Gå til innhold

Sminkeråd

Gjest Make me beautiful

Anbefalte innlegg

Gjest Make me beautiful
Skrevet

Er i utgangspunktet helt forferdelig klønete til å sminke meg og trenger derfor noen råd..

Til vanlig bruker jeg mascara, brunkrem og pudder. Nå ønsker jeg å framheve øynene mine mer og har forsøkt å bruke eyeliner på nedre øyekant. Men hvordan skal jeg få fargen til å sitte?? Etter en times tid har jeg "blunka det vekk". Klarer ikke få det jevnt på øvre øyelokk. Derfor bruker jeg ikke det.

Noe annet jeg kan gjøre i tillegg? Har knallblå øyne...

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville brukt brunkrem... Hvorfor ikke bruke bare en concealer til å jevne ut huden der det trengs (urenheter og mørke partier). Når huden ser fin og jevn ut, spiller det ingen rolle om den er blek. Brunkrem under pudder gjør at man lett ser unaturlig ut (jeg er ingen ekspert altså, så det er mulig jeg tar feil ;-))

Etter at du har jevnet ut huden bruker du evt. pudder. Jeg kan anbefale Kanebo sitt faste pudder. Finnes ikke noe som er bedre!

Jeg innbiller meg at det ser rart ut med eyeliner kun under øynene. Enten bare over, både over og under, eller ingenting. Selv bruker jeg fast eyeliner og har aldri opplevd at det er noen problemer forbundet med det. Når du påfører eyeliner så pass på at du tegner streken helt inntil vipperoten. Da blir det penest. Mulig dette krever litt trening. Blir det skjevt så bruker du Q-tips for å fjerne det overflødige. Jeg kjøper gjerne billige merker når det gjelder eyeliner.

Et tips når du har hatt på et tynt lag mascara: "dytt" de øvre øyevippene oppover og hold dem slik i ca 10 sek. Ha deretter på et tynt lag til med mascara. Du vil da få mer markerte øyenvipper og øynene virker mer "våkne".

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg ville blitt sminket på et parfymeri eller TheBodyShop for å lære noen teknikker, det er utrolig vanskelig å lese seg til det. (Jada, du kan bli fryktelig oversminket der...men du ser i hvert fall hvordan de gjør det)

Skrevet

er nesten umulig å komme m sminkeråd uten å ha sett deg, det kommer an på hudtone og hårfarge også. jeg f.eks skal i utgangspunktet passe grått og lilla + oransjetoner men ser helt horribel ut med det. enig m at kajal bare under kanskje ser litt snålt ut? gå inn i et parfymeri hvir du ser de ansatte er pent sminket og be om råd. lurt å kjøpe litt og da.....begynn m å bytte fra brunkrem til foundation som passer din hudtype. og så er det ingeting sdom ser friskere ut enn litt forsiktig bruk som rouge (blir du fort rød i ansiktet så hold deg til lys rosa eller bruntoner.)investerer i kvalitet fra parfymerier. det er litt dyrere, men du blir seende tusen ganger bedre ut, og du beholder pen hud i lang tid:)

Gjest Make me beautiful
Skrevet

Selvsagt er fargesammensetning etc umulig å gi råd om uten å ha sett meg, men blir veldig glad for generelle råd også; hvor legge hva osv :)

lalala1365380457
Skrevet

kjøp flytende eylinder som du har på langs vippekanten på øverste øyelokk. Maybeline har en (blå og gullfarvet) som er ganske billig og sitter godt. Jeg synes i allefall det er mye enklere å påføre flytende, men det trengs såklart øving.

Men som de under sier, vanskelig å si noe om hvordan du ellers kan sminke ønene dine uten å vite hudtone, hårfarge, øyenfasong osv. Gå til et parfymeri =)

Men jeg tror også du ville fått et bedre resultat av å bruke concealer der det trengs og litt lett,friskt pudder, enn med brunkrem.

Hvis du ønsker å se litt brun ut, er et godt tips å bruke bittelitt (vær veldig sparsommelig, ser fort dumt ut med for mye) shimmer pudder (jeg er veldig fornøyd med HM sin, og den er veldig billig). Dette passer dog best til 'ut på byen/cafe sminke', blir lett for mye på dagtid.

Skrevet

lucku you...som har knallblå øyne...:)

har blå øyne selv, og har også lest at litt bronze/beige/ øyenskygge med shimmer i, eller farger i bruntoner, skal pase blå øyne og fremheve dem...

og eyeliner på våtkanten kan også være fint i rett anledning, den fra max factor synes jeg er bra og gir god farge.. jeg vet fargen går av litt raskt, men hvis du påfører en gang, blunker skikkelig, og påfører igjen, kan den sitte lenger..og så kan du ta med deg eyelineren dit du skal for å føre på mer, det pleier jeg hvertfall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...