lett&ulykkelig

Anbefalte innlegg

Gjest lett&ulykkelig

Har hatt bulimi i 10 år.Nå har vi tenkt å prøve å bli gravide,så jeg har klart å kutte veldig ned på sykdommen.Har lest at det kan være vanskelig å bli gravid når man har spiseforstyrrelse.Hva er grunnen til dette?Jeg har gjort en masse undersøkelser:hormonprøver,kromosom/stoffskifte-prøver,og har fått bekreftet eggløsning hver måned.Alle disse prøvene er helt iorden.Er det DA noe annet som kan gjøre at jeg har større problemer enn andre friske til å bli gravid??På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest søster

Hei! Jeg har som du slitt med anorexi/bulimi i mange år.(Dvs. 13 år). Jeg har et barn og venter nr. 2 nå. Så er alle prøver i orden er det ikke noe som tilsier at du ikke kan bli gravid. Vi prøvde nå i 1 1/2 år for å få det til, så til slutt la vi det på hylla. Det gikk da 2-3 måneder, så var jeg gravid! :-) Det har nok veldig mye med det psykiske å gjøre. Prøv å ha et avslappet forhold til det, så løser det seg nok!

(Foressten...har din mann testet seg, det kan jo være at det er noe i veien med kvaliteten på sædcellene hans?)

Lykke til videre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lett&ulykkelig

Hei! Jeg har som du slitt med anorexi/bulimi i mange år.(Dvs. 13 år). Jeg har et barn og venter nr. 2 nå. Så er alle prøver i orden er det ikke noe som tilsier at du ikke kan bli gravid. Vi prøvde nå i 1 1/2 år for å få det til, så til slutt la vi det på hylla. Det gikk da 2-3 måneder, så var jeg gravid! :-) Det har nok veldig mye med det psykiske å gjøre. Prøv å ha et avslappet forhold til det, så løser det seg nok!

(Foressten...har din mann testet seg, det kan jo være at det er noe i veien med kvaliteten på sædcellene hans?)

Lykke til videre!!!!

Tusen takk for raskt og oppmuntrende svar:-)Håper jeg snart blir gravid jeg da...Vet man skal prøve å ikke stresse med det,men det er søren ikke lett....Jeg var nemlig gravid i september,men mistet i desember*sukk*Etter dette tok vi begge hormonprøver og han sædprøve.Den var ganske bra,men ikke optimal fordi sædcellene klumpet seg litt.Men siden de sa "ganske bra" så regner jeg med at den var bra nok??Vet du??Lurer på en ting,hvis jeg får lov å spørre:hvor alvorlig spiseforstyrrelser har du hatt,hadde du det da du ble gravid og under svangerskapene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragazza

Tusen takk for raskt og oppmuntrende svar:-)Håper jeg snart blir gravid jeg da...Vet man skal prøve å ikke stresse med det,men det er søren ikke lett....Jeg var nemlig gravid i september,men mistet i desember*sukk*Etter dette tok vi begge hormonprøver og han sædprøve.Den var ganske bra,men ikke optimal fordi sædcellene klumpet seg litt.Men siden de sa "ganske bra" så regner jeg med at den var bra nok??Vet du??Lurer på en ting,hvis jeg får lov å spørre:hvor alvorlig spiseforstyrrelser har du hatt,hadde du det da du ble gravid og under svangerskapene??

Nokså uforsvarlig å få barn hvis man har en aktiv SF, vel? Særlig hvis det blir jente, men ellers også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søster

Nokså uforsvarlig å få barn hvis man har en aktiv SF, vel? Særlig hvis det blir jente, men ellers også...

Mener ikke at det er noe mer uforsvarlig å få barn om man har SF eller noen annen "alvorlig" lidelse! Jeg har fint klart å oppdra min sønn til å bli en fin gutt med et normalt forhold til mat, så jeg ser ikke på det som noe hinder. Kommer selvfølgelig an på hvor psykisk sterk man er utenom SF'n, og hvor mye man lar det kontrollere hverdagen. Klart det blir et problem om man ikke er istand til å tenke på noe annet enn seg selv og maten. Jeg klarer fint å ta meg av både samboer, barn og jobb i tillegg til å slite med min SF. Som sagt har man styrke og nok omsorg og kjærlighet, så er det helt forsvarlig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søster

Tusen takk for raskt og oppmuntrende svar:-)Håper jeg snart blir gravid jeg da...Vet man skal prøve å ikke stresse med det,men det er søren ikke lett....Jeg var nemlig gravid i september,men mistet i desember*sukk*Etter dette tok vi begge hormonprøver og han sædprøve.Den var ganske bra,men ikke optimal fordi sædcellene klumpet seg litt.Men siden de sa "ganske bra" så regner jeg med at den var bra nok??Vet du??Lurer på en ting,hvis jeg får lov å spørre:hvor alvorlig spiseforstyrrelser har du hatt,hadde du det da du ble gravid og under svangerskapene??

Min SF har vært til stede hele tiden. I perioder har det vært veldig ille. Under mitt første svangerskap ble det faktisk bedre enn det hadde vært på ett par år. Denne gangen har jeg generellt vært utrolig dårlig med kvalme, så det har ikke gjort det noe bedre. Har nå kommet over det værst,så nå gjør jeg mitt for at nurket skal få den h*n trenger for å bli stor og sterk! :-) Har vært til kontroller og alt er som det skal, så nå føler jeg meg lettere til sinns. hvis du vil så kan du jo oppgi mailadr. din, så kan vi jo utveksle erfaringer om du vil.

Klem og lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lett&ulykkelig

Min SF har vært til stede hele tiden. I perioder har det vært veldig ille. Under mitt første svangerskap ble det faktisk bedre enn det hadde vært på ett par år. Denne gangen har jeg generellt vært utrolig dårlig med kvalme, så det har ikke gjort det noe bedre. Har nå kommet over det værst,så nå gjør jeg mitt for at nurket skal få den h*n trenger for å bli stor og sterk! :-) Har vært til kontroller og alt er som det skal, så nå føler jeg meg lettere til sinns. hvis du vil så kan du jo oppgi mailadr. din, så kan vi jo utveksle erfaringer om du vil.

Klem og lykke til til deg!

Vil veldig gjerne skrive med deg,høre dine erfaringer.Kanskje jeg da kan se litt mer positivt på dette...Min adr.er:[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lett&ulykkelig

Min SF har vært til stede hele tiden. I perioder har det vært veldig ille. Under mitt første svangerskap ble det faktisk bedre enn det hadde vært på ett par år. Denne gangen har jeg generellt vært utrolig dårlig med kvalme, så det har ikke gjort det noe bedre. Har nå kommet over det værst,så nå gjør jeg mitt for at nurket skal få den h*n trenger for å bli stor og sterk! :-) Har vært til kontroller og alt er som det skal, så nå føler jeg meg lettere til sinns. hvis du vil så kan du jo oppgi mailadr. din, så kan vi jo utveksle erfaringer om du vil.

Klem og lykke til til deg!

Ga deg adressen til samboeren ista,men det er vel best at vi skriver om dette på min adresse:[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lett&ulykkelig! Dersom du har regelmessig eggløsning og menstruasjon (i tillegg har normale hormonverdier) ser jeg ingen grund til at du skal bekymre deg for at du ikke kan bli gravid. Likevel er det viktig å huske at enkelte kvinner har vanskelig for å bli gravide selv om alt kroppslig ser ut til å fungere normalt. Det er kjent at psykisk stress kan ha en viss påvirkning , men oftest skyldes det nok uforklarlige årsaker. Ønsker dere lykke til på veien til å prøve å bli tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...