libek Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 For litt over en uke siden fjernet jeg galleblæren pga mye anfall og smerter. Galleblæren ble fjernet med kikkehullskirurgi. Greit nok skulle en tro. Få dager senere merker jeg økende smerter i såret rundt navelen og spesielt snittet under brystbenet. Reiser tilbake til sykehuset for å få svar. Der blir jeg fortalt at jeg skal rense det med pyrisept og det vi bli bedre. Dagen etter merker jeg en stor kul under såret ved brystbenet. Såret er også væskende og rødt, stingene henger løst. Reiser så på legevakten hvor jeg får beskjed om at det er en infeksjon. De fjerner et av stingene og renser såret, gir meg så Abboticin. Senre den kvelden blir jeg ganske syk og får høy feber. Ut av såret kommer det flere harde sorte/brune klumper på str. med rosiner. Etter dette ble jeg dårligere og endte på sykehuset. Resultatet nå er at jeg har blitt sendt hjem med et 2 cm dypt og 2 cm bredt gap i magen etter at de har fjernet stingene. Jeg fikk med meg kompress, natriumklorid og en reseept. Ingen svar fikk jeg på sykehuset om hvorfor denne infeksjonen oppstod. Heller ikke hvordan dette skulle gro. Mitt spørsmål er: Hvordan i all verden skall dette såret gro??? Det er enormt og krever uten tvil sting e.l. Hva burde jeg gjøre? Jeg renser det selvsagt, men jeg kan da ikke fortsette med å gå rundt med et stort hull i magen. Ingen vil gi meg et hint om hva jeg burde gjøre, derfor spør jeg deg/dere. Føler meg oversett og hjelpeløs. Håper dere kan gi meg et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199664-infeksjon-i-operasjons%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.