Gå til innhold

Høyt blotrykk, medisinbruk.

Anbefalte innlegg

Uten medisin blotr.100/180.Bruker:Zanidip 20 mg.Albyl-e 75 mg. Lipitor 20 mg .blotr.ca. 90/160. I tillegg har jeg fått Centyl 5 mg (vanndrivende). Centyl går blotr. ned til ca. 80/150.Bra,men blir syk,føles ut som om jeg har høy Feber (kaller det selv for jordskjelv)Binyrene kan det hvere noe der? Er det tabl.? Eller noe annet.Prøvene er bra.Er litt fortvilet.Tar ikke Centyl må.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200415-h%C3%B8yt-blotrykk-medisinbruk/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Garho.

Jeg mangler endel opplysninger om deg for å ta stilling til din medisinering, bl.a. kjønn, alder, andre sykdommer, etc.

Ditt blodtrykk virker foreløpig ikke tilstrekkelig regulert, så du bør be din lege om å revurdere behandlingen og forsøke å satse på en/et par andre blodtrykksmedisiner. I tillegg har du sannsynligvis bivirkninger av det ene middelet, så det er ganske klart at det bør skiftes.

Imidlertid vil det være ønskelig at du ble blodtrykksmonitorert over et helt døgn. Dermed får man et meget bedre grunnlag å drive behandlingen på, og slik registrering vil man kunne få gjennomført ved de fleste legekontor.

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Garho.

Jeg mangler endel opplysninger om deg for å ta stilling til din medisinering, bl.a. kjønn, alder, andre sykdommer, etc.

Ditt blodtrykk virker foreløpig ikke tilstrekkelig regulert, så du bør be din lege om å revurdere behandlingen og forsøke å satse på en/et par andre blodtrykksmedisiner. I tillegg har du sannsynligvis bivirkninger av det ene middelet, så det er ganske klart at det bør skiftes.

Imidlertid vil det være ønskelig at du ble blodtrykksmonitorert over et helt døgn. Dermed får man et meget bedre grunnlag å drive behandlingen på, og slik registrering vil man kunne få gjennomført ved de fleste legekontor.

Jeg går ut fra at du gjør det du kan for selv å påvirke ditt blodtrykk i riktig retning : normal vekt, ikke-røyker og regelmessig trening er noen av de selvkontrollerte sakene som er viktige.

Svar til Garho.

Er mann 59 år.Det er Centyl 5 mg.som var årsaken.Har nå prøvd andre typer vanndrivende, det går ikke !! Har byttet lege, ser ut til att legen tar dette alvår -lig.Forsøker nye tabletter. Skal på nyresjekk.Hjelper ikke dette, spesialist neste. .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...