Gå til innhold

Dagmammaen passet 4(!!) unger samtidig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da de som føder 3,4,5,,,9,,,barn selv....

De trenger ingen utdannelse for det....Eller mener du staten bør kreve det?

En dagmamma kan fint passe 4 barn eller fler...

:o)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

8

• mrxx

5

• fei1365380229

4

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan greide de å ha 11 _små_ barn samtidig? Mange tvillinger og trillinger eller?

Var oftere flere barn i familien i den generasjonen...ikke den tilgangen til prevensjon...

Min mormor hadde 7 barn

Min farmor 4

Mine oldemødre hadde alle mellom 8-13 barn.

Skrevet

Da jeg akkurat hadde begynt på skolen, var mamma'n min dagmamma for fire brødre. En på 1 år, tvillinger på 2 år, og en på 4 år. Hva er forskjellen på når mamma'n min passet dem, og når mamma'n deres hadde dem selv? At mamma'n min er betydelig eldre enn deres egen mamma, og har fem unger selv, slik at hun har mer erfaring kanskje..?

Skrevet

Unnskyld, der var selvfølgelig ikke svar til ditt innlegg, men til hovedinnlegget.

Skrevet

Sikkert vanskelig å forstå:-)

De kom tett som haggel, så de var rimelig små alle. Den eldste behøvde ikke være mer enn 12, 13 år år vet du:-)

Ja, men det er da ikke små barn.

Selv om de fikk en pr år hele veien ville de aldri ha 11(eller 12 var det vel) _små_ barn!

Skrevet

Hva i alle dager har alderen hennes å gjøre med noe som helst? Mener du at 40-årene er for gammelt? Eller for ungt og uansvarlig kanskje?

Jeg synes ikke nødvendigvis at 4 unger på en gang er for mange, men det kommer selvsagt an på flere ting: Ungenes alder, barnepassers erfaring & rutine og slikt.

I dette tilfelle var det nok for mye å holde styr på....men vi vet jo egentlig ikke hvorfor dette skjedde. Bare at det er en skrekkelig tragedie. :o(

Skrevet

Selv om de fikk en pr år hele veien ville de aldri ha 11(eller 12 var det vel) _små_ barn!

Nei, det er rimelig stor forskjell på å passe 0-2-åringer og 7-10-åringer.

Skrevet

Unnskyld, der var selvfølgelig ikke svar til ditt innlegg, men til hovedinnlegget.

Smiler, bare hyggelig det..

Bekrefter jo bare at du har lest mitt svar på innlegget også...

Skrevet

Var oftere flere barn i familien i den generasjonen...ikke den tilgangen til prevensjon...

Min mormor hadde 7 barn

Min farmor 4

Mine oldemødre hadde alle mellom 8-13 barn.

Jeg er da fullt klar over at man kan ha mange barn. *ler* Har da tross alt snart 8 selv...

Men om det ikke var opptil flere tvilling/trilling-fødsler i den rekka var det aldri 11 _små_ barn noen gang.

Skrevet

Det blir vel endel små barn av det likevel, gjør det ikke?

Skrevet

De færreste har 4 ettåringer...

Jada, jeg er klar over at det finnes firlinger, men familier med så store barnekull får vel stort sett barnehageplasser eller hjelp i hjemmet?

Ikke nødvendigvis. Det kommer seg helt an på hvor velvillig kommunen trilling/firligfamilien bor i er, eller om man er så heldig å ha et familie- eller vennenettverk til å steppe inn.

Skrevet

Det blir vel endel små barn av det likevel, gjør det ikke?

Etter min definisjon av små går det ikke an å ha mer enn 4-5 _små_ barn uten at det enten er flerlinger eller mine/dine/våre barn inne i bildet.

Selv regner jeg ikke mer enn 2 av mine som ganske små. Og det er hun på snart 2 år og han på 3 1/2 år. Karen på snart 5 1/2 år har jeg sluttet å regne i kategorien "små" for lenge siden.

