Gå til innhold

Voldsdømt med frekk advokat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et dilemma/paradoks med straffeutmåling er at dersom det er en veldig streng praksis, altså at det legges opp til lange straffer for bestemte forbrytelser eller at man innfører lovbestemte minimumsstraffer, er at det er en større tendens til at tiltalte blir FRIFUNNET!

Det skjedde da man for en del år siden innførte minimumsstraff i voldtektssaker.

Jeg gjorde et søk og ser at denne advokaten har spesialisert seg på å forsvare et visst klientell:

http://www.magasinet-monitor.net/artikler/vigrid180402.htm

Skrevet

Jeg gjorde et søk og ser at denne advokaten har spesialisert seg på å forsvare et visst klientell:

http://www.magasinet-monitor.net/artikler/vigrid180402.htm

Ja, han er jo forsvarsadvokat, da. De er som regel spesialister på å forsvare folk, og man skal jo være glad for at noe vil det.

Jeg synes heller ikke uttalelsen var så hårreisende, han ble jo idømt strengere straff enn påstanden til aktor, så det er klart klienten hans er skuffet. Det er dessuten umulig å vite om han er sitert ordrett, det kan godt hende han benyttet en annen formuliering.

At straffen godt kunne vært strengere, kan jeg jo være enig i, men det er ikke opp til forsvaret å bestemme.

Skrevet

Ikke helt ulikt en viss annen kjent advokat :-)

"..........................................."

Tenker du på TES?

Vel... se mitt google-søk (innlegg til meg selv). TES forsvarer mye rart, men Vidar Lind Iversen er jo åpenbart ideologisk fundert.

Skrevet

Ja, han er jo forsvarsadvokat, da. De er som regel spesialister på å forsvare folk, og man skal jo være glad for at noe vil det.

Jeg synes heller ikke uttalelsen var så hårreisende, han ble jo idømt strengere straff enn påstanden til aktor, så det er klart klienten hans er skuffet. Det er dessuten umulig å vite om han er sitert ordrett, det kan godt hende han benyttet en annen formuliering.

At straffen godt kunne vært strengere, kan jeg jo være enig i, men det er ikke opp til forsvaret å bestemme.

I lys av det jeg har funnet ut nå, kan jeg så levende tenke meg at Vidar Lind Iversen er korrekt sitert. Se lenker.

Gjest pimpernellen
Skrevet

Får virkelig håpe at de anker og ender opp med en enda strengere straff.

Skrevet

Tenker du på TES?

Vel... se mitt google-søk (innlegg til meg selv). TES forsvarer mye rart, men Vidar Lind Iversen er jo åpenbart ideologisk fundert.

Det er kanskje en forskjell der, ja. TES har jo forsvart utrolig mye "søppel" opp gjennom årene, men jeg tror ikke han besvisst har lagt seg på en bestemt, smal linje, hvor klientene nødvendigvis _må_ være ondskapsfulle jævler.

"..........................................."

Skrevet

Han gjør vel bare jobben sin.

Men med tanke på domfeltes tidligere dommer, så er JEG svært skuffet.

Dommen burde vært vesentlig strengere.

Enig, Goliath.

Hvordan er det mulig å oppnå så utrolig lav straff uten å presse eller bestikke dommerne ?

Skrevet

Hans jobb er hele tiden å snakke tiltaltes sak. Og dersom straffen er streng i forhold til rettspraksis, så er ikke uttalelsen så ille syns ikke jeg.

I forhold til søket ditt, så syns jeg det er drøyt å trekke konklusjoner om mannen på bakgrunn av de klienter han har. Alle har krav på et forsvar - uansett bakgrunn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...