Gå til innhold

Huslån.. skumle greier, gitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp hjem fra banken etter å ha vært der sammen med min kjære for å høre om lån til nytt hus. Har funnet et nydelig hus som er meget godt vedlikeholdt.. men det kan komme opp i mot 1,4 mill. Og det er mye penger for to nyetablerte!

..men vi tenker som så at det er bedre å kjøpe et hus med god standard på, enn å kjøpe et billigere hus som man må låne ekstra for å renovere, samt å jobbe seg halvt i hjel med.

Skulle få svar fra banken i løpet av et par dager.. Kjennes som om jeg har magen full av flaggermus!

Kryss fingrene for meg, folkens!!

Skrevet

Huslån på 1,4 er jo ikke allverden i dag, ihvertfall ikke her på sentrale Østlandet. Bare ikke lur deg på at det er god standard, det trodde vi også, men likevel var den ikke så god når vi flyttet inn. Så nå har vi og skal pusse opp her likevel.....

Bad og kjøkken var fra 80 tallet, og så helt greit ut, men nå synes vi ikke det likevel...Men deres er kanksje nyere??

Skrevet

Skulle likt å høre hvor iall verden du får tak i et hus med "god standard" til den latterlige sum av 1,4 mill? Du er sikker på at det er innlagt strøm og vann der :o) ?

Skrevet

Skulle likt å høre hvor iall verden du får tak i et hus med "god standard" til den latterlige sum av 1,4 mill? Du er sikker på at det er innlagt strøm og vann der :o) ?

Du får en villa for 1 mill på landet:)

Skrevet

Du får en villa for 1 mill på landet:)

Tips meg om hvor! Ikke på Østlandet iallefall... Og ikke med "god standard"...

Skrevet

For alle MÅ jo bo på østlandet? Og all standard skal måles ut fra hva du får i Oslo?

Gjest Ja det er mulig:-)
Skrevet

Skulle bare si at vi hadde verdivurdering av huset vårt for 1 uke siden, fikk svar at det var verdt 1,4 mil:-)

Og JA vi har innlagt vann og strøm :-)

Og vi har nyopppusset stort bad,"nye" rom , 2 soverom,3 stuer,stor bod,stort vaskerom,stor hage,gammelt kjøkken,hus bygget i 1975,

megler sa huset var i god stand.

hBor sentralt på Østlandet.

SÅ JA det er mulig å få et hus til 1,4 mil :-) Som man kan trives i:-)

Skrevet

Akkurat det samme tenkte jeg.

Da jeg var på jakt etter leilighet for et halvt år siden så lå kvm.prisen der jeg ville bo (ville bo i nærheten av skolen) på rundt 55000kr. Helt vannvittig! En vennine av meg kjøpte seg leilighet for to uker siden til 1,2 mill, og størrelsen var 24kvm.

Dette var på vestlandet.

Det er selvsagt stor prisforskjell ved å bo på landet og i byen men et hus til 1,4 mill synes jeg likevel var temmelig rimelig, spesielt når to personer skal finansiere det.

Skrevet

Tips meg om hvor! Ikke på Østlandet iallefall... Og ikke med "god standard"...

I nord. Veldig god standard! Enebolig med tre soverom, og kjeller og hele pakka får du lett for 1 mill. Sjekk annonser på finn.no, i nord.

Ikke alle vil bo på østlandet da...

Skrevet

Tell me about it. Vi skal i banken på fredag, og jeg tør ikke se på leiligheter før jeg vet hvor mye lån vi får (sambo eier leiligheta vi bor i nå og har lån på 860K, men vi trenger noe større nå som det er baby på vei og greier). Ok, jeg HAR jo selvfølgelig titta litt, og funnet den ene drømmeleiligheta etter den andre, L A A N G T utenfor vår prisklasse, hehe. Spennende, skummelt, jeg er stressa allerede!

Uheldigvis bor vi ikke sånn til at vi kan få oss HUS til den prisen. Nesten så det er fristende å flytte til hjemstedet mitt, der får man vel rene villaen til oppunder millionen, men det er det ikke verdt tror jeg ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Norge er mer enn bare Oslo :P

Der jeg er i fra får du plenty av hus til den summen. Med god standard!

Skrevet

For alle MÅ jo bo på østlandet? Og all standard skal måles ut fra hva du får i Oslo?

Hehe, nei jeg håper da for Guds skyld at ikke alle må bo i Oslo :o) - selv sluttet jeg med det for endel år siden...

Men synes det er praktisk å bo på Østlandet. Uansett er det dyrt å bo i eller i nærheten av en by. Men veldig kjekt.

Skrevet

Norge er mer enn bare Oslo :P

Der jeg er i fra får du plenty av hus til den summen. Med god standard!

Her også!

Skrevet

hehe.. bor midt i nordnorge i en liten by.. og heg syns prisene HER er ville... :o)

Huset har strøm og vann, stor stue, 6 soverom og mulighet for utleie i sokkelen. Åkei bolig for 1,4.

Skrevet

Huslån på 1,4 er jo ikke allverden i dag, ihvertfall ikke her på sentrale Østlandet. Bare ikke lur deg på at det er god standard, det trodde vi også, men likevel var den ikke så god når vi flyttet inn. Så nå har vi og skal pusse opp her likevel.....

Bad og kjøkken var fra 80 tallet, og så helt greit ut, men nå synes vi ikke det likevel...Men deres er kanksje nyere??

Selve standarden på huset - drenering, bygget i seg selv - alt er ok og godt vedlikeholdt, bygd på slutten av 80-tallet. relativt nye bad og kjøkken, kreves bare litt maling her og der. Akkurat det ser ikke jeg på som renovering, det er jo bare kos å male litt. :o)

Gjest her da...
Skrevet

hehe.. bor midt i nordnorge i en liten by.. og heg syns prisene HER er ville... :o)

Huset har strøm og vann, stor stue, 6 soverom og mulighet for utleie i sokkelen. Åkei bolig for 1,4.

Her må man betale over to mill.

Skrevet

I nord. Veldig god standard! Enebolig med tre soverom, og kjeller og hele pakka får du lett for 1 mill. Sjekk annonser på finn.no, i nord.

Ikke alle vil bo på østlandet da...

Hvor i nord da?

Jeg bor i Alta, og her er prisene sinnsyke. Sjekk gjerne på finn.no ja!!

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Hvor i nord da?

Hvorfor er det dyrt i Alta?

Snøhvit-utbyggingen?

Hele 70 flere arbeidsplasser!

Ofte går et boligmarked av skaftet for ingenting.

Morsomt er det når alle plutselig forlanger skampriser så høye at de som kommer bygger selv. Da kan de sitte der med prisplakaten sin og vente. Enda morsommere hvis bedriftene selv bygger til sine ansatte på grunn av prisene.

Gjest Neppe by ... By er nok dyrest uasnett
Skrevet

Hvor i nord da?

Alta er vel gjerne den mest populære plassen i Finnmark, etter det jeg har skjønt. Har en venn som nylig kjøpte enmannsbolig der for 1.7 mill, så jeg vet det ikke er det billigste. Men hvis man ser på finn.no på småbygdene rundt, så finner man til halve prisen. Etterspørsel vet du. Ikke så mange som ønsker å bo i enhver bygd, og da blir det billig.

Skrevet

Hehe. Bor også i en by i nord-norge, her må man ut med 4 mill for en bolig med utleie og 6 soverom.

Sukk, den som kunne finne en god jobb på en mindre plass...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...