double Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har søkt og lett på nett, men finner ingen steder nevnt noe om øyesmerter/lysskyhet i forbindelse med jernmangel. Litt info først: Jeg har hatt B12-mangel i over 8 år, men har ennå ikke fått et skikkelig opplegg med orden på når jeg skal kontroleres for B12 og jern. Detter har resultert i at jeg til stadighet har fått alt for lave verdier på begge deler - dette ca annen hver gang. Har heller ikke fått info om hvor lenge jeg skal ta jerntabletter når jeg må fylle lageret igjen. Dette resulterte i ganske høye verdier en gang og det var mer eller mindre flaks at det ble oppdaget så jeg stoppet å ta tablettene. Kan nevne at livskvaliteten har vært betydelig redusert i disse årene, og jeg føler for det meste at jeg går i en slags dvale som jeg kanskje en gang skal være så heldig å våkne opp fra. Så til spørