fru Burlefot Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg skal ha et vennepar på besøk i morgen, men klarer ikke å komme på den perfekte tre-retteren. Ingen av oss er gourmetkokker, men vi prøver å gi litt ekstra jern og "overgå" hverandre litt fra gang til gang - det bør altså være tre retter som harmonerer med hverandre og kanskje imponerer litt. Det må legges til at vi ikke har fryseboks og at stekeovnen vår er svært utilregnelig - vi kan kun steke på 220 grader. Har noen gode forslag? Vennene mine er IKKE av det småspiste slaget, så det må være mye mat. 0 Siter
citoyen Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 På denne tiden av året er jeg sterk tilhenger av fårikål (Jeg går ut fra at de har både får og kål og pepper der du befinner deg..) Forrett til fårikål er kanskje litt verre. MÅ det være treretters? Du kan jo forsvare deg med at dette er tradisjonell norsk høstmat som man ikke spiser forrett til. Til dessert, hjemmelaget rabarbragrøt med vaniljesaus. Akkurat passe søtt og syrlig etter et monstrøst fettinntak. Om du får tak i rabarbra, selvsagt. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 På denne tiden av året er jeg sterk tilhenger av fårikål (Jeg går ut fra at de har både får og kål og pepper der du befinner deg..) Forrett til fårikål er kanskje litt verre. MÅ det være treretters? Du kan jo forsvare deg med at dette er tradisjonell norsk høstmat som man ikke spiser forrett til. Til dessert, hjemmelaget rabarbragrøt med vaniljesaus. Akkurat passe søtt og syrlig etter et monstrøst fettinntak. Om du får tak i rabarbra, selvsagt. Kanskje lurt og forvisse seg om at gjestene liker fårikål også. Det er litt spesiell mat.Selv holder jeg på å spy bare jeg hører ordet..... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Forrett: Mozzarella, tomat og basilikumsalat. Hovedrett: Hva med en kyllingrett med brød og ris til? Dessert: Ostekake 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 På denne tiden av året er jeg sterk tilhenger av fårikål (Jeg går ut fra at de har både får og kål og pepper der du befinner deg..) Forrett til fårikål er kanskje litt verre. MÅ det være treretters? Du kan jo forsvare deg med at dette er tradisjonell norsk høstmat som man ikke spiser forrett til. Til dessert, hjemmelaget rabarbragrøt med vaniljesaus. Akkurat passe søtt og syrlig etter et monstrøst fettinntak. Om du får tak i rabarbra, selvsagt. Åja! Fårikål er veldig godt...!! Men er litt bekyret for at det kanskje ikke faller i smak hos gjestene - de holdt på å le seg ihjel da jeg pasjonert fortalte om pinnekjøtt og kålrabistappe.. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 23. september 2005 Forfatter Skrevet 23. september 2005 Forrett: Mozzarella, tomat og basilikumsalat. Hovedrett: Hva med en kyllingrett med brød og ris til? Dessert: Ostekake En kyllinggryte er gjerne en god ide - har du et forslag til en konkret rett? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 En kyllinggryte er gjerne en god ide - har du et forslag til en konkret rett? Chicken Parisienne 6 medium kyllingbryst 1.2 dl tørr hvitvin 3 dl cambell champignonsuppe 1 boks champignoner 2.5 dl kremfløte paprikapulver salt Putt kylling i en form, salt. Hell på hvitvin, suppe, champignoner og fløte. Krydre med paprika. 185’c 1 - 1 ½ time Serveres med ris. Salat eller brød til. Denne er veldig enkel og god ) 0 Siter
monass Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 På denne tiden av året er jeg sterk tilhenger av fårikål (Jeg går ut fra at de har både får og kål og pepper der du befinner deg..) Forrett til fårikål er kanskje litt verre. MÅ det være treretters? Du kan jo forsvare deg med at dette er tradisjonell norsk høstmat som man ikke spiser forrett til. Til dessert, hjemmelaget rabarbragrøt med vaniljesaus. Akkurat passe søtt og syrlig etter et monstrøst fettinntak. Om du får tak i rabarbra, selvsagt. Jeg tok all rabarbraen inn i hus i går, og lurer fælt på hva jeg skal gjøre med den. Hvordan lager man så dessertgrøt av den? Bare koke med??? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg tok all rabarbraen inn i hus i går, og lurer fælt på hva jeg skal gjøre med den. Hvordan lager man så dessertgrøt av den? Bare koke med??? Du kan gode dele den i biter og putte i fryseren og lage grøt og suppe utover vinteren. Nammm.... 0 Siter
favn Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg tok all rabarbraen inn i hus i går, og lurer fælt på hva jeg skal gjøre med den. Hvordan lager man så dessertgrøt av den? Bare koke med??? Rabarbrasuppe, -grøt og syltetøy er kjempegodt. Du finner sikkert oppskrifter ved å google litt. Pass på å bruke kanel, passer veldig godt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg tok all rabarbraen inn i hus i går, og lurer fælt på hva jeg skal gjøre med den. Hvordan lager man så dessertgrøt av den? Bare koke med??? Smuldrepai med rabarbra er kjempegodt! 0 Siter
citoyen Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Åja! Fårikål er veldig godt...!! Men er litt bekyret for at det kanskje ikke faller i smak hos gjestene - de holdt på å le seg ihjel da jeg pasjonert fortalte om pinnekjøtt og kålrabistappe.. Pah! Pyser Om de er innfødte så bør jo kjøtt og fett være midt i blinken 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.