Aryane Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den legendariske skuespilleren Rolf Berntzen har forlotte Bergen for bestandig. Vi er fattigere uten Rolfen står det i avisen i dag, etter at han døde i går kveld 87 år gammel. I byens minne vil han nok leve ennå. Han var en fantastisk skuespiller og alle følte de kjente ham der han kom syklende over Torget og hilste på alle. Ble litt trist når jeg leste at han var borte, for ikke lenge siden var det Lothar Lindtner som forsvant, så nå har Bergen mistet sine to, tør jeg påstå, største skuespillere gjennom tidene. 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg vil bare tilføye at forøvring er Bergen en drittby. Jeg er luta lei av å måtte kjøre byen rundt fordi en bommer på en eneste liten avkjøring. Nei til enveiskjørte gater! *frese* 0 Siter
Aryane Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Jeg vil bare tilføye at forøvring er Bergen en drittby. Jeg er luta lei av å måtte kjøre byen rundt fordi en bommer på en eneste liten avkjøring. Nei til enveiskjørte gater! *frese* Ja å kjøre bil i Bergen sentrum er ikke noe særlig, der er jeg enig, men ellers er Bergen en fin by da, selv om vi er litt isolert.... 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Ja å kjøre bil i Bergen sentrum er ikke noe særlig, der er jeg enig, men ellers er Bergen en fin by da, selv om vi er litt isolert.... Det regner for mye også. *sur i dag* 0 Siter
Aryane Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Det regner for mye også. *sur i dag* Se ut da, i dag er det nydelig ute, på sånne dager glemmer vi regnet.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Forlotte?!!!?!?!??? Forlatt heter det. 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Se ut da, i dag er det nydelig ute, på sånne dager glemmer vi regnet.... Jeg har blitt lurt før. Kan du forresten forklare meg hva luddig egentlig betyr? 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Forlotte?!!!?!?!??? Forlatt heter det. Det nytter ikke å si det. I Bergen sier de også at de skal sitte seg ned, ikke sette seg ned. Jeg har kapitulert... c",) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det nytter ikke å si det. I Bergen sier de også at de skal sitte seg ned, ikke sette seg ned. Jeg har kapitulert... c",) Det er jo en kjennsgjerning at Bergensere ikke kan snakke. ;o) 0 Siter
Aryane Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Forlotte?!!!?!?!??? Forlatt heter det. I Bergen heter det forlotte.... ) Har du aldri hørt sangen "Eg har forlotte Bergen for bestandig" sunget av nettopp Rolv Berntzen? Den ble for øvrig spilt i Lothar Lindner sin begravelse... 0 Siter
libra Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Forlotte?!!!?!?!??? Forlatt heter det. I dette innlegget er det helt riktig å bruke forlotte - det er dialekt. 0 Siter
Aryane Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Jeg har blitt lurt før. Kan du forresten forklare meg hva luddig egentlig betyr? Åh, du er ikke ekte bergenser skjønner jeg. Luddig betyr vel egentlig lurt. Når minsten min er godtesyk kan han komme og spørre meg om vi har "nokke luddi'" i skapet. Og hvis ikke vi har må vi gå på "buddaren" og kjøpe, eller hvis "buddaren" er stengt kan vi kjøre på "bennaren" Eller hvis vi skal finne på noe gøy en dag, kan jeg spørre; "skal vi finne på noe luddi?" Ble du klokere? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 I dette innlegget er det helt riktig å bruke forlotte - det er dialekt. Niks. Selv om jeg snakker dialekt så skriver jeg det ikke. Om jeg aldri så mye ville sagt "Hainn har forre fra by'n" så ville jeg uansett _skrevet_ "han har dratt fra byen". 0 Siter
libra Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Niks. Selv om jeg snakker dialekt så skriver jeg det ikke. Om jeg aldri så mye ville sagt "Hainn har forre fra by'n" så ville jeg uansett _skrevet_ "han har dratt fra byen". Hva du ville skrevet spiller ingen rolle, du er tross alt ikke bergenser. For bergenserne er det sånn at Rolf Berntzen har forlotte Bergen, sånn er det bare. ...og jeg er ikke bergenser, jeg bare bor her på 11 året... :-) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg vil bare tilføye at forøvring er Bergen en drittby. Jeg er luta lei av å måtte kjøre byen rundt fordi en bommer på en eneste liten avkjøring. Nei til enveiskjørte gater! *frese* Hehe, at Stavangerfolk kjører seg bort i Bergen er jo ikke no nytt. Var der på kurs i vinter, og kurslederen (fra Stavanger) kom ruslende inn på hotellet igjen etter at han hadde kjørt i ring et par timer. Var det virkelig deg Cecily?:-/ 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det er jo en kjennsgjerning at Bergensere ikke kan snakke. ;o) Jeg er trønder, men bor i Bergen, og det tok ikke lange tiden etter at jeg flyttet før dialekten min var endret. Ikke fordi jeg hadde så innmari lyst, men fordi ingen bergensere forsto hva jeg sa. Eller de VILLE ikke forstå..? ;O) 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Hehe, at Stavangerfolk kjører seg bort i Bergen er jo ikke no nytt. Var der på kurs i vinter, og kurslederen (fra Stavanger) kom ruslende inn på hotellet igjen etter at han hadde kjørt i ring et par timer. Var det virkelig deg Cecily?:-/ At jeg var han? Næh, neppe. Er hunkjønn, jeg. c",) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg er trønder, men bor i Bergen, og det tok ikke lange tiden etter at jeg flyttet før dialekten min var endret. Ikke fordi jeg hadde så innmari lyst, men fordi ingen bergensere forsto hva jeg sa. Eller de VILLE ikke forstå..? ;O) Jeg er sikker på at de ikke VILLE forstå... *Full av skadefryd* ;o) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 At jeg var han? Næh, neppe. Er hunkjønn, jeg. c",) Skrev jeg "han"? Jeg tittet ikke etter kjønn:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Skrev jeg "han"? Jeg tittet ikke etter kjønn:) Jepp. "kom ruslende inn på hotellet igjen etter at han hadde kjørt i ring et par timer." Trøtt? ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.