Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på dette her?

Anbefalte innlegg

Gjest Masterstudentinnen
Skrevet

Syns du skal ta en telefon til Datatilsynet og spørre dem om dette er lovlig.

i dette tilfellet så er kommentarene og hvordan de andre har gjort det bare tilgjenngelig for vår linje på master, altså ingen andre på universitetet kan komme seg inn (hvis de ikke hacker seg inn) og datafolka som jobbber med dette her.

Synes det er drøyt, men er det virkelig en sak for datatilsynet?

Ørkenvandreren
Skrevet

Identifiserer han dere med navn? Isåfall kan jeg ikke forstå at dette er lovlig.

Gjest Masterstudentinnen
Skrevet

Identifiserer han dere med navn? Isåfall kan jeg ikke forstå at dette er lovlig.

jepp, her går det på fornavn og etternavn. Heldigvis så så de fleste i klassen bare til å le av dette særdeles upedagogiske opplegget, men jeg må si at hvis jeg gjør det dårlig på neste dataoppgave så har ikke jeg lyst til at hele klassen skal vite om alle feilene jeg har gjort.

Tror vel ikke at det er nedfelt i noen lov dette her, at man ikke kan gjøre det. Synes bare at det er svært upedagogisk, og trist hvis noen får angst for å å dumme seg ut pga dette her.

Skrevet

jepp, her går det på fornavn og etternavn. Heldigvis så så de fleste i klassen bare til å le av dette særdeles upedagogiske opplegget, men jeg må si at hvis jeg gjør det dårlig på neste dataoppgave så har ikke jeg lyst til at hele klassen skal vite om alle feilene jeg har gjort.

Tror vel ikke at det er nedfelt i noen lov dette her, at man ikke kan gjøre det. Synes bare at det er svært upedagogisk, og trist hvis noen får angst for å å dumme seg ut pga dette her.

Jo, jeg ville studert åndsverkloven og personvernloven sammen med faglærer, om jeg var dere.

Sikker på at dette ikke er helt legalt. Iallfall går det an å gi lærer et signal om at dette ikke er like gøy for alle.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Tror vel ikke at det er nedfelt i noen lov dette her, at man ikke kan gjøre det."

Det ville jeg neimen ikke vært så sikker på! Tror nok helst det er ulovlig, og i så fall står det et eller annet sted. Sjekk hos datatilsynet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...