Gå til innhold

Forlotte Bergen for bestandig..

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jepp.

"kom ruslende inn på hotellet igjen etter at han hadde kjørt i ring et par timer."

Trøtt? ;o)

Jeg loste han ut, men sa ingenting om at jeg bodde der som tenåring, og var by-bud der.

Han syntes det var rart at en Nordlening var så godt kjent, han visste jo hvor jeg bodde nå:)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg er sikker på at de ikke VILLE forstå... *Full av skadefryd* ;o)

Liker i grunnen ikke å tro det verste om folk, men jeg er redd du har rett ;o)

Skrevet

Åh, du er ikke ekte bergenser skjønner jeg.

Luddig betyr vel egentlig lurt.

Når minsten min er godtesyk kan han komme og spørre meg om vi har "nokke luddi'" i skapet. Og hvis ikke vi har må vi gå på "buddaren" og kjøpe, eller hvis "buddaren" er stengt kan vi kjøre på "bennaren"

Eller hvis vi skal finne på noe gøy en dag, kan jeg spørre; "skal vi finne på noe luddi?"

Ble du klokere?

Det der var bare løye!

Benneren er bensinstasjon, vet jeg.

Skrevet

Niks. Selv om jeg snakker dialekt så skriver jeg det ikke.

Om jeg aldri så mye ville sagt "Hainn har forre fra by'n" så ville jeg uansett _skrevet_ "han har dratt fra byen".

Det er en strofe fra en sang eller dikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...