Gå til innhold

Vi stemte rødt - men ...ups ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javisst - jeg synes det er lav å si til en uføretrygdet at "jeg bidrar med mye mer enn deg til fellesskapet".

"..........................................."

Jeg synes ikke dette var noe spesielt i det hele tatt, og betimelig å nevne.

Det var andre innlegg som summen av disse, som falt litt uheldig ut i forhold til Dorthe...og jeg har da også krøpet til korset overfor henne.

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

25

• Dorthe

19

• mil1365380270

13

• Prozak

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå er faktisk ikke 400' så utrolig mye som enkelte skal ha det til. Når jeg er ferdig med utdannelsen vil jeg ha nesten samme beløp i studielån. Så skal jeg kanskje ta opp boliglån, billån etc. Det blir på ingen måte noen luksustilværelse om jeg tjener 420' i året.

Men innrøm at 400 000 er atskillig bedre enn 200 000 da :o)

Skrevet

Men innrøm at 400 000 er atskillig bedre enn 200 000 da :o)

Selvfølgelig. 200' hadde jeg ikke kunnet leve for.

Skrevet

Jeg ser ikke bare min egen situasjon, jeg ser andres også. Men jeg kan ikke legge ut andres historier her på dol, det får de gjøre sjøl om de ønsker.

At dere ikke ønsker å gå på sosialkontoret skjønner jeg, antagelig ville det ikke vært noe å hente heller.

Men du får se det slik at når etterbetalingen kommer så har dere antagelig råd til å kjøpe bil fordi sosialkontoret ikke tar tilbake forskuddet dere ev kunne fått.

Men jeg kjenner mange som sliter altså, dårlig betalt jobb, flere unger å forsørge og husleie på 10-12000 og inntekt godt under 400 000 i året. Det er ikke uten grunn at folk får tildelt matposer ved Jakobskirken, det er lange køer der av helt vanlige folk som antagelig har både utdannelse og jobb.

Poenget var å sette søkelys på at man ikke trenger å være rik, selv om man har en lønn som den gjengse sosialist mener skal beskattes mer. Er lei av "rik"-stempelet, det er ikke en virkelighet jeg og svært mange som tjener det samme, kjenner seg igjen i.

Hvordan folk klarer en husleie på 12 000,- skjønner ikke jeg, da må lønnen være ganske stor. Eller man utelater å si at en annen i husstanden også tjener gode penger.

Og jo, sosialkontoret har godkjent støtte, blant annet til behandling. Men vi føler det er å ta fra sånne som deg, så vi utsetter det så lenge det går an.

Grunnen til at jeg ikke stemmer sosialistisk, er at vi er dønn avhengige av jobben min. (Det vil så klart også ha ringvirkninger for de jeg er oppdragsgiver for). Det er ikke fordi vi karrer til oss. Ikke på noen måte!

Sånne som meg er ikke-eksisterende når sosialistene har valgkamp. Der trekkes det kun frem at man skal ta fra de rike, og gi til de fattige. Tas det mer fra oss nå, er vi ikke selvhjulpne lenger. Hvor gunstig er det for samfunnet?

Skrevet

'Enkeltmennesker som får mindre igjen for innsatsen sin enn andre.'

Poenget mitt en gang til:

Inntekten sier lite om hvilken innsats vedkommende gjør. I svært mange yrkesgrupper er innsatsen knallhard og inntekten lav.

Når det gjelder det å 'ta fra noen privatpersoner, for å gi til noen andre', kalles det samfunn ;-)

Se svaret til Dorthe. Det hele startet med at hun ikke har noe sympati for folk som tjener mer enn henne. Da fikk jeg vann på mølla ;-)

Skrevet

Det er klart det koster, og mange må virkelig slite for å komme seg opp på et slikt nivå. Men ikke alle. Jeg kjente f.eks en "gjøk", som jeg gikk på ungdomsskolen sammen med, som tok økonomiutdannelse (en eller annen 3-åring sak) i USA. Etter endt utdannelse gikk han rett ut i jobb i rederibransjen, med en lønn på rundt 1 mill. i året. Det er selvfølgelig ikke noe som er en logisk konsekvens av 3 års høyere utdanning. Sykepleiere er f.eks også akademikere.

"........................................."

Mange sånne sikkert, og helt enig i resten, så klart. Savner bare den andre vinklingen i debattene :-)

Skrevet

Poenget var å sette søkelys på at man ikke trenger å være rik, selv om man har en lønn som den gjengse sosialist mener skal beskattes mer. Er lei av "rik"-stempelet, det er ikke en virkelighet jeg og svært mange som tjener det samme, kjenner seg igjen i.

Hvordan folk klarer en husleie på 12 000,- skjønner ikke jeg, da må lønnen være ganske stor. Eller man utelater å si at en annen i husstanden også tjener gode penger.

Og jo, sosialkontoret har godkjent støtte, blant annet til behandling. Men vi føler det er å ta fra sånne som deg, så vi utsetter det så lenge det går an.

Grunnen til at jeg ikke stemmer sosialistisk, er at vi er dønn avhengige av jobben min. (Det vil så klart også ha ringvirkninger for de jeg er oppdragsgiver for). Det er ikke fordi vi karrer til oss. Ikke på noen måte!

Sånne som meg er ikke-eksisterende når sosialistene har valgkamp. Der trekkes det kun frem at man skal ta fra de rike, og gi til de fattige. Tas det mer fra oss nå, er vi ikke selvhjulpne lenger. Hvor gunstig er det for samfunnet?

Du kan ikke ta noe fra meg, jeg er ikke berettiget til noe sosialhjelp. Jeg eier nemlig leiligheten min og da får man ikke hjelp. Jeg har ikke vært på sosialkontoret siden ungene var små og jeg var arbeidsløs.

Skrevet

Du kan ikke ta noe fra meg, jeg er ikke berettiget til noe sosialhjelp. Jeg eier nemlig leiligheten min og da får man ikke hjelp. Jeg har ikke vært på sosialkontoret siden ungene var små og jeg var arbeidsløs.

Men hva lever du av da? Jeg tenkte på den store potten vi deler ut til de som trenger det. Ufør, ja alt.

Gjest flott forslag
Skrevet

Kutt ut hitlingen, er du snill.

"......................................"

Å hitle en tråd betyr at man bevisst, men sjelden med suksess, prøver å avslutte tråden ved å nevne Hitler.

Her er det ingen som har nevnt Hitler*kremt*

Skrevet

Å hitle en tråd betyr at man bevisst, men sjelden med suksess, prøver å avslutte tråden ved å nevne Hitler.

Her er det ingen som har nevnt Hitler*kremt*

"Å hitle en tråd betyr at man bevisst, men sjelden med suksess, prøver å avslutte tråden ved å nevne Hitler."

Å hitle en tråd betyr å dra inn sammenlikninger med hitler e.l., og å påføre disse egenskapene på motstanderen. Det er det vedkommende gjør når h*n kaller grip(p) "føreren".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...