Gå til innhold

SMS

Gjest Escola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag fikk jeg litt overraskende en "flytte-SMS" fra en person jeg ikke har hatt kontakt med på veldig lenge. Nå lurer jeg på om hvor personlig slike SMS-er sendt fra en adressendrings-side på nettet egentlig er. Kan avsender bare bruke adresselisten sin på mobiltelefonen og sende i vei helt ukritisk (selv om SMS-en sendes fra nettet!), eller må avsender manuelt fylle inn hvilke telefonnummer og mottakere som skal få SMS-en?

Dette er muligens et litt rart spørsmål, men grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på om avsender bevisst sendte meg denne SMS-en, eller om jeg fikk den litt tilfeldig fordi avsender hadde meg i adresselisten sin på mobiltelefonen fra gammelt av? (vi har som sagt ikke hatt kontakt på veldig lenge, og det er for så vidt interessant for meg å vite om personen faktisk kan være interessert i å gjenoppta kontakten!).

Hvordan forholder man seg så til en "flytte-SMS"? Er det grunn til å tro at avsender forventer en slags tilbakemelding, eller er dette en type SMS man som mottaker bare tar til etterretning? Noen som vet "skikk og bruk" her.

Skrevet

Kan du ikke bare sende en spøkefull "Hei, ser du har flytta, når blir det innflyttingsfest?"-sms og se om du får svar, da? :)

Skrevet

Jeg tror det er mulig å sende sånn kjede-sms fra nettet. Men man merker gjerne på sånne felles-mld at de er veldig upersonlig skrevet da, virker det som om den er til DEG?

Har de flytta nærmere elelr lengre vekk fra deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...