Gjest Leilighet nå... Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hei! På bud skjemaet står det at de oppfordrer til å gi 24 timers frist på det første budet... Er det da frekt å gi til dømes 4 timer frist?? Har lest en plass at det kan være lurt å gi korte frister... Noen synspunkt?? mvh 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Klart de oppfordrer til det, da rekker megler å kontakte alle andre på listen for å få inn et høyere bud. Legg inn bud med hvilken tidsfrist du vil. Selv har jeg lagt inn bud med en times frist. Dette løste megler ganske sleipt ved å si: "vi får ikke tak i selger, ringer deg når vi har snakket med han". 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Min erfaring er at megleren ikke godtar så kort frist på det første budet som legges inn i budrunden. Det er jo lov å prøve seg, men vær forberedt på at dere kan få beskjed om at det må være minst 24 timer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Klart de oppfordrer til det, da rekker megler å kontakte alle andre på listen for å få inn et høyere bud. Legg inn bud med hvilken tidsfrist du vil. Selv har jeg lagt inn bud med en times frist. Dette løste megler ganske sleipt ved å si: "vi får ikke tak i selger, ringer deg når vi har snakket med han". Etter budrundens første bud kan man legge inn bud med så kort frist man vil. Jeg endte opp med å ha en halv times frist på mitt siste bud! ) Og jeg fikk tilslaget til slutt. Men da hadde jeg enda en del kronasjer å gå på og visste at den som bød mot meg hadde hatt problemer med å skrape sammen penger til sitt siste bud. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Etter budrundens første bud kan man legge inn bud med så kort frist man vil. Jeg endte opp med å ha en halv times frist på mitt siste bud! ) Og jeg fikk tilslaget til slutt. Men da hadde jeg enda en del kronasjer å gå på og visste at den som bød mot meg hadde hatt problemer med å skrape sammen penger til sitt siste bud. Man kan sette så kort frist man vil fra første bud. At de oppfordrer til 24 timer er noe som har begynt de siste årene. Det stod ikke på budskjemaer for et par år siden. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Man kan sette så kort frist man vil fra første bud. At de oppfordrer til 24 timer er noe som har begynt de siste årene. Det stod ikke på budskjemaer for et par år siden. Jeg kjøpte leilighet for 2 år siden og fikk da beskjed om at de ville ha 24 timers frist på første bud for å godta det. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Jeg kjøpte leilighet for 2 år siden og fikk da beskjed om at de ville ha 24 timers frist på første bud for å godta det. Ja, da stiller megler/selger krav til hva som er akseptert i det tilfellet. Å legge inn korte tidfrister var svært vanlig for noen få år siden, og gjorde nok jobben ganske mye vanskeligere for meglerne... :-) 0 Siter
Gjest Budd Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Klart du bestemmer 100%. Det er ditt bud. Hvordan så megler og selger velger å forholde seg er opp til dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.