Gjest Montass Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Av og til skjer det noe merkelig med øynene mine. Av og til så ser det ut som det er noe i øynene mine som "glir ut" Jeg har like bra syn so normalt, men det virker som jeg får på meg alt for sterke nærsyntbriller. Jeg er nærsynt (2.5 på begge øyne) Alt blir mye mindre. Det er som jeg ser feil vei i en kikkert!! Men det blir ikke så lite da..men det er veldig irriterendes! Det går som regel over etter jeg har fått kvilt øynene. Enten med å late de att ei stund eller legge meg til å sove. Har aldri vondt i hodet når det skjer, men vondt i øynene. Kjennes ut som noe presser på innenfra. Dette skjer som regel når jeg har sett for lenge på et bestemt punkt på lang avstand. Jeg er bare 23 år, så det er vel ingenting med alder å gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200165-hva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrolingvistiker Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 hmz... Har hatt en del klabb og babb med øynene mine selv. Nå har jeg ordnet det dog. Skjeve hornhinner + nærsynt + se på Data/TV for lenge gjorde at jeg fikk et unaturlig press bak øynene. I tillegg drakk jeg mye kaffe og stresset en del. Da fikk jeg "leamus" i øynene grunnet muskel"kramper" rundt øynene. Tror ikke øynene våre er designet for å se på 1 ting så nære, så lenge. Er jo ikke før TV'en kom at vi begynte å gjøre det, men om vi absolutt må.. (jobber fortsatt foran en PC flere timer i strekk), sørg for å få skikkelig utstyr til å henge på nesa. Jeg sjekker øynene hvert halvår nå, og skifter briller om det er nødvendig. I tillegg, titter jeg vekk når jeg ikke skriver. Ikke så vondt i øynene lenger nå tja.. ikke noen faglig utredning, men min erfaring iallefall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200165-hva-er-dette/#findComment-1422834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.