Gå til innhold

kjip samboer?rett til å reagere?

Anbefalte innlegg

Gjest kjiiiiiiiipi
Skrevet

Jeg kommer hjem sent på mandager og onsdager fra jobb...alt fra klokka fem til syv. Han henter barna disse dagene mens jeg henter tirsdag og torsdag og fredag og leverer alle dager unntatt onsdag.

Hvis jeg lager middag de dagene jeg henter barna sparer jeg selvsagt mat til han. Når han lager, er det ALLTID tomt og han gidder ikke tenke på å lage litt ekstra, så jeg får når jeg kommer til.

ikke for at jeg er så sulten men jeg synes dette er litt rart at han ikke tenker på meg liksom.

Jeg sa dette til han i går og vi begynte en stoooor krangel. For han var det viktigst at barna fikk mat.

Han påsto at da jeg var i barselpermisjon lagde jeg sjeldent mat. Jeg lagde ikke hver dag, det er sant, men når jeg lagde, lagde jeg jo til ham, evt sparte noe i kjøleskapet.

Jeg synes handlingen hans er lite kjæreste-vennlig.

Synes han er egoistisk.

Her en dag spurte jeg om han kunne kjøre meg et til jobben da jeg hadde knapt med tid, og det kom til å ta 30 min å gå, 20 å sykle,og jeg har ikke lappen. Nei, sa han. Kalte meg lat for at jeg ikke kunne gå, og dessuten ville han ikke miste parkeringsplassen sin ute i gata.

Hadde dere reagert? Synes han er en skikkelig kjiiiip fyr når han behandler meg slik.

Hadde dere sagt noe på det?

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur, iallfall hvis han hadde laget middag og ikke spart til meg. Hva er problemet når han først står der og lager mat liksom? Snål fyr.

Skrevet

Hørtes fryktelig kjip ut.

Hvorfor er dere egentlig samboere, om dere har en så dårlig kjemi? Det må da være ganske selvsagt at man lager mat til familien, og stiller opp og kjører når det trengs osv.

Skrevet

Hmm... Ja, jeg er igrunn vant til at kjærester er snille med hverandre jeg da. Gjør hverandre tjenester og sånn.

Skrevet

Ja,jeg synes han er kjip!

Er ikke slik jeg er vant med å bli behandlet i alle fall.

Vi lager alltid mat til hverandre.

Jeg har selv vært hjemme med baby,og vet det ikke alltid lar seg gjøre å ha mat på bordet til et gitt klokkeslett

Skrevet

Synes det høres rart ut. Når han vet du kommer hjem litt senere, så kan han vel lage litt ekstra mat!

Og hvis han ikke skulle noe annet kunne han vel ha svippet deg ned på jobben. Det finnes vel andre parkeringsplasser?

Kjiiiip type - ja. Og jeg hadde definitivt reagert.

Hadde i hvertfall sluttet å lage mat til ham hvis han ikke begynte å lage til meg.

Skrevet

Høres temmelig kjipt ut ja. Som de andre her sier så hører det da med i et forhold der man er glad i hverandre og sånt at man tar slike hensyn? Især hvis du har spurt om han kunne lage litt ekstra så du bare kunne varme opp når du kom hjem. Underlig type.

Skrevet

Ja, han høres kjip ut! Kjærester skal jo dulle litt for hverandre, selv i en travel hverdag syns jeg man bør ta seg tid til det.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, jeg synes han hørtes kjip ut! Jeg hadde blitt grådig støtt for begge deler!

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur, iallfall hvis han hadde laget middag og ikke spart til meg. Hva er problemet når han først står der og lager mat liksom? Snål fyr.

takk alle sammen. jeg er enig. og gidder ikke bare gi meg på dette.

han mangler et eller annet

hensynsgen synes jeg.

men ikke lett å få han til å forstå. jeg stanger totalt hodet i veggen.

Skrevet

takk alle sammen. jeg er enig. og gidder ikke bare gi meg på dette.

han mangler et eller annet

hensynsgen synes jeg.

men ikke lett å få han til å forstå. jeg stanger totalt hodet i veggen.

Skrevet

Ja, vi kårer han til norges kjipeste samboer!. Han er ikke gjerrig da?:). Bra du ikke har giftet deg med han da.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Enig med alle de andre. Den man deler hele sitt liv med skal vel være noen man ser på som sin beste venn, og en man gjerne yter litt ekstra for? Din samboer høres jo nesten ut som om han ikke liker deg en gang!? Jeg ville stillt ham til rette og spurt ham hvorfor han er sammen med deg. Hva er det som gjør at han har lyst til å dele resten av livet sitt med akkurat DEG? Man må kanskje belage seg på et svar man egentlig ikke vil høre, men det burde i hvertfall få ham til å tenke på om han vil beholde deg eller ikke...

