Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere lasagne til middagsgjester kl 17-18 i dag. Kan jeg lage den nå? Må jeg i så tilfelle tilsette mer væske siden den skal stå noen timer?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det går helt fint å lage den nå.

Jeg pleier ikke å tilsette mer veske enn når jeg lager å steker den med en gang.

Skrevet

Jeg synes lasagne blir fryktelig tørr og kjedelig hvis jeg lager det først og varmer den opp igjen. Var jeg deg ville jeg laget den nå, satt det i kjøleskapet og stekt den rett før de kom.

Skrevet

Jeg synes lasagne blir fryktelig tørr og kjedelig hvis jeg lager det først og varmer den opp igjen. Var jeg deg ville jeg laget den nå, satt det i kjøleskapet og stekt den rett før de kom.

Ja, det var det jeg tenkte;-) Kom kanskje ikke godt nok frem.

Skrevet

Det kan du gjøre men ikke legg pasta og kjøtt/saus lagvis før sausen er helt avkjølt.

Skrevet

OK, men så ville jeg gjort det hvis jeg var det... Lykke til!

Skrevet

Det kan du gjøre men ikke legg pasta og kjøtt/saus lagvis før sausen er helt avkjølt.

OK, takk for tipset! :-) Sikkert smart!

Skrevet

Det går fint.

Skrevet

Jeg har forresten også laget lasagne kvelden før en gang.

Skrevet

Dette har vært diskutert mye her inne i det siste, jeg har gjerne litt mer væske i hvis jeg steker den på forhånd og varmer den opp igjen, jeg syns faktisk den er best andre gang den blir varmet, da har liksom sausen trukket skikkelig inn og den får en mye bedre konsistens, og den blir overhodet ikke tørr slik andre her påstår.

Skrevet

Du virker som du har gode lasagne-kunnskaper:) Så jeg drister meg til å stille et spørsmål: Kan jeg lage lasagne ferdig, minus steking, og så fryse den?? Og bare ta den opp og sette den i ovnen nå jeg får gjester? Det hadde vært så lettvint..:)

Skrevet

Du virker som du har gode lasagne-kunnskaper:) Så jeg drister meg til å stille et spørsmål: Kan jeg lage lasagne ferdig, minus steking, og så fryse den?? Og bare ta den opp og sette den i ovnen nå jeg får gjester? Det hadde vært så lettvint..:)

Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint!

Skrevet

Vet du hva? Det tror jeg faktisk går veldig fint. Jeg ville kanskje ventet med osten til jeg skulle steke den. Det var egentlig en god ide! Superlettvint!

Da må dere i så fall passe på at den er tint før dere setter den i ovnen.

Skrevet

Osten skal blandes i sausen og ikke haes oppå *streng*

Skrevet

Hm.. Ja, jeg pleier det, men jeg synes det er godt å ha bittelitt på toppen også.:-)

Skrevet

Hm.. Ja, jeg pleier det, men jeg synes det er godt å ha bittelitt på toppen også.:-)

Jeg liker best parmensan i og det er jo vanskelig å legge på toppen :o)

Skrevet

Jeg liker best parmensan i og det er jo vanskelig å legge på toppen :o)

Smart! Det skal jeg ta på i dag.. Etter at den er stekt, vel og merke... :) Takk for tipset.

Skrevet

Takk for hjelpen! Tror jeg tar sjansen på å prøve det da:)

Skrevet

Har både ost i sausen + litt på toppen, jeg:)

Skrevet

Da må dere i så fall passe på at den er tint før dere setter den i ovnen.

Oki. Men hvorfor det egentlig? Går jo an å kjøpe ferdig, frossen lasagne i butikken som du bare putter i ovnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...