Gå til innhold

Solidaritet med en hundset kollega? Farlig - farlig.

Gjest schnachtswürde

Anbefalte innlegg

Gjest schnachtswürde

Det gir prestisje å være solidarisk med fattige, 3. verdens undrtrykte, ressurssvake, innvandrere, handikappete, fattige eller narkomane. Det viser at du er snill og god. Men jeg gir ikke en dritt for solidariteten når de skulle få ressursvake som nærmeste nabo, f eks et asylmottak eller et klkoholikerhjem. Det skjer sjelden, da sosialistastisk kulturell overklasse "verdi-overklassen" som Karl Fredrik Tangen skrev i Dagbladet, bor i beskyttede elite-ghettoer. Slik settes ikke solidariteten uønsket på prøve. Solidariteten med en kollega som trakassert av en mektig sjef, det tør de ikke ta tak i. Da kan solidaritet være farlig for karrieren og blir en risikosport man nødig utsetter seg for.

Leve feigheten og dobbeltmoralen. Sier jeg i dag.

En kjent sosialist flyttet fra et av våre innvandrertette strøk, og ingen kan skjønne annet at han ikke ville ha noe med skolesituasjonen for sine barn der å gjøre, enda han selv med sin politikk og ønske om stemmekveg har importert problemene.

Koste hva det koste vil, men makten skal vi ha, om vi så skal herske over anarki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, sosialisten flyttet men ungene hans bor her enda og går på den offentlige skolen. Hvis vi tenker på den samme da og det tror jeg faktisk vi gjør. Det var i hvert fall masse oppstyr den gangen Solheim ville flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

Jada, sosialisten flyttet men ungene hans bor her enda og går på den offentlige skolen. Hvis vi tenker på den samme da og det tror jeg faktisk vi gjør. Det var i hvert fall masse oppstyr den gangen Solheim ville flytte.

Forutsetningen grep tak i resultatet, dobbeltmoralen og atter dobbelmoral i flere sirkler.

La oss raljere litt på det.

Det var mange som sa det -ikke- var problemer i skolesituasjonen. De kritiserte samtidig fyren for å flytte.

Han ble altså krititsert for å flytte fra et problem som ikke eksisterer.

Så lurer folk på: hvorfor flytter han da?

For alt jeg vet, så fikk han et bedre tilbud om et bedre hus. Og en bedre skolesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

Problemene er størst når barn er små. Større unger klarer seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

De ungene har bodd her hele tida siden gården var ny.

Mange enkelttilfeller som klarer seg godt, og noen merker ikke noe negativt.

Slik er det med noen få jeg kjenner som har vært heldige med tidspunkt, sted og miljø.

Når media fokuserer på fraflytting, så påvirker det folks holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kjent fenomen dette. Det finnes en endeløs rekke av eksempler.

Solidaritet er enklest å utøve i salongene, ved rødvinsglasset...vel forskånet fra samfunnets utskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

Et kjent fenomen dette. Det finnes en endeløs rekke av eksempler.

Solidaritet er enklest å utøve i salongene, ved rødvinsglasset...vel forskånet fra samfunnets utskudd.

En av mine politisk korrekte røde venner skulle få en etertraktet jobb. H*n fikk den. Men sjefen hadde dessvrre et asiatisk navn.... Enda h*n hadde spradet rundt stolt som en hane, så sluttet h*n etter 1 mnd. Etter h*n fikk vite at sjefen var asisat, ble det helt stille. H*n var en ryggsleiker av klasse, men å sleike ryggen til en asiat falt ikke i smak.

Jeg fikk aldri et ord ut om asiatiske sjefers fortreffelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine politisk korrekte røde venner skulle få en etertraktet jobb. H*n fikk den. Men sjefen hadde dessvrre et asiatisk navn.... Enda h*n hadde spradet rundt stolt som en hane, så sluttet h*n etter 1 mnd. Etter h*n fikk vite at sjefen var asisat, ble det helt stille. H*n var en ryggsleiker av klasse, men å sleike ryggen til en asiat falt ikke i smak.

Jeg fikk aldri et ord ut om asiatiske sjefers fortreffelighet.

Jeg kjenner en som heter Kjell som en gang var meget ufyselig mot innvandrere.

Etter det tror jeg selvsagt at alle som heter Kjell er akkurat likedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

Jeg kjenner en som heter Kjell som en gang var meget ufyselig mot innvandrere.

Etter det tror jeg selvsagt at alle som heter Kjell er akkurat likedan.

Det var en gang en som het Pia som trodde alle taxisjåfører var snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnachtswürde

Det der er jaggu ikke spesiellt for sosialister. Det er litt av "folkesjela", som "vi" er så stolte av.

".........................................."

De sitter dessverre på makta.

Mette Hjelmark, forfatter av boken «Institusjonen»:

"MIN ERFARING er at de som når til topps og blir «den meningsbærende elite» er flinke til å utøve meningsterror bak den liberale fasaden. Dette miljøet preges av en elitistisk tankegang, der forskere gjerne ser på seg selv som kunstnere og primadonnaer eller utroper seg selv til å være selve venstresiden. Dette har jeg svart på hvitt i dokumenthaugen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...