Gå til innhold

Vi stemte rødt - men ...ups ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke svindyrt med unger i privatskole da? jeg vurderte det i min tid, men hadde ikke råd!

Kansje det finnes noen billige alternativ?

Det er ikke så svindyrt da og man ønsker jo et godt utgangspunkt for ungene da. Så når det offentlige ikke klarer å stille opp slik som jeg da selvfølgelig synes de burde så har man ikke lenger noe valg.

La oss alle håpe på en bedre skolepolitikk slik at alle unger får hjelp i den offentlige skolen.

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

25

• Dorthe

19

• mil1365380270

13

• Prozak

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og da var det greit å starte med personangrep??

Greit at du ikke synes jeg er smart, men du kunne spart deg for slike angrep.

Du kan ikke ha vært særlig lenge på dol siden du lar deg irritere over sosialisters selvnytelse og fremhevelse av egen fortreffelighet..gjerne fulgt av noen fraser om hvor "dum" alle andre er.

Nå er det like før de gir hverandre "high five" i pur glede over å få dele andres goder :-)

Skrevet

Ja her boltrer Frp-erne seg fritt ser jeg. Dere viser virkelig deres sanne ansikt :(

Har det ikke falt dere inn, at selv om man er høytlønnet kan man føle solidaritet med de som er svakere stilt. Ikke alle mæler sin egen kake!

Næmmen...ble du lei deg for at noen motsier deg? Stakkar..

Skrevet

Jeg antar at jeg bidrar med langt mer til fellesskapet enn det du gjør.

Når det gjelder penger gjør du nok det, når det gjelder solidaritet med dem som har det verre enn deg, tviler jeg at du stiller opp/har stillt opp så mye som meg.

Det er andre ting man kan bidra med enn penger vet du eller har du ikke oppdaget det.

Du kan jo koste på deg to ettermiddager nede hos de narkomane f.eks og prøve å hjelpe dem til å få det bedre. Eller melde deg til nærmeste frivillighetssentral.

Skrevet

Når de høytlønnte betaler en %-vis større andel av sin inntekt i skatt enn de lavtlønnte, så betyr det selvfølgelig at de subsidierer de som betaler mindre eller ingen ting.

For det første ville de i rene kroner betalt mer enn de som tjener mindre hvis det var flat skatt.

Men nå er det faktisk slik at skatten er progresiv, så de betaler forholdsvis mye mer i skatt enn hva de tjener mer.

Og det er et solidarisk system.

Hva er det du ikke forstår?

Og er det evnen eller viljen til å forstå som er problemet?

Du har gitt deg i kast med en kompleks oppgave hvis du forsøker å lære sosialister prosentregning.

Det eneste de skjønner er en politikk som går ut på å ta mer fra naboen :-)

Skrevet

Når det gjelder penger gjør du nok det, når det gjelder solidaritet med dem som har det verre enn deg, tviler jeg at du stiller opp/har stillt opp så mye som meg.

Det er andre ting man kan bidra med enn penger vet du eller har du ikke oppdaget det.

Du kan jo koste på deg to ettermiddager nede hos de narkomane f.eks og prøve å hjelpe dem til å få det bedre. Eller melde deg til nærmeste frivillighetssentral.

Jeg tror jeg kan konkurrere på de fleste måter, Dorther, uten å gjøre dette til noe mesterskap i udokumentert solidaritet.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

En dag tar de deg også. Pengesluket er uendelig, og det er uendelig mange som skal ha penger.

Skrevet

Det verken du eller AP/SV har skjønt at inntekt bare forteller halve sannheten. Jeg tjener litt over 400 000, men det du må huske på er at jeg brukte 7 år på høyere utdanning og hadde 350 000 i lån da jeg begynte å jobbe.

Sammenligner du dette med en som f.eks. sitter i kassa på rimi og startet rett etter ungdomsskolen, har vedkommende 10 års forsprang i arbeidslivet og null studielån.

Derfor burde utdanning og studielån også bli tatt i betraktning ved toppskatt.

Sist jeg søkte jobb i kassa på rimi spurte de om jeg hadde høgskoleutdanning i salg, hvis ikke var de ikke interessert (!)

Skrevet

Jeg tror jeg kan konkurrere på de fleste måter, Dorther, uten å gjøre dette til noe mesterskap i udokumentert solidaritet.

Du tar dessverre feil og når det gjelder manglende empati med andre mennesker så vinner du i vært fall. Hadde jeg vært like nedlatende som deg så hadde jeg skammet meg.

Skrevet

Endelig en som har skjønt sammenhengen*sukk*

Denne tråden har lært meg en ting, og det er at høytlønnet ikke alltid er ensbetydende med smart*nikker*(da sikter jeg spesielt til denne hehehe..)

