flowy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg har kjøpt noen marinerte skiver av lammestek. Hvordan steker jeg disse skivene og hva passer som tilbehør? 0 Siter
Gjest favorittlam Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Nydelig. Du kan enten helsteke dem i panne. Eller brune dem der og legge dem i ovnen en stund. Da blir de kanskje mørere. (kommer an på tykkelsen). Tilbehør jeg ville valgt er fløtegratinerte poteter eller en god hjemmelagd potetsalat. Sopp(gjerne selvplukket kantarell)/rosenkål/broccoli/sherrytomater.. eller en frisk salat. Saus til ville jeg ikke brukt siden de er marinerte. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Fløtegratinerte poteter, rosenkål, sopp og mintgele er godt til lam. Gjør som favorittlam skriver, brun dem raskt i panna og deretter inn i steikovnen. Eller har du ikke satt vekk grillen for vinteren: Grill dem! Ville heller ikke hatt saus siden dem er marinerte. 0 Siter
flowy Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Fløtegratinerte poteter, rosenkål, sopp og mintgele er godt til lam. Gjør som favorittlam skriver, brun dem raskt i panna og deretter inn i steikovnen. Eller har du ikke satt vekk grillen for vinteren: Grill dem! Ville heller ikke hatt saus siden dem er marinerte. Tusen takk for tipset! Tror nok det blir det:-) Og grillen er fortsatt på plass, så kanskje det blir grillings. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Tusen takk for tipset! Tror nok det blir det:-) Og grillen er fortsatt på plass, så kanskje det blir grillings. Ja, synes kjøttet blir aller best på grillen. Griller langt utover høsten vi, "gubben" står på terrassen og griller mens jeg tar meg av tilbehøret og dekker bordet (inne!). God helg og lykke til, lam er nydelig. Skal ha får i kål søndag og har en lammesteik i fryseren, nam, nam. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.