flowy Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Skal servere lasagne til middagsgjester kl 17-18 i dag. Kan jeg lage den nå? Må jeg i så tilfelle tilsette mer væske siden den skal stå noen timer? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Det går helt fint å lage den nå. Jeg pleier ikke å tilsette mer veske enn når jeg lager å steker den med en gang. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg synes lasagne blir fryktelig tørr og kjedelig hvis jeg lager det først og varmer den opp igjen. Var jeg deg ville jeg laget den nå, satt det i kjøleskapet og stekt den rett før de kom. 0 Siter
flowy Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Jeg synes lasagne blir fryktelig tørr og kjedelig hvis jeg lager det først og varmer den opp igjen. Var jeg deg ville jeg laget den nå, satt det i kjøleskapet og stekt den rett før de kom. Ja, det var det jeg tenkte;-) Kom kanskje ikke godt nok frem. 0 Siter
serendipity Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Det kan du gjøre men ikke legg pasta og kjøtt/saus lagvis før sausen er helt avkjølt. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Ja, det var det jeg tenkte;-) Kom kanskje ikke godt nok frem. OK, men så ville jeg gjort det hvis jeg var det... Lykke til! 0 Siter
flowy Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Det kan du gjøre men ikke legg pasta og kjøtt/saus lagvis før sausen er helt avkjølt. OK, takk for tipset! :-) Sikkert smart! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Ja, det var det jeg tenkte;-) Kom kanskje ikke godt nok frem. Det går fint. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg har forresten også laget lasagne kvelden før en gang. 0 Siter
Aryane Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Dette har vært diskutert mye her inne i det siste, jeg har gjerne litt mer væske i hvis jeg steker den på forhånd og varmer den opp igjen, jeg syns faktisk den er best andre gang den blir varmet, da har liksom sausen trukket skikkelig inn og den får en mye bedre konsistens, og den blir overhodet ikke tørr slik andre her påstår. 0 Siter
Gjest koma Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg synes lasagne blir fryktelig tørr og kjedelig hvis jeg lager det først og varmer den opp igjen. Var jeg deg ville jeg laget den nå, satt det i kjøleskapet og stekt den rett før de kom. Du virker som du har gode lasagne-kunnskaper:) Så jeg drister meg til å stille et spørsmål: Kan jeg lage lasagne ferdig, minus steking, og så fryse den?? Og bare ta den opp og sette den i ovnen nå jeg får gjester? Det hadde vært så lettvint.. 0 Siter
flowy Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Du virker som du har gode lasagne-kunnskaper:) Så jeg drister meg til å stille et spørsmål: Kan jeg lage lasagne ferdig, minus steking, og så fryse den?? Og bare ta den opp og sette den i ovnen nå jeg får gjester? Det hadde vært så lettvint.. Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint! Da må dere i så fall passe på at den er tint før dere setter den i ovnen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint! Osten skal blandes i sausen og ikke haes oppå *streng* 0 Siter
flowy Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Osten skal blandes i sausen og ikke haes oppå *streng* Hm.. Ja, jeg pleier det, men jeg synes det er godt å ha bittelitt på toppen også.:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Hm.. Ja, jeg pleier det, men jeg synes det er godt å ha bittelitt på toppen også.:-) Jeg liker best parmensan i og det er jo vanskelig å legge på toppen ) 0 Siter
flowy Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Jeg liker best parmensan i og det er jo vanskelig å legge på toppen ) Smart! Det skal jeg ta på i dag.. Etter at den er stekt, vel og merke... Takk for tipset. 0 Siter
Gjest koma Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint! Takk for hjelpen! Tror jeg tar sjansen på å prøve det da:) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Osten skal blandes i sausen og ikke haes oppå *streng* Har både ost i sausen + litt på toppen, jeg:) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Da må dere i så fall passe på at den er tint før dere setter den i ovnen. Oki. Men hvorfor det egentlig? Går jo an å kjøpe ferdig, frossen lasagne i butikken som du bare putter i ovnen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.