Gå til innhold

Jernmangel og øyesmerter

Anbefalte innlegg

Har søkt og lett på nett, men finner ingen steder nevnt noe om øyesmerter/lysskyhet i forbindelse med jernmangel.

Litt info først:

Jeg har hatt B12-mangel i over 8 år, men har ennå ikke fått et skikkelig opplegg med orden på når jeg skal kontroleres for B12 og jern. Detter har resultert i at jeg til stadighet har fått alt for lave verdier på begge deler - dette ca annen hver gang.

Har heller ikke fått info om hvor lenge jeg skal ta jerntabletter når jeg må fylle lageret igjen. Dette resulterte i ganske høye verdier en gang og det var mer eller mindre flaks at det ble oppdaget så jeg stoppet å ta tablettene.

Kan nevne at livskvaliteten har vært betydelig redusert i disse årene, og jeg føler for det meste at jeg går i en slags dvale som jeg kanskje en gang skal være så heldig å våkne opp fra.

Så til spørsmålet:

Det siste året har øynene mine blitt utrolig lysfølsomme, jeg har ofte problemer med å holde dem helt åpne. I tillegg får jeg en intens smerte bak øynene av en del typer lys, men det hjelper å bruke en spesiell solbrille som filtrerer bort blå lysstråler.

Har nå funnet ut at dette er et størst problem når jernlageret begynner å gå tomt. Når jeg begynner å fylle på igjen, så kan jeg skru opp lyset i huset uten å føle ubehag eller smerte.

Er det noen som har vært borti dette før? Noen som kan forklare sammenhengen mellom jernmangel og lysskyhet/øyesmerter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200635-jernmangel-og-%C3%B8yesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...