Gå til innhold

Kan overaktiv blære kureres?

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne10

Etter en påvist urinveisinfeksjon for et halvt år siden, har jeg slitt med trang til hyppig vannlating (urinprøver i etterkant har vært negative) Det har vært både vondt og ødeleggende i dagliglivet. Etter undersøkelse hos gynekolog og urolog, har jeg fått diagnosen overaktiv blære og blitt foreskrevet Detrusitol. Men etter to måneders bruk, kjenner jeg ikke noen særlig virkning av tablettene. Jeg må på do hele tiden, selv om jeg prøver å trene opp blæren til ikke å gå så ofte. Problemet er så sterkt at det går ut over jobb og humør. Vurderer sykemelding. Hvor langt tid tar det før tablettene virker? Finnes det andre medisiner mot overaktiv blære? Jeg har hørt om elektrobehandling, men dette høres ut som en absolutt siste utvei, dessuten virker behandling svært upraktisk. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19978-kan-overaktiv-bl%C3%A6re-kureres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Vi vet ikke tilstrekkelig om man kan bli kvitt en overaktiv urinblære - vi vet oftest heller ikke hvorfor noen får det. - Det kan hende at du bør øke dosen siden du ikke har hatt effekt etter så lang tid - dette må du diskutere med legen din. - Den treningen du selv gjør, er veldig viktig. Det må du gjøre hele tiden, ikke bare av og til. - Andre medisiner finnes ikke i dag på markedet. Noen som er ekstremt plaget, kan ha hjelp av operasjoner.

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...