Gjest Escola Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Hei! I dag fikk jeg litt overraskende en "flytte-SMS" fra en person jeg ikke har hatt kontakt med på veldig lenge. Nå lurer jeg på om hvor personlig slike SMS-er sendt fra en adressendrings-side på nettet egentlig er. Kan avsender bare bruke adresselisten sin på mobiltelefonen og sende i vei helt ukritisk (selv om SMS-en sendes fra nettet!), eller må avsender manuelt fylle inn hvilke telefonnummer og mottakere som skal få SMS-en? Dette er muligens et litt rart spørsmål, men grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på om avsender bevisst sendte meg denne SMS-en, eller om jeg fikk den litt tilfeldig fordi avsender hadde meg i adresselisten sin på mobiltelefonen fra gammelt av? (vi har som sagt ikke hatt kontakt på veldig lenge, og det er for så vidt interessant for meg å vite om personen faktisk kan være interessert i å gjenoppta kontakten!). Hvordan forholder man seg så til en "flytte-SMS"? Er det grunn til å tro at avsender forventer en slags tilbakemelding, eller er dette en type SMS man som mottaker bare tar til etterretning? Noen som vet "skikk og bruk" her. 0 Siter
Freya Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Kan du ikke bare sende en spøkefull "Hei, ser du har flytta, når blir det innflyttingsfest?"-sms og se om du får svar, da? 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg tror det er mulig å sende sånn kjede-sms fra nettet. Men man merker gjerne på sånne felles-mld at de er veldig upersonlig skrevet da, virker det som om den er til DEG? Har de flytta nærmere elelr lengre vekk fra deg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.