Skrevet

Ja han er ikke særlig snill med deg nei.

Har et forslag til dere at de tar et lettere måltid noen timer før du er hjemme å så kan han lage middag til du kommer hjem?

Eller blir det for sent i 7 tiden?

Skrevet

Hm. Jeg vet ikke hvor kjip han er, for jeg vet ikke hvordan du sa ifra. Om han følte seg ankaget for noe han ikke hadde tenkt over, er det lett å bite tilbake. Har du spurt ham pent om han ikke kan lage mat til deg også? Hva svarer han da? Har han så nok med barn og mat at han faktisk ikke har kapasitet, eller er han bare sur og kjip?

Skrevet

Hm. Jeg vet ikke hvor kjip han er, for jeg vet ikke hvordan du sa ifra. Om han følte seg ankaget for noe han ikke hadde tenkt over, er det lett å bite tilbake. Har du spurt ham pent om han ikke kan lage mat til deg også? Hva svarer han da? Har han så nok med barn og mat at han faktisk ikke har kapasitet, eller er han bare sur og kjip?

joda du sier noe. men jeg har antydet og sagt at det er fint å spare litt til meg også,

men han gjorde det ikke etterpå.

I sommer skulle vi pusse opp ei hytte, og jeg hadde ansvar for å hyre snekker. da denne snekkeren uteble og jeg ble nødt å skaffe ny og holde på med å skaffe kostnadsoversikt etc ba jeg ham om å hjelpe å ta noen telefoner. men nei, det fikk jeg gjøre selv.

Han er livredd for å liksom være under pisken min. virker som om han tror at det er nok å være sammen og han betaler regningene. det er liksom der det stopper. jeg har en dårlig betalt jobb og går på skole mens han drar inn pengene. og da skal liksom hans liv komme først...alltid jobb jobb jobb.

Blir såra når jeg ser rundt meg jenter som blir satt pris på av kjæresten sin, blandt annet ved små gaver etc..skulle ønske han kunne gi meg et personlig smykke ring etc, men neida jeg får dundyne og ting til datan.

husker jeg var gravid og i full jobb med bekkenløsning. han var et halvt år arbledig. jeg måtte vagge meg til og fra t-banen med smerter hver dag. han burde ha skjønt han burde stått opp å kjørt meg! men han er ikke slik.

Skrevet

Ja han er ikke særlig snill med deg nei.

Har et forslag til dere at de tar et lettere måltid noen timer før du er hjemme å så kan han lage middag til du kommer hjem?

Eller blir det for sent i 7 tiden?

nei det er fint med middag syv, men han foreslår aldri slike ting. om jeg og han er hjemme samtidig er det alltid jeg som lager mat. det er en drøm at han har begynt å hente to g uka, da han blir tvunget til å lage mat og handle. for da jeg var i barselspermisjon var det: "Hva har du ikke klart å kjøpt dopapir på alle de timene du har vært hjemme??" når jeg sier han kan gå ut å kjøpe, var det liksom min oppgave.

nei det er ikke den letteste typen. verken humørmessig el på andre plan. jeg har bodd her i denne byen for hans skyld i fem år, og meningen er at vi skal flytte om to til min hjemby. men han har jo jobben da, som han leeever for og det er der han endelig får sin aksept da han aldri fikk den hjemmefra. men det er jo tungt å flytte for ham. men har bestemt meg for å stå på avtalen selv om han surmuler.

Skrevet

Enig med alle de andre. Den man deler hele sitt liv med skal vel være noen man ser på som sin beste venn, og en man gjerne yter litt ekstra for? Din samboer høres jo nesten ut som om han ikke liker deg en gang!? Jeg ville stillt ham til rette og spurt ham hvorfor han er sammen med deg. Hva er det som gjør at han har lyst til å dele resten av livet sitt med akkurat DEG? Man må kanskje belage seg på et svar man egentlig ikke vil høre, men det burde i hvertfall få ham til å tenke på om han vil beholde deg eller ikke...

hadde kanskje ikke giddet å vært sammen med en slik fyr, med mindre vi nå har to barn sammen....

kan få sms´er fra han som feks dumt at vi sårer og at vi er dumme med den man er mest glad i...

men da blir jeg litt sån:jamen så gjør noe med det da.

Skrevet

Ja, vi kårer han til norges kjipeste samboer!. Han er ikke gjerrig da?:). Bra du ikke har giftet deg med han da.

nei men man er jo litt støck når man har to barn sammen...

skulle ønske jeg hadde en litt mer romantisk fyr som var litt mer på tilbudsfronten.

som ikke bare fremhever at jeg sjeldent lagde middag til ham el at jeg burde da skjønne at alle setter barna først... barn/samboer er liksom to forskjellige kategorier da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...