Så om bestemoren din fikk barn hvert eneste år så hadde hun i en periode toppen 5 _små_ barn.

Skrevet

Etter min definisjon av små går det ikke an å ha mer enn 4-5 _små_ barn uten at det enten er flerlinger eller mine/dine/våre barn inne i bildet.

Selv regner jeg ikke mer enn 2 av mine som ganske små. Og det er hun på snart 2 år og han på 3 1/2 år. Karen på snart 5 1/2 år har jeg sluttet å regne i kategorien "små" for lenge siden.

Så om bestemoren din fikk barn hvert eneste år så hadde hun i en periode toppen 5 _små_ barn.

Du ønsker å være litt små vrang idag skjønner jeg:-)

Men f.eks 5 små barn er da ikke akkruat lite det heller, i tillegg skal man passe på de som er litt større også. Det blir mye mer jobb enn om det kun var 5 små.

Ikke så lett å holde oversikten over alle og hvor de er til enhver tid (som var poenget med innleggene).

Men det er du sikkert ikke enig i det heller, hehe.

Gjest tenker på mor og far.........
Skrevet

sa du passset ????

Hvis hun passet på dem ville ikke dette skjedd.

mange damammaer "oppbevarerer" unger. Sier ikke at hun gjorde dette men med så mange små må hun ha øynene på dem 100% av tiden....

Jeg har selv passet 3 i tillegg til min egen og det gikk fint men det var veldig slitsomt for de var i alderen 1-3 år og de var overalt. Men bare ha øya på dem hele tiden så går det...

Varme tanker til deres mor og far...........de må har det grusomt.......

kan hun bli saksøkt for dette ???

Skrevet

hvilken dagmamma er dette? har dette noe med den tragiske drukningsulykken i Rygge å gjøre?

noe nytt i saken?

Skrevet

Oij hva med hun jeg kjenner som skal føde sitt barn nr 7 og gamleste går i tredje klasse!?

Noen må da ta fra henne barna for hun kan da ikke passe alle alene mener du da eller?

Skrevet

Det er alltid dagmammaer, barnehager eller au pairer.

Leste akkurat en blogg i USA om barn som dør i oppvarmede biler. Dette skjer ukentlig i USA, og bestandig er det en dagmamma eller barnepike som liksom skal se etter barnet.

Glemt på tur i barnehagen, dødd av sklie, huske, whatever.. Skjer sånt i Norge, er det når barnet er i andres varetekt. Ingen kan passe et barn som foreldrene!

Og derfor kan en mamma fint ha 5 egne barn hjemme, mens 5 barn hos dagmamma er oppbevaring og fullstendig på trynet!

Skrevet

Jeg er da fullt klar over at man kan ha mange barn. *ler* Har da tross alt snart 8 selv...

Men om det ikke var opptil flere tvilling/trilling-fødsler i den rekka var det aldri 11 _små_ barn noen gang.

8 barn!?

Trodde du stoppa på 6 jeg.. Hvor mange hadde du da du ble intervjuet i Foreldre og barn?

Skrevet

Det er alltid dagmammaer, barnehager eller au pairer.

Leste akkurat en blogg i USA om barn som dør i oppvarmede biler. Dette skjer ukentlig i USA, og bestandig er det en dagmamma eller barnepike som liksom skal se etter barnet.

Glemt på tur i barnehagen, dødd av sklie, huske, whatever.. Skjer sånt i Norge, er det når barnet er i andres varetekt. Ingen kan passe et barn som foreldrene!

Og derfor kan en mamma fint ha 5 egne barn hjemme, mens 5 barn hos dagmamma er oppbevaring og fullstendig på trynet!

Hva med oss på jobb som har ansvaret for 28 unger delt på tre!

Skrevet

Hva med oss på jobb som har ansvaret for 28 unger delt på tre!

ehh....du mener vel 18....? Ikke 28...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...