Bjob Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Har nesten daglig kraftig hodepine når jeg våkner om morgenen, selv om jeg har sovet som "en sten" hele natten. Dette har blitt merkbart verre siste halvår. Det pleier å bedre seg litt utover dagen. De gangene jeg ikke har direkte verk, er det som et bånd over øynene, ofte mer som en kniv i pannen. Har noen ganger hatt synsforstyrrelser (svart flekk), samt vanskelig for å fokusere. Hukommelse og konsentrasjonsevne er dårlig. Etter et legevaktbesøk, ble jeg røntgenundersøkt (scanning) av hodet, og ingen syster/svulst/el.l ble påvist. For et år siden ble jeg scannet mhp bihuler, og legen mente jeg hadde "kronisk bihulebetellelse" (væslkefylte bihuler), som ikke kunne behandles med antibiotika. Han tilbød meg operasjon privat (lokalbedøvelse), men jeg har ikke utført dette. Han ga også beskjed om at offentlig sykehus har opptil 5 års ventetid. Hodepinen fortsetter, og jeg føler meg delvis uten smak- og luktesans. Sist jeg var hos legen fikk jeg det enkle rådet "MMMM" (Mer mosjon, mindre mat). Problemet mitt er at hverken mat eller mosjon smaker. Jeg er trøtt støtt, og det begynner å bli problemer å klare jobben. Selv om ikke dette er kritisk sykdom, føler jeg at livskvaliteten synker, og jeg blir mer og mer deprimert og utilpass. Håper derfor noen kan hjelpe meg med noen råd. Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20028-tett-nesebihulerhodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Kjære Bjob ! Jeg ville foreslå time hos nevrolog - kanskje tilstanden "godartet økt intrakranielt trykk" kan være en årsak - det er en sjelden tilstand som ikke er så godt kjent blant ikke-nevrologer. Ellers er jeg sterkt tvilende til opplysningen om 5 års ventetid ved offentlige sykehus for bihulekirurgi, i alle fall i vår tid med "fritt sykehusvalg". Hvis du bruker mye sterke smertestillende, kan dette bidra og i så fall bør du slutte med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20028-tett-nesebihulerhodepine/#findComment-88192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjob Skrevet 23. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2001 Kjære Bjob ! Jeg ville foreslå time hos nevrolog - kanskje tilstanden "godartet økt intrakranielt trykk" kan være en årsak - det er en sjelden tilstand som ikke er så godt kjent blant ikke-nevrologer. Ellers er jeg sterkt tvilende til opplysningen om 5 års ventetid ved offentlige sykehus for bihulekirurgi, i alle fall i vår tid med "fritt sykehusvalg". Hvis du bruker mye sterke smertestillende, kan dette bidra og i så fall bør du slutte med det. Hei, og tusen takk for svaret. Jeg bruker ikke sterke smertestillende, kun vanlige Paracet'er i perioder. Smerten er ikke uutholdelig, det er mer dette "noe" (bånd?, snerk?) inne i hodet som plager meg. Det er mer ubehagelig (støtt) enn vondt, men hodepinen er verst om morgenen. Bruker Otrivin mot tett neste (om kvelden/natten). Hodepinen siter i pannen/bakhodet. Hilsen Bjob 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20028-tett-nesebihulerhodepine/#findComment-88475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.