Gå til innhold

Eddik i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atter en tråd om vaskemaskinen min... som er forpestet med jordslag-rester som stinker opp alle klesvaskene.

Men nå har jeg kjøpt eddik! Den flisa sa jeg skulle kjøpe: blank fra Idun.

Hvor mye skal jeg ta? Var det kokvask? Doseringskammeret eller i vaskeball?

Gjest papirtiger
Skrevet

Ta 1-2 dl. I doseringskammeret.

Du bør forresten belage deg på å vaske alle klærne med eddik som skyllemiddel.

Skrevet

7% eller 35% eddik?

Kokevask, eddik i kammeret.

7 % var det visst...

Skrevet

Jordslag-rester? Gir det gråsorte striper på klærne?

Skrevet

Jordslag-rester? Gir det gråsorte striper på klærne?

Nei, det gir en rar lukt på klærne hvis jeg henter de med en gang, og en fryktelig stank hvis jeg lar de ligge noen timer i maskinen. Kom etter jeg en gang lot en vask som inneholdt en klut med jordslag ligge i maskinen over natta.

Skrevet

Nei, det gir en rar lukt på klærne hvis jeg henter de med en gang, og en fryktelig stank hvis jeg lar de ligge noen timer i maskinen. Kom etter jeg en gang lot en vask som inneholdt en klut med jordslag ligge i maskinen over natta.

Huff, håper du får det bort! Setter det seg sånn fast altså?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...