Gå til innhold

Tidenes beste Norske band

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis din påstand hadde vært riktig, så hadde de nok vært mer kjent.

For meg er de totalt ukjente. Sannsynligvis også for de aller fleste andre.

Har du en låt man kan forbinde med de?

Skrevet

Tja. Igrunn ikke så mange norske band som har gjort særlig inntrykk på meg. Men dumdum og de lillos er jo bra.

laguna1365380434
Skrevet

De er bra de, men best? DET vet jeg ikke..:-)

Skrevet

Har aldri hørt om dem. Ikke fant jeg noen plate å øaste ned heller. Et av medlemmene hadde et navn med olympisk sus, men det er trolig en navnebror?

Skrevet

Har aldri hørt om dem. Ikke fant jeg noen plate å øaste ned heller. Et av medlemmene hadde et navn med olympisk sus, men det er trolig en navnebror?

Så at den linken bar feil avsted. Søk på Block to block i søkerfeltet.

Skrevet

Jeg husker såvidt navnet, og at de hadde en låt som ble ganske kejnt, men husker slett ikke navnet. Forresten så syntes jeg Marius Mûller er/var bra!!! Og Kaizer+ Morten Abel, forresten så er det ganske mange gode artister (ikke akkurat SUPRE, men gode)

Skrevet

De Press var et av de bedre nyveivbandene, ja.

Men tidenes beste band? Det er nok en smakssak. Dessuten synes jeg en slik tittel fordrer større produksjon enn hva De Press hadde.

Hvis vi skal gå enda lengre tilbake i tiden... hva med Pussycats?

Eller framover - DumDumBoys? Motorpsycho?

Men De Press var bra, de! Jørn Christensen har vært en nestor i norsk rock og var steingod i den tiden.

Skrevet

Mulig det er meg som er dum, men dem har jeg ikke hørt om engang...

Skrevet

Husker godt Andrej Nebb (rimelig gal type, den gangen i alle fall - spilte forøvrig bass) som laget og sang en låt om fiskeboller. Han er fra Polen, og syntes at fiskeboller var det rareste norske han visste om.

Og Jørn Christensen har jo spilt (gitar) i en rekke norske band (Can Can, CC Cowboys, Circus Modern, Mercury Motors og Young Neils, bl.a.).

Senere (i 2000, tror jeg det var) spilte forresten Andrej Nebb inn en nynorsk CD!

Men jeg er vel ikke akkurat enig i at De Press er tidenes beste norske band. Kanskje ett av de som har satt størst spor med sin originalitet?

Skrevet

Spørs hva du måler "beste" ut fra det da. Antall uker på norsktoppen? Antall uker i 10 i skuddet? Antall solgte plater? Antall nr. 1 hit'er? Antall holdte konserter? Lengste karriære?

Jeg har hørt om DePress, men jeg har aldri hørt noe av dem.

Skrevet

Spørs hva du måler "beste" ut fra det da. Antall uker på norsktoppen? Antall uker i 10 i skuddet? Antall solgte plater? Antall nr. 1 hit'er? Antall holdte konserter? Lengste karriære?

Jeg har hørt om DePress, men jeg har aldri hørt noe av dem.

Hehe.

Jeg hørte tilfeldigvis på Norsktoppen i går - og der kom det fram at Ola Bremnes nå akkurat slo Ole Ivars' rekord på antall uker på Norsktoppen.

Ole Ivars har hatt rekorden siden 93-94 (tror jeg det var), med 77 uker. Så jeg stemmer ikke på at antall på Norsktoppen skal avgjøre hvem som er norges beste band i alle fall! *s*.

For øvrig så vant Frelsesarmeen med Hilde Heltberg med en nyyydelig kjærlighetsballade: "Mitt hjerte er ditt" for andre uke på rad. (Egentlig en svensk sang som Alf Prøysen har satt norsk tekst til.) Jeg tror jammen jeg må inn på nettsidene til NRK og stemme - det er noe jeg aldri har gjort før... (Jeg har vel knapt hørt Norskoppen de siste 20 åra heller, for den del.)

Skrevet

Jeg har ikke hørt om DE PRESS...*rødme*

Når var de store?

Jeg holder en knapp på Dum Dum Boys. Og CC Cowboys, bl.a.. Kommer nok på flere etterhvert.

Skrevet

Mulig det er meg som er dum, men dem har jeg ikke hørt om engang...

Kanskje du gikk i sparkebukse i begynnelsen på 80-tallet?:0)

Skrevet

Kanskje du gikk i sparkebukse i begynnelsen på 80-tallet?:0)

Det gjorde jeg, men hvis de er så gode, burde jeg vel allikevel ha hørt om dem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...