Gå til innhold

Nå er det over.

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er min skyld.

Jeg skrev et innlegg her den 17. aug. med overskrift "Nå klarer jeg ikke mer", der jeg skrev at jeg forårsaket et tillitsbrudd mot min samboer mens jeg var full. (Jeg var ikke utro, men sa ting jeg ikke skulle sagt til hennes eks som hun har barn med).

Det innlegget bør kanskje leses for å få helhet i dette.

Rett etter dette flyttet hun og datteren ut av leiligheten og lånte en leilighet en stund for at hun kunne prøve å koble ut og komme seg på bena igjen etter sjokket.

Vi har stort sett vært på talefot hele tiden, og jeg har tilbudt meg å stilt opp for henne så godt jeg har kunnet i håp om at ting skal ordne seg igjen.

Jeg har lagt meg langflat for henne rett og slett.

Barnefordelingen med barnefaren ble tilnærmet lik 50% fordi hun ikke lenger orket å protestere. Hun ville ha fred fra han.

Siste tiden har det begynnt å ryktes blant lokalbefolkningen om at jeg har kastet henne ut, noe som overhode ikke stemmer.

Hun tror selvsagt at dette er noe jeg går rundt og sier, men jeg har prøvd å overbevise henne om at jeg ikke har noe med det å gjøre.

Jeg tar henne faktisk heller i forsvar og sier til folk jeg treffer at alt er min feil og at jeg håper at ting ordner seg igjen.

Etter dette har vi knapt vært på talefot.

Hun har nå funnet seg leilighet i en annen bygd og skulle komme i går å hente sakene sine.

Jeg var ikke hjemme. (Jeg verken orket eller hadde tid).

Jeg har prøvd å være sterk opp i dette, men prøvd hele tiden å få henne til å tilgi meg og gi meg en sjanse til ingen nytte.

Da jeg kom hjem i går når hun hadde hentet alt som var hennes kom reaksjonen.

Jeg gråt ustanselig, gikk bare rundt i huset og skalv, hadde nervøse reaksjoner, var kvalm og helt fullstendig knust.

Jeg har det ikke bra i det hele tatt.

Jeg elsker henne og savner henne og datteren helt forferdelig.

Jeg ser ingen fremtid lenger i dette. Jeg har aldri følt meg så ensom og forlatt i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarte deg også på det forrige innlegget du skrev.

Og mitt hovedpoeng der, var at jeg synes du påtok deg altfor mye av skylden, og inntrykket mitt var at dama di brukte din tabbe som en unnskyldning for å gjøre det slutt.

Hvis du leser dette svaret en gang til, så ser du hvordan jeg begrunner at jeg har dette inntrykket.

Selvfølgelig synes jeg det er leit at det gikk som det gikk, og at du har det vondt nå. Men på sikt tror jeg nok at dette var det beste!

Hun hadde nok ikke like sterke følelser for deg, som du hadde for henne. Så jeg tror sjansen er nok stor for at hun ville forlatt deg allikevel på ett eller annet tidspunkt.

Som du bekrefter i ditt nye innlegg, så har du allerede gjort "alt" du kan for denne jenta.

Både under forholde(ne) deres, etter "tabben" din, og også nå i etterkant av at forholdet tok slutt!

Når ikke noe av dette har ført frem, kan jeg ikke tolke det annerledes enn at hun rett og slett ikke er interessert nok i deg.

Det du har gjort "galt" er jo ikke så utilgivelig i seg selv, at hun ikke kunne fortsatt forholdet om hun virkelig elsket deg.

Det jeg mener å si er at du ikke bør bebreide deg selv så mye for det som har skjedd. Det er nok å takle kjærlighetssorgen, om du ikke skal slite med ubegrunnet skyldfølelse i tillegg!

Jeg har inntrykk av deg som en snill,ansvarlig og samvittighetsfull mann. Hvis hun ikke har vett på å se og sette pris på disse egenskapene, så er hun ikke verdt deg!

Det er nok en mager trøst akkurat nå. Men det kommer nok bedre dager etter denne. Og en dag treffer du nok en jente som vet å sette pris på deg!

