Gjest pircy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Noen med erfaring med ip-tlf. fra nextgentel? 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Niks. Har BKK. Myyyye trøbbel i starten, men helt fint nå. 0 Siter
Gjest pircy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Niks. Har BKK. Myyyye trøbbel i starten, men helt fint nå. Må du betale linjeleie til telenor med 60 kr.? i tillegg til prisene for ip-tlf. abb.? 0 Siter
Gjest pircy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Må du betale linjeleie til telenor med 60 kr.? i tillegg til prisene for ip-tlf. abb.? En ting til: får du nummervisning slik at ser hvem som har ringt? 0 Siter
cecily Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 En ting til: får du nummervisning slik at ser hvem som har ringt? Betaler kun til BKK. Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen. Vi har nummervisning ja, vet ikke om alle leverandører har det. 0 Siter
Gjest pircy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Betaler kun til BKK. Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen. Vi har nummervisning ja, vet ikke om alle leverandører har det. Takk skal du ha :-) 0 Siter
Gjest minto Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Bruker Scype og det funker i alle fall veldig bra! 0 Siter
Prozak Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Betaler kun til BKK. Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen. Vi har nummervisning ja, vet ikke om alle leverandører har det. " Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen" Det vil jo variere med hva slags bredbånd man har, da. Har man adsl, så betaler man jo allerede linjeleie til telenor. "............................................" 0 Siter
Gjest midia Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 " Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen" Det vil jo variere med hva slags bredbånd man har, da. Har man adsl, så betaler man jo allerede linjeleie til telenor. "............................................" Telenor tar betalt for samtaler til mobiltelefoner og telefoner uten ip. Uansett om du ikke har kontakten i veguttaket. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Telenor tar betalt for samtaler til mobiltelefoner og telefoner uten ip. Uansett om du ikke har kontakten i veguttaket. Feil person? :-) "..................................." 0 Siter
carma Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Nei, men vi har Telio og det er den største dritten jeg noen gang har vært borti... Telefonen virker kanskje annenhver gang vi skal bruke den, så vi ender opp med alltid å bruke mobilen uansett.. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Feil person? :-) "..................................." oops unnskyld! leste litt for fort der. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 oops unnskyld! leste litt for fort der. Det er da ikke noe å unnskylde seg for - jeg bare lurte :-) "................................." 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Ja, funker som bare det. Litt trøbbel i starten, hvis en eller to pc-er hadde mye nedlasting eller annen trafikk. Men mannen min fant et program som gjør det mulig å begrense hvor mye av båndbredden ulike programmer får lov til å bruke (det går visst på antall kilobyte, så du må vite hvor mange kilobyte opplasting du har i ditt bredbånds-abonnement). Programmet heter NetLimiter (finnes på download. com). 0 Siter
cecily Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 " Telenor har ikke noe å ta avgift for, for telefonen er ikke i telefonkontakten i veggen, men til bredbåndsboksen" Det vil jo variere med hva slags bredbånd man har, da. Har man adsl, så betaler man jo allerede linjeleie til telenor. "............................................" Vriompeis. Jeg sa jo at jeg hadde bredbånd fra BKK og ikke Telenor. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Vriompeis. Jeg sa jo at jeg hadde bredbånd fra BKK og ikke Telenor. Nå kranglet jeg ikke på det du sa, da. Hvis det virket slik, så var det ikke meningen. Uansett - har du adsl fra noen andre enn telenor, og _ikke_ har fasttelefon, betaler du likevel linjeleie til telenor. Dette er selvfølgelig innbakt i prisen du betaler til leverandøren, men linjeleie til telenor betales uansett - det er de som eier hver eneste telefonlinje i landet. "........................................" 0 Siter
cecily Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Nå kranglet jeg ikke på det du sa, da. Hvis det virket slik, så var det ikke meningen. Uansett - har du adsl fra noen andre enn telenor, og _ikke_ har fasttelefon, betaler du likevel linjeleie til telenor. Dette er selvfølgelig innbakt i prisen du betaler til leverandøren, men linjeleie til telenor betales uansett - det er de som eier hver eneste telefonlinje i landet. "........................................" Allrighty, da misforsto jeg deg litt. Jeg går jo ut ifra at levarandøren må punge ut til Telenor for linjeleie. Jeg skjønte det dithen at jeg skulle betale direkte til Telenor, hvilket vi altså da ikke gjør. Lei av hele Telenor, så det er like greit vi ikke ser regningen direkte. 0 Siter
Nellie Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Nå kranglet jeg ikke på det du sa, da. Hvis det virket slik, så var det ikke meningen. Uansett - har du adsl fra noen andre enn telenor, og _ikke_ har fasttelefon, betaler du likevel linjeleie til telenor. Dette er selvfølgelig innbakt i prisen du betaler til leverandøren, men linjeleie til telenor betales uansett - det er de som eier hver eneste telefonlinje i landet. "........................................" Der har du nok feil... Noen telefonsselskaper kjøper ut alt fra Telenor,og da er det ingen linjeleie fra dem. Enkelte har også helt egne spredenett.. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Der har du nok feil... Noen telefonsselskaper kjøper ut alt fra Telenor,og da er det ingen linjeleie fra dem. Enkelte har også helt egne spredenett.. "Noen telefonsselskaper kjøper ut alt fra Telenor,og da er det ingen linjeleie fra dem." Det er ikke snakk om telefonselskaper - det er snakk om bredbåndsleverandører (xdsl). Ellers vil jeg gjerne se dokumentasjon før jeg tror på at telenor har solgt deler av nettet til konkurrenter (uten at jeg skal nekte på det). "Enkelte har også helt egne spredenett.." Det er så sjelden at det er å regne som nærmest unikt. Det er telenor som eier telfonnettet i hele landet. Andre som vil tilby tjenester betaler telenor for å benytte linjene deres. Hvis kunden ikke er tilknyttet nettet fra før (f.eks ved fasttelefon), må leverandøren som skal benyttet linjene betale 60,- i linjeleie til telenor. Denne linjeleien blir som regel belastet kunden. (NextGenTel tror jeg faktisk ikke betaler denne uten å belaste kunden, men de er unntaket.) "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.