Gå til innhold

Kesam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm..ø en slags litt sunnere rømme til bruk i matlaging, tror jeg?

Skrevet

Hm..ø en slags litt sunnere rømme til bruk i matlaging, tror jeg?

Så hvis man skal bake noe med kesam kan man bare bytte det ut med rømme?

Skrevet

Kommer litt an på hva du skal lage, men jeg tror det vil funke i de fleste tilfeller.

Skrevet

Kommer litt an på hva du skal lage, men jeg tror det vil funke i de fleste tilfeller.

Takk.

Skrevet

Den har ihvertfall vanvittig mye mindre fett enn rømme og creme fraise. Har brukt det i stedetfor sistnevnte i saus/dipp, og det fungerte helt fint.

"........................................"

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Man skal i alle fall ikke bruke kesam i mat som skal varmes, f.eks gryteretter, der bør man bruke rømme, lettrømme eller creme fraiche.

Skrevet

Man skal i alle fall ikke bruke kesam i mat som skal varmes, f.eks gryteretter, der bør man bruke rømme, lettrømme eller creme fraiche.

Har prøvd det - det funket ikke i det hele tatt, nei :-)

".........................................."

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Har prøvd det - det funket ikke i det hele tatt, nei :-)

Du kan tro jeg har prøvd, jeg også. Og det på tross av at jeg hadde lest på forhånd at Kesam ikke egnet seg til sånt. Så mer enn merkelig ut, og maten havna som dyrefor. :-)

Skrevet

Du kan tro jeg har prøvd, jeg også. Og det på tross av at jeg hadde lest på forhånd at Kesam ikke egnet seg til sånt. Så mer enn merkelig ut, og maten havna som dyrefor. :-)

"Lese på forhånd"? Det er jo juks - akkurat som å lese bruksanvisninger :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Veldig kjekk til å erstatte litt av smøret i bakverk.

Skrevet

Dersom du siler surmelk i f.eks et kaffifilter får du en masse som er tilnærmet lik Kesam. Mager Kesam lages av skummet surmelk.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Lese på forhånd"? Det er jo juks - akkurat som å lese bruksanvisninger :-)

Phø! Det er kun juks om man tror blindt på bruksanvisningen uten å prøve ut alternative løsninger først.

Skrevet

Phø! Det er kun juks om man tror blindt på bruksanvisningen uten å prøve ut alternative løsninger først.

Næ-hæ-hei! *holder seg for ørene*

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Næ-hæ-hei! *holder seg for ørene*

Nå må du legge inn, altså! Mulig det er meg som kjøper ting og tang på feil sted, men bruksanvisningene hjelper nesten _aldri_. *holde på mitt* :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...