Gjest lurulf Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Er det noen som kan anbefale en hostesaft med god smak nå i disse forkjølelsetider? Gjerne både en slimløsende og en hostestillende. 0 Siter
Gjest Friday rocks Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det lurer jammen jeg også på! 0 Siter
amber sun Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det er litt vanskelig å finne en som både er slimløsende og hostedempende da. Tror ikke det her lar seg så lett gjøre. Du må velge her ser du. Det ene eller det andre. Eller kanskje enda noe. Det er jo høst. Vi får heller hoste. Hostesaft er ikke hva det engang var, likevel. 0 Siter
Gjest Friday rocks Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det er litt vanskelig å finne en som både er slimløsende og hostedempende da. Tror ikke det her lar seg så lett gjøre. Du må velge her ser du. Det ene eller det andre. Eller kanskje enda noe. Det er jo høst. Vi får heller hoste. Hostesaft er ikke hva det engang var, likevel. Heller hoste? 0 Siter
amber sun Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Heller hoste? Tuller bare litt, ser du. Dette er en tulletråd. :-D 0 Siter
annegunn Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Tuller bare litt, ser du. Dette er en tulletråd. :-D Du tror ikke lurulf stilte et seriøst spørsmål? Hva i alle dager er det dere driver med nå da... 0 Siter
annegunn Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den eneste reseptfrie hostesaften jeg har prøvd er noskapin. Den er hostestillende. Men den tilfredstiller overhodet ikke kravet om å smake godt - men finnes som tabletter også. 0 Siter
annegunn Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den eneste reseptfrie hostesaften jeg har prøvd er noskapin. Den er hostestillende. Men den tilfredstiller overhodet ikke kravet om å smake godt - men finnes som tabletter også. har prøvd _som virker_... Jommen glemte jeg ikke å lese igjennom, gitt. 0 Siter
Gjest Friday rocks Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Tuller bare litt, ser du. Dette er en tulletråd. :-D Javel. Da kan du se på disse sukkersøte bildene http://socialitelife.com/mt/archives/a_big_pink_example_of_bad_taste.php#more 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den eneste hostesaften som funker (i hvert fall for meg) er den som heter Cosylan (eller noe sånt), og som fåes på resept. Men den smaker helvete på jord, så hvis du er ute etter noe med bedre smak vil jeg heller anbefale deg en liten tynn en. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den eneste hostesaften som funker (i hvert fall for meg) er den som heter Cosylan (eller noe sånt), og som fåes på resept. Men den smaker helvete på jord, så hvis du er ute etter noe med bedre smak vil jeg heller anbefale deg en liten tynn en. Cosylan er forferdelig, jeg får skikkelige magesmerter av denne. Nærmest som gallesmerter, og da hoster jeg heller litt. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Synes i grunn Tuxi er den som smaker best. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Cosylan er forferdelig, jeg får skikkelige magesmerter av denne. Nærmest som gallesmerter, og da hoster jeg heller litt. Det får ikke jeg. Har nettopp vært forkjølet og hostet fælt, og Cosylan sørget for mange hostefrie timer. Men den smaker så til de grader jævlig at en kan lure på om det er verdt det. 0 Siter
Whimsy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Synes i grunn Tuxi er den som smaker best. JA, Tuxi smaker kjempegodt. Så nettopp på flaska at den er hostedempende, står ingenting om slimløsende. Poden har brukt denne i tre dager nå, og han har ikke så mye slim og gørr når han hoster lengre. Jeg får litt lyst på "tyrker" når jeg lukter på flaska... skjønner ikke hvorfor? *S* "Solvipect med lakrissmak" smaker ikke veldig godt, men lukter nesten som Tuxi. Solvepect`en er slimløsende hostesaft. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Den eneste hostesaften som funker (i hvert fall for meg) er den som heter Cosylan (eller noe sånt), og som fåes på resept. Men den smaker helvete på jord, så hvis du er ute etter noe med bedre smak vil jeg heller anbefale deg en liten tynn en. Stemmer det. Problemet var at før smakte den altfor godt, slik at det fristet både barn og narkomane å hølje den ned..og det er jo ikke særlig heldig for de førstnevnte når den inneheolder et morfinderivat. Så gjorde de noe med den gode smaken og lyktes desverre. 0 Siter
Velouria Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 http://www.vicks.com/products/nyquil_liquid.shtml Her har du vidundermedisin, men det er to problemer. 1. Du får ikke kjøpt den i Norge 2. "Drowsiness may occur", eller som Dennis Leary sier: Don't make any fucking plans 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det får ikke jeg. Har nettopp vært forkjølet og hostet fælt, og Cosylan sørget for mange hostefrie timer. Men den smaker så til de grader jævlig at en kan lure på om det er verdt det. Spør legen om Sterk hostesirup neste gang. Den inneholder både Etylmorfirn slik som Cosylan og i tillegg Kodein som er et annet opiumspreparat. Dobbel effekt altså.. Dessuten smaker den vesentlig bedre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Stemmer det. Problemet var at før smakte den altfor godt, slik at det fristet både barn og narkomane å hølje den ned..og det er jo ikke særlig heldig for de førstnevnte når den inneheolder et morfinderivat. Så gjorde de noe med den gode smaken og lyktes desverre. Inneholder den morfin? Kult. Jeg har nesten ei hel flaske igjen og nå er det helg! Fikk morfin på sykehuset for noen år siden etter en operasjon, og det var rus å skrive hjem om! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Inneholder den morfin? Kult. Jeg har nesten ei hel flaske igjen og nå er det helg! Fikk morfin på sykehuset for noen år siden etter en operasjon, og det var rus å skrive hjem om! He eh. Ja Cosylan har et ikke ubetydelig misbrukerpotetsiale, og det er vel også derfor den er et B-preparat. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 http://www.vicks.com/products/nyquil_liquid.shtml Her har du vidundermedisin, men det er to problemer. 1. Du får ikke kjøpt den i Norge 2. "Drowsiness may occur", eller som Dennis Leary sier: Don't make any fucking plans OT: I dag kjøpte jeg jakke. Husker ikke merket, men det ble en sånn sort jakke-frakk-sak. Rekker meg ned til midt på låret (eller kanskje litt lenger ned), og den sitter fast og fint på meg. Kostet 1700 kroner, men jeg var innom butikker som hadde nesten identiske til flerfoldige tusen kroner. Det verste jeg så var en shoppe på Aker Brugge hvor den typen kostet 9000 kroner! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.