Hva er det ved dine skriverier i denne tråden som tyder på at du er smartere enn de øvrige deltakerne?

Jeg håper du ikke blir lei deg, men det er mye som taler for det motsatte :-)

Skrevet

Du tar dessverre feil og når det gjelder manglende empati med andre mennesker så vinner du i vært fall. Hadde jeg vært like nedlatende som deg så hadde jeg skammet meg.

Jeg skjønner ikke hva du mener. Du trenger ikke bli sur fordi du blir motsagt i en diskusjon.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener. Du trenger ikke bli sur fordi du blir motsagt i en diskusjon.

Du er nedlatende og bruker herskerteknikker når du svarer på innleggene mine.

Skrevet

Du er nedlatende og bruker herskerteknikker når du svarer på innleggene mine.

Det er mulig jeg har gått litt langt i forhold til deg, og beklager at jeg ble revet med av temperaturen i denne tråden.

Jeg skal forsøke å unngå slikt i fremtiden.

Skrevet

Det er mulig jeg har gått litt langt i forhold til deg, og beklager at jeg ble revet med av temperaturen i denne tråden.

Jeg skal forsøke å unngå slikt i fremtiden.

Det er bra :o)

Skrevet

Men synes du ikke at folk som tjener 400 000 kr har så de klarer seg da og klarer å betale litt mer til fellesskapet?

Jeg må virkelig si at jeg ikke har medlidenhet med folk i den lønnsklassen.

De færreste får pengene rett i fanget. De fleste klarer å jobbe seg opp ved hjelp av lang, arbeidsom innsats, med tilhørende forsakelser i disse årene, og et studielån som skal tilbakebetales etterpå.

Og det må vedlikeholdes med god innsats, ellers er det på ræva ut. Det er konkurranse om stillingene og lønningene.

Når du snakker om å dele godene, er det disses penger som skal tilbake i statskassa, lønnen de har for strevet sitt.

Det er for dårlig fordeling nå, men det er nettopp kanskje mye snakk om fordeling, ikke at det er urettferdig at noen tjener 400 000,-?

Du snakker som om det er de høytlønnede som snylter på samfunnet, og det virker som du glemmer at det er de som bidrar mest økonomisk :-)

Gjest Flott forslag!
Skrevet

Du må nok komme med noen tall hvis du skal bli tatt på alvor, holder ikke med kinderegg når du skal diskutere politikk og økonomi. Bare spør Halvorsen, hun sliter med noe av det samme for tiden ;-)

Jeg trodde kinderegg hjalp på alle umulige (små og store)barn jeg ;)

Skrevet

De færreste får pengene rett i fanget. De fleste klarer å jobbe seg opp ved hjelp av lang, arbeidsom innsats, med tilhørende forsakelser i disse årene, og et studielån som skal tilbakebetales etterpå.

Og det må vedlikeholdes med god innsats, ellers er det på ræva ut. Det er konkurranse om stillingene og lønningene.

Når du snakker om å dele godene, er det disses penger som skal tilbake i statskassa, lønnen de har for strevet sitt.

Det er for dårlig fordeling nå, men det er nettopp kanskje mye snakk om fordeling, ikke at det er urettferdig at noen tjener 400 000,-?

Du snakker som om det er de høytlønnede som snylter på samfunnet, og det virker som du glemmer at det er de som bidrar mest økonomisk :-)

"De fleste klarer å jobbe seg opp ved hjelp av lang, arbeidsom innsats, med tilhørende forsakelser i disse årene, og et studielån som skal tilbakebetales etterpå."

Og det tror du ikke jeg har gjort? Nå har jeg betalt tilbake mitt studielån da, heldigvis. Jeg har gjort min innsats jeg og skjønner du.

Gjest flott forslag
Skrevet

Dagen vits må vel være deg det???

Tror iallefall jeg *lol*

Nei hmmmm *pling* jeg tror det er meg allikevel,har Føreren programmert meg feil?

Skrevet

"De fleste klarer å jobbe seg opp ved hjelp av lang, arbeidsom innsats, med tilhørende forsakelser i disse årene, og et studielån som skal tilbakebetales etterpå."

Og det tror du ikke jeg har gjort? Nå har jeg betalt tilbake mitt studielån da, heldigvis. Jeg har gjort min innsats jeg og skjønner du.

Det har jeg aldri sagt at du ikke har gjort. Bare at "godene" kommer fra andre folks harde arbeid. Det er ikke nødvendigvis sånn at de som har mer er "heldigere", det har kostet, og koster hver dag.

Gjest Mvh/ Gripp(over)
Skrevet

Nei hmmmm *pling* jeg tror det er meg allikevel,har Føreren programmert meg feil?

u/t

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...