Gå til innhold

gode råd?

hilgul (trist22)

Anbefalte innlegg

hilgul (trist22)

Jeg ble misbrukt som liten og kjørte sak som jeg vant i 2002...Men nå har det fæle skjedd,jeg var på date og han prøvde å voldta meg.Fikk ikke trengt inni meg,men jeg er totalt ødelagt likevel.Jeg er fortvila,og redd.Og føler meg kjemoe skitten.Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199593-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skorpion25

HEI!

Skjønner godt at dette ikke er enkelt. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men det er nå to år siden jeg ble voldtatt. Er selv blitt utsatt for overgrep som barn, det er mye som kan være vanskelig etter slike opplevelser.

Jeg fortrengte hele voldtekten i ett år etter det skjedde, men i drømmer dukket det opp fæle ting. Jeg visste jeg var voldtatt, men sannheten var for fæl til at jeg kunne takle den. Nøyaktig ett år etter voldtekten ble jeg psykisk syk og så ingen mening med noe. Det gikk lang tid før venner fikk meg til å prate med noen. Nå prater jeg med en psykiatrisk sykepleier når tankene blir for tøffe.

Dette har hjulpet meg mye, alt går så mye bedre nå.

Vi mennesker er forskjellige så det er litt vanskelig å gi råd.

Mitt råd må være at det er lurt å søke hjelp så fort som mulig, da får man hjelp til å bearbeide det som er vanskelig.

Senter mot incest kan være en vei å gå.

Vet ikke om dette var til så stor hjelp.

Ta vare på deg selv og ikke la deg knekke av at syke mennesker har krenket deg. Det har du ikke fortjent. Bygg opp din egen figthervilje og bestem deg for at dette skal du klare! Men det kan være greit å ha litt hjelp på veien, for dette er tøffe ting å takle alene.

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199593-gode-r%C3%A5d/#findComment-1413540
Del på andre sider

hilgul (trist22)

HEI!

Skjønner godt at dette ikke er enkelt. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men det er nå to år siden jeg ble voldtatt. Er selv blitt utsatt for overgrep som barn, det er mye som kan være vanskelig etter slike opplevelser.

Jeg fortrengte hele voldtekten i ett år etter det skjedde, men i drømmer dukket det opp fæle ting. Jeg visste jeg var voldtatt, men sannheten var for fæl til at jeg kunne takle den. Nøyaktig ett år etter voldtekten ble jeg psykisk syk og så ingen mening med noe. Det gikk lang tid før venner fikk meg til å prate med noen. Nå prater jeg med en psykiatrisk sykepleier når tankene blir for tøffe.

Dette har hjulpet meg mye, alt går så mye bedre nå.

Vi mennesker er forskjellige så det er litt vanskelig å gi råd.

Mitt råd må være at det er lurt å søke hjelp så fort som mulig, da får man hjelp til å bearbeide det som er vanskelig.

Senter mot incest kan være en vei å gå.

Vet ikke om dette var til så stor hjelp.

Ta vare på deg selv og ikke la deg knekke av at syke mennesker har krenket deg. Det har du ikke fortjent. Bygg opp din egen figthervilje og bestem deg for at dette skal du klare! Men det kan være greit å ha litt hjelp på veien, for dette er tøffe ting å takle alene.

Klem fra meg.

Tusen takk for svaret,jeg har nå sagt det til psykologen,psykiatriske sykepleieren min og til legen.Så nå får jeg ganske god oppfølging.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199593-gode-r%C3%A5d/#findComment-1413543
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...