Vær sterk nå, og jeg ønsker deg alt godt videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1411892
Del på andre sider

Jeg svarte deg også på det forrige innlegget du skrev.

Og mitt hovedpoeng der, var at jeg synes du påtok deg altfor mye av skylden, og inntrykket mitt var at dama di brukte din tabbe som en unnskyldning for å gjøre det slutt.

Hvis du leser dette svaret en gang til, så ser du hvordan jeg begrunner at jeg har dette inntrykket.

Selvfølgelig synes jeg det er leit at det gikk som det gikk, og at du har det vondt nå. Men på sikt tror jeg nok at dette var det beste!

Hun hadde nok ikke like sterke følelser for deg, som du hadde for henne. Så jeg tror sjansen er nok stor for at hun ville forlatt deg allikevel på ett eller annet tidspunkt.

Som du bekrefter i ditt nye innlegg, så har du allerede gjort "alt" du kan for denne jenta.

Både under forholde(ne) deres, etter "tabben" din, og også nå i etterkant av at forholdet tok slutt!

Når ikke noe av dette har ført frem, kan jeg ikke tolke det annerledes enn at hun rett og slett ikke er interessert nok i deg.

Det du har gjort "galt" er jo ikke så utilgivelig i seg selv, at hun ikke kunne fortsatt forholdet om hun virkelig elsket deg.

Det jeg mener å si er at du ikke bør bebreide deg selv så mye for det som har skjedd. Det er nok å takle kjærlighetssorgen, om du ikke skal slite med ubegrunnet skyldfølelse i tillegg!

Jeg har inntrykk av deg som en snill,ansvarlig og samvittighetsfull mann. Hvis hun ikke har vett på å se og sette pris på disse egenskapene, så er hun ikke verdt deg!

Det er nok en mager trøst akkurat nå. Men det kommer nok bedre dager etter denne. Og en dag treffer du nok en jente som vet å sette pris på deg!

Vær sterk nå, og jeg ønsker deg alt godt videre!

Takker for svar i både dette og forrige innlegg. Det varmer å få slike godt utfylte og velformulerte svar.

Jeg er enig i det du skriver og har skjønnt etter hvert at jeg har påtatt meg vel mye skyld i dette.

Jeg har fått massiv støtte av mine venner, og føler at jeg har støtte blant resten av folket i bygda også.

De skjønner ikke at noen kan ta slik på vei med slike følger for en slik (satt litt på spissen) bagatell.

Likevel føler jeg at alt er så forferdlig urettferdig og unødvendig det hun har gjort ut av situasjonen, både mot meg og sin datter.

Jeg kommer vel igjennom dette også. Jeg har vært igjennom en slik storm med henne før og vet hvor kynisk og kald hun kan være når den siden kommer frem på henne.

Det er bare at mens alt pågår og de verste kjærlighetsorgfølelsene er i sving, så hjelper det å skrive det ned og få synspunkt fra andre som ikke er innvolvert i saken.

Jeg takker igjen for svaret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1411940
Del på andre sider

Gjest angelina999

Uff,føler sånn med deg... Den reaksjonen du fikk da hun hadde hentet tingene sine kjenner jeg meg så godt igjen i. Følelsen er rett og slett ubeskrivelig vond :( Men jeg veit at for hver dag som går vil du føle deg bedre og bedre. Til slutt (det var ivertfall det som skjedde med meg) føler man en herlig frihetsfølelse. Tenk, nå kan du gjøre akkurat som du vil igjen. Du kan finne ei jente som setter sterke følelser i sving i deg igjen, og nyte en ny forelskelse.

Jeg håper inderlig du får oppleve det igjen snart. Man føler ofte i en periode at ingenting betyr noe lenger, men holder man ut finner man også ut at dette ikke er tilfelle.

OG, du skal ikke ha skyldfølelse i det hele tatt. Hadde hun elsket deg som du elsker/elsket henne hadde hun blitt til tross for det som skjedde med hennes eks.

Jeg ønsker deg ALT GODT videre. Og der finst ei heldig jente som får deg en dag ;) Klem fra meg.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1412048
Del på andre sider

Gjest Alt er min skyld.

