laguna1365380434 Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hvorfor det? Det har skjedd meg to ganger nå.. Jeg bruker skype utelukkende for å kunne melde min bror + han jeg skriver med fra USA.. Allikevel får jeg stadig fremmede inn på skypen, som vil chatte og sånn, som mener at de synes jeg er pen og "hot" og sånn..Hvilket selvfølgelig er hyggelig av dem å synes, men hvor har de det fra? Kan hvem som helst gå inn i en eller annewn skypekatalog og bare browse gjennom profilene eller noe? Jeg trodde du måtte søke opp folk, vite navnet eller bruker navnet for å finne brukere? Noen som vet hvorfor dette skjer? For jeg vil egentlig ikke ha bilde, navn og telefonnummer liggende ute til gud og hvermannsen, infoen var mer ment til å være en sånn koselig brukerprofil, som mine inviterte venner kunne se. Takk for eventuelle oppklaringer! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 "Set privacy options Skype keeps you protected from unwanted communications. Just open File, Options, Privacy, and set your preferences for receiving communications. We recommend you do not authorize people you do not know and do not want to talk to. If someone starts bothering you, you can always add that user to your Blocked Users list from Tools menu ("Manage Blocked Users") - This way, all communications from that person are discarded and your worries are gone." http://www.skype.com/help/guides/staysecure.html 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hva er skype? *Blond* Skype er et "telefonprogram" der man kan snakke sammen istedenfor å chatte/taste. Du kan til og med bruke det til å ringe folk på vanlige telefonnumre, mot en liten kostnad. Men om begge bruker skype, så koster det ikke noe. Om jeg har forstått det riktig. Har ikke fått ut finger'n og begynt å bruke skype skjøl ennå... :-) Se www.skype.com - der kan du finne ut alt om Skype, og laste ned. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Skrevet 24. september 2005 "Set privacy options Skype keeps you protected from unwanted communications. Just open File, Options, Privacy, and set your preferences for receiving communications. We recommend you do not authorize people you do not know and do not want to talk to. If someone starts bothering you, you can always add that user to your Blocked Users list from Tools menu ("Manage Blocked Users") - This way, all communications from that person are discarded and your worries are gone." http://www.skype.com/help/guides/staysecure.html Ah Takk! :-) Som alltid har du oversikten! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Skrevet 24. september 2005 Hva er skype? *Blond* Ser du fikk utfyllende svar + link av gemini..så da gidder ikke jeg! Men det er ganske fint og praktisk, selvom det altså melder seg noen totalt ukjente nå og da! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Ah Takk! :-) Som alltid har du oversikten! :-) Hadde ikke oversikten, men regnet med at det sto noe vettugt om saken på skype.com ;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Skrevet 24. september 2005 Hadde ikke oversikten, men regnet med at det sto noe vettugt om saken på skype.com ;-) Ok, så da kan vi heller si at som vbanlig er det jeg som ikke har gioddet å lese infoen ordentelig der infoen burde stå..;-) Jeg bare smokk instalerte det, la til de jeg ville snakke med, og regnet saken for biff. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Ok, så da kan vi heller si at som vbanlig er det jeg som ikke har gioddet å lese infoen ordentelig der infoen burde stå..;-) Jeg bare smokk instalerte det, la til de jeg ville snakke med, og regnet saken for biff. :-) Hehe - sånn som du gjorde med MSN fx? Også der er det noen innstillinger du kan endre på skjønner du... ;-) Men det kan jo være gøy å få fremmede innpå en sjelden gang også. Husker i mine noe yngre dager, da jeg brukte ICQ (et program som minner om MSN), og fikk en eller annen amerikaner innpå, som kalte seg NeonJesus, bosted Deathville. Joda, folk har i alle fall fantasi... hihi 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hehe - sånn som du gjorde med MSN fx? Også der er det noen innstillinger du kan endre på skjønner du... ;-) Men det kan jo være gøy å få fremmede innpå en sjelden gang også. Husker i mine noe yngre dager, da jeg brukte ICQ (et program som minner om MSN), og fikk en eller annen amerikaner innpå, som kalte seg NeonJesus, bosted Deathville. Joda, folk har i alle fall fantasi... hihi Du, Nettguruen vår, var det ikke noe som het Irc for omtrent 15 år siden? Vi pleide å chatte husker jeg, men den gangen var jo ikke nettet slik som det er i dag. 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Du, Nettguruen vår, var det ikke noe som het Irc for omtrent 15 år siden? Vi pleide å chatte husker jeg, men den gangen var jo ikke nettet slik som det er i dag. IRC finnes fortsatt det :-) Jeg bruker programmet mIRC når jeg chatter på #ranglere. Ranglere-chatten kan man komme inn på, både via et IRC-program og vanlig nettleser. Du finner mIRC på www.mirc.com eller http://www.mirc.co.uk/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.