galax Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har i lengre tid ( flere år) hatt Kratere inne i munnen (kinnet). Det ser ut som om at det har vårt små dyr der og ”spist kjøtt” og etterlatt en forsterket hvit kant rundt området. I de siste 2 ukene har jeg fått bleke hudområder i gommen rundt de bakerste tennene mine her også med en forsterket hvit kant som avgrenser mot det ”friske området” som gradvis går fremover. I tilegg kommer det hvite prikker under huden i kinnene (små runde ringer). Jeg har i tillegg hatt kløe i lengre tid i rektum (1/2 år). Nå har jeg fått noen folder der omkring endetarmsåpningen. Når jeg ser i speilet (etter beste evne) så det der ut som ”vorter” rundt endetarmsåpningen. Det begynner kanskje å bli litt betent ”like der inne”. Jeg er Livredd leger/tannleger i tilegg må jeg påpeke at jeg kanskje har litt nerver etter at jeg for et par år siden ble plaget av et akutt anfall av panikkangst. Jeg ble da sykemeldt i 1 mnd og slet med dette lenge. Jeg har i lengre tid allikevel sett på nett etter mine symptomer får så se hva det kan være og Chrons sykdom er noe jeg frykter i tillegg til kreft som er mitt ultimale mareritt. (jeg har også 4 sølvfyllinger og har også lest noe om kvikksølvforgiftning). Hva kan det være, jeg finner ingen ”småting” det kan være i mitt søken som man bare fjerner med piller og medisiner. Bare store operasjoner, cellegifter, ubehagelige undersøkelser og alt det som får meg til å besvime bare ved tanken. Jeg er 27 år har en sønn fra tidligere forhold på 8 og ei fantastisk jente jeg drømmer om å gifte meg med neste år, jeg er IKKE klar for å forlate livet ennå!! Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200058-et-rop-om-hjelp-og-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dior femme Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du har ingen grunn til å tro at du skal forlate denne verden på lenge ennå. Du plager deg selv med alle mulige slags sykdommer som du frykter at du lider av. Dette kalles sykdomsangst. Du må prøve å overvinne din angst og gå til lege/tannlege med de småplagene du har. Det er ingenting som tyder på at det feiler deg noe alvorlig. Men for å bli kvitt plagene trenger du sannsynligvis en eller annen behandling (medisin på resept?). du kan fint gå til en tannlege og si at du har angst og du kan selv bestemme hva du vil han skal gjøre. Det er ikke slik at når du setter deg i stolen har du mistet all kontroll. Si at du bare vil ha en vurdering av disse "kraterne". Han kan ikke gjøre noe annet enn det du ber ham om. Det samme kan du si til en lege. Forklar hva som er problemet. Du bestemmer selv om du vil la legen se på det eller ikke. Sannsynligvis er ikke dette nødvendig uansett. Lykke til! Jeg har vært i dine sko, men er ikke der lenger. Sykdomsangst er forferdelig destruktivt og fører ingenting godt med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200058-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1417574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fish 'n chips Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Sånne "krater" som du beskriver har jeg også i munnen, det har aldri plaget meg og jeg er ikke bekymret for dem. Hvis tannkjøttet ditt virkelig har forandret seg mye på fargen, og du har ubehageligheter med det, syns jeg du bør ta deg en tur til tannlegen. Det er mange som har tannlegeskrekk, men en slik tannkjøttsjekk innebærer jo ingen borring eller annet ondt, hun/han skal bare se. Amalganfyllinger kan skiftes ut med plast hvis du er veldig engstelig, men da må du jo til tannlegen. Ingen har imidlertid dødd av å ha 8 fyllinger i tennene sine. Sånne ubehageligheter i endetarmsåpningen må du ganske enkelt gå til lege med. Det er ikke sikkert han/hun trenger å se så nøye på det, hvis du kan beskrive det nøye (og det kan du jo tydeligvis). Er du heldig slipper du unna med en salve som hjelper og du blir kvitt hele problemet. Du har tydeligvis sykdomsangst, og det ville jeg nok også ha tatt opp med legen. Det er ikke normalt, og må være svært slitsomt, å gå og bekymre seg over om man har livstruende sykdommer når man høyst sannsynlig ikke har det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200058-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1417643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Såvidt jeg vet svarte jeg på dette for noen dager siden, eller har det skjedd en teknisk glipp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200058-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1424230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.