Uff,føler sånn med deg... Den reaksjonen du fikk da hun hadde hentet tingene sine kjenner jeg meg så godt igjen i. Følelsen er rett og slett ubeskrivelig vond :( Men jeg veit at for hver dag som går vil du føle deg bedre og bedre. Til slutt (det var ivertfall det som skjedde med meg) føler man en herlig frihetsfølelse. Tenk, nå kan du gjøre akkurat som du vil igjen. Du kan finne ei jente som setter sterke følelser i sving i deg igjen, og nyte en ny forelskelse.

Jeg håper inderlig du får oppleve det igjen snart. Man føler ofte i en periode at ingenting betyr noe lenger, men holder man ut finner man også ut at dette ikke er tilfelle.

OG, du skal ikke ha skyldfølelse i det hele tatt. Hadde hun elsket deg som du elsker/elsket henne hadde hun blitt til tross for det som skjedde med hennes eks.

Jeg ønsker deg ALT GODT videre. Og der finst ei heldig jente som får deg en dag ;) Klem fra meg.....

Takk for støtten.

Håper bare det ikke tar så lang tid denne gangen som sist gang å komme seg videre.

Jeg har et håp om at nå som tingene hennes er ute av huset, slipper jeg iallfall å bli mint på henne hvor jeg enn snur meg i mitt eget hjem..

Har enda en erfaring på at det er ikke langt mellom elsk og hat i et forhold..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1412078
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alt er min skyld.

Takker for svar i både dette og forrige innlegg. Det varmer å få slike godt utfylte og velformulerte svar.

Jeg er enig i det du skriver og har skjønnt etter hvert at jeg har påtatt meg vel mye skyld i dette.

Jeg har fått massiv støtte av mine venner, og føler at jeg har støtte blant resten av folket i bygda også.

De skjønner ikke at noen kan ta slik på vei med slike følger for en slik (satt litt på spissen) bagatell.

Likevel føler jeg at alt er så forferdlig urettferdig og unødvendig det hun har gjort ut av situasjonen, både mot meg og sin datter.

Jeg kommer vel igjennom dette også. Jeg har vært igjennom en slik storm med henne før og vet hvor kynisk og kald hun kan være når den siden kommer frem på henne.

Det er bare at mens alt pågår og de verste kjærlighetsorgfølelsene er i sving, så hjelper det å skrive det ned og få synspunkt fra andre som ikke er innvolvert i saken.

Forøvrig feil signatur på innlegget over.

Det er fortsatt meg: Alt er min skyld..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1412081
Del på andre sider

Gjest snedig med søk.

Nå har jeg lest igjennom alt du har skrevet om dette tror jeg.

Ser at du i mars skulle møte henne,men var usikker på om du torde pga at du hadde ny kjæreste og var ennå forelsket i den gang da exen din.

Da gikk det akkurat som du fryktet da at du skulle bli overtalt til å ta henne tilbake å det skjedde raskt vil jeg si for du skrev innlegget om dette møtet i slutten av mars å så ser jeg nå at dere ble sammen igjen i mars!

Skjønner ikke at du gidder å ta henne inn i varmen igjen og igjen!

Å du som egentlig hadde det greit med kjæresten du hadde i mellomtiden ikke si at du nå skal ut får å få tak i henne da!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1412834
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom alt du har skrevet om dette tror jeg.

Ser at du i mars skulle møte henne,men var usikker på om du torde pga at du hadde ny kjæreste og var ennå forelsket i den gang da exen din.

Da gikk det akkurat som du fryktet da at du skulle bli overtalt til å ta henne tilbake å det skjedde raskt vil jeg si for du skrev innlegget om dette møtet i slutten av mars å så ser jeg nå at dere ble sammen igjen i mars!

Skjønner ikke at du gidder å ta henne inn i varmen igjen og igjen!

Å du som egentlig hadde det greit med kjæresten du hadde i mellomtiden ikke si at du nå skal ut får å få tak i henne da!!!

Tror ikke du har søkt på det du skulle der nei..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199545-n%C3%A5-er-det-over/#findComment-1413109
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...