Gå til innhold

Sykepleier og praksis/erfaring

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskingen
Skrevet

Jeg er nyutdannet sykepleier og har fått 100 % fast jobb i kommunen. Det er i sykehjem\osorgsbolig.

Dette virker som en trivelig sted, likevel ser jeg alt nå at jeg ikke kommer til å bli gammel der.

Jeg føler ikke at jeg får benyttet kunnskapene jeg har tilegnet meg gjennom utdanningen. Jeg er forholdsvis voksen( :-) ), og har erfaring fra sykehjem i flere år fra før.

Hvordan vil denne praksis/erfaringen være i når jeg søker jobb om f eks et år på sykehuset?

Er dette "godt nok" som erfaring?

En annen ting jeg lurer på er referanser. Jeg har som sagt jobbet på sykehjem tidligere, men ser at mange krever opptil 3-4 referanser. Det har jeg ikke, og hva med dem som kommer rett fra skolen og ikke har erfaring og referanser?

Videoannonse
Annonse
Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken avdeling innenfor sykehuset du ønsker jobb det. Men uansett hvor du begynner får/ skal få du jo opplæring som er tilpasset den avdelingen.

Når det gjelder referanser så er gjelder ikke det bare jobb som sykepleier. Referanser ringes for å få dannet seg et inntrykk av deg som ansatt- og ikke bare relatert til det yrket du har skiftet til. Så du kan sette opp tidligere sjefer (du skrev du var voksen, så du har vel noen tidligere ansettelser bak deg). Og du kan også sette opp en lærer fra skolen hvis det er greit for vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...