Gå til innhold

Stivt område i magen

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg følt et stivt område i magen, litt til høyre for navelen. Det er ingen tydlig kul men det føles som om det ligger noe i magen. Det er spesielt tydelig når jeg er tissetrengt og da buler magen litt ut på høyre side. Jeg er også stiv(hard) på høyresiden av magen når jeg har mensen. Har ikke smerter og magen fungerer ellers som normalt.

Jeg skal til legen, må bare manne meg opp, men ønsker allikavel å høre hva dere tror det kan være. Lurer også på hvordan legen min vil gå frem for å finne ut av hva det være.

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200130-stivt-omr%C3%A5de-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Viktig at du tar med en morgen-urinprøve til legen. Denne vil kunne avsløre sykdom i urinveier. Noen har nyrer som ligger mye lavere enn normalt, og/eller nyrene kan være forstørret pga vanncyster. Dette bør kanskje utelukkes med en ultralyd av magen. Plager fra magen/bukveggen som kommer ved økt trykk ( vannlating/avføring/løft) kan også være brokk. Dette vil legen kunne undersøke dersom du f.eks ligger på rygg og tar "sit-ups". Dersom fastlegen ikke finner sikker årsak, bør det også gjøres en gynekologisk sjekk, for å finne ut om alt er normalt med eggstokker. Smerter fra disse er imidlertid oftest lokalisert helt nede i magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...