Gå til innhold

IKEA-møbler

Gjest Interiørrør

Anbefalte innlegg

Gjest Interiørrør

Vi lurer på å bytte ut temmelig dyre møbler med IKEA-møbler. Vi har f.eks to lenestoler fra Slettvol (kostet 28 tusen til sammen) (og sofagruppen med puff til som kostet 25 tusen til sammen.

Jeg er såå lei av disse møblene, og ønsker meg noen lyse lette møbler fra IKEA.

Synes dere vi er gale?

Nevnte dette for min mor igår og hun ble overrasket og mente vi aldri måtte selge de flotte møblene med skikkelig kvalitet.

Jeg ble nesten litt lei meg for jeg har aldri tenkt på IKEA-møblene som dårlige. Men som kule designmøbler som attpåtil er billige

Hvordan er kvaliteten må IKEA-møblene? Er den faktisk dårligere?

Gjør vi noe dumt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jordrotta

Jeg har kjøpt mye på ikea som jeg er fornøyd med. Men jeg hadde ikke kjøpt sofa der hvis meningen er at det skal holde mer enn 5 år? Det selges jo ekstra trekk med til mange av sofaene. Det betyr jo at dette blir slitt fort hvis bruken er hard.

Hvis du er innstillt på å bytte sofa ofte så er det jo ok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erna berna

Kjøp det du har lyst på og synes er fint. Og tenk at du kan bytte ut alle møblene fra IkEA hvert år om de blir slitt eller du blir lei dem i forhold til prisen på de dyre møblene. Sånne ting mener jeg det ikke er verdt å bruke mye penger på, bedre å kunne bytte oftere og variere litt.

Skulle man brukt 28000 på stoler så hadde man jo måtte slite med dem mange mange år... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ikke kalle IKEA-møblene for _design_møbler i betydningen "litt eksklusive". Men man får mye for pengene.

Hvis du har lett for å bli lei av møbler etter en tid, er det en god idé å finne noe på IKEA. Man får jo ikke akkurat god pris for brukte møbler selv om de opprinnelig var dyre.

De aller billigste IKEA-varene er nok ikke spesielt solide, men de er testet grundig for vanlig bruk. Se på utstillingsmodellene, ikke bare i katalogen, da får du et innblikk i hvordan de vil se ut etter en tids bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De IKEA-møblene vi har hatt har vi vært fornøyde med. Men, det er jo ikke "designmøbler" da - men jeg er av de som virkelig driter i hva møblene heter - bare de er gode, funksjonelle og ikke koster all verden.

De Slettevoldmøblene etc. kan dere jo evt. sette på lagring så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at dere velger noe dere liker, om det koster 8.000 eller 38.000 spiller midre rolle.

Dere er ikke gale som vil skifte ut møblene, generasjonen før oss har nok en annen oppfatning enn oss når det gjelder dette, før kjøpte man kvalitet og tok godt vare på tingene, i dag er det mer en bruk og kast mentalitet. Så at moren din reagerer er nok ikke så rart, det kommer sikkert av at det var andre tider da hun var ung, og dette henger i.

Jeg syns det er koselig å fornye litt av og til, men er allikevel opptatt av kvalitet, men jeg tror ikke IKEA er dårligere enn andre når det gjelder kvalitet. Nå har jeg aldri hatt en sofa fra IKEA, men har både seng og kjøkken derfra + mye andre ting og tang, og jeg er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at sofaer og lenestoler fra Slettevoll er LANGT bedre i kvalitet enn IKEA. Men så man må jo velge om man vil være "stuck" med dyre Slertevoll møbler i 20 år bare fordi de er dyre. Jeg vil heretter kjøpe litt billigere og heller fornye oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det du betaler for. Dersom du ønsker å bytte ut oftere, så er Ikeamøbler tingen for deg.

Har hatt litt Ikeating og tang og møbler, og jeg er ikke imponert over kvaliteten. Ikke servicen, for den saks skyld heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan trekke om de møblene dere har, hvis det bare er trekk/farger dere er lei?

Eller som en annen foreslår, lagre de dyre møblene. Det koster ikke all verden for litt lagerplass (minilageret.no osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det du betaler for. Dersom du ønsker å bytte ut oftere, så er Ikeamøbler tingen for deg.

Har hatt litt Ikeating og tang og møbler, og jeg er ikke imponert over kvaliteten. Ikke servicen, for den saks skyld heller.

Hvordan går det med gardinene? forresten, jeg sender deg en mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med gardinene? forresten, jeg sender deg en mail...

Gardinene har det aldeles utmerket der de henger, i butikken. Klarer ikke somle meg til å kjøpe hverken gardiner eller lampe. Nå har den andre blitt brannfarlig, så jeg får vel gjøre det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye bedre kvalitet på det du hr, men jeg er også som deg og går lei det jeg har. Derfor kjøper jeg aldri dyre møbler. Da kan jeg bytte sofa oftere. Det er mye billig nå selv om det ikke er IKEA. Før så hadde de ofte møbler fra de gifta seg til de døde. Det orker ikke jeg, så for meg er utseende viktigere enn kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lese alle svarene til deg. Men jeg er ikke fornøyd med stoffmøbler fra Ikea. De holder ikke. Der ville jeg sannelig holdt på kvalitet ja. Vi hadde en salong hvor stoffet var utslitt etter tre år, vi fikk pengene tilbake. Også har vi en salong igjen, som aldri blir som ny igjen den heller og den er fire år. Har lyst til å kvitte meg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke sofaer fra ikea er noe særlig. den eneste sofaen jeg faktisk er litt fornøyd med er sovesofaen min, men den brukes jo ikke daglig. ikea varierer nok veldig hva kvalitet angår. f.eks. tror jeg hyllesystemene deres er ganske bra, men sofaene....tja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...