Gå til innhold

Ser på hele leppa min som et plagsomt stort sår!

Anbefalte innlegg

ungdomsjente1365380905

For ca 2 år siden slo jeg overleppen min kraftig, den begynte å blø og hovnet veldig opp, skorpen grodde etter ca 2uker, hevelsen sank noe men ble igjen, og er der fortsatt, hadde det vært noen mulighet for å fjerne denne hevelsen? Har hatt problemer med å snakke pga tørt område der såret har vært, så har hatt en uvane med å slikke meg rundt munnen, nå er hele leppa tørr, og det har dannet seg en rød irriterende hudforandring rundt underleppa som ikke vil forsvinne, legen sier jeg bare må vente til det forsvinner, og at ingen form for salve vil hjelpe, vært like ille i et halvt år nå, er det mulig å fjerne dette med laser? Føler det blir verre av alkohol, er det mulig? Føler også at lepomade gjør det verre, må lissom velge mellom tørre lepper, eller sår rundt munn. På forhånd takk fra en fortvilet 18 år jente som har lyst på en kyssbar munn!

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Trolig opprettholder du en uheldig situasjon ved å fukte huden rundt munnen. Dette må du forsøke å slutte med slik at huden får ro. Ellers må du snakke med en hudlege. Hvis det er resthevelse eller en klump der du slo deg, må du vise deg frem for en plastisk kirurg. Det kan imidlertid hende at dette ikke er noe innvendig arrvev, men irritasjon av vevene hvis du biter deg i leppen.

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Trolig opprettholder du en uheldig situasjon ved å fukte huden rundt munnen. Dette må du forsøke å slutte med slik at huden får ro. Ellers må du snakke med en hudlege. Hvis det er resthevelse eller en klump der du slo deg, må du vise deg frem for en plastisk kirurg. Det kan imidlertid hende at dette ikke er noe innvendig arrvev, men irritasjon av vevene hvis du biter deg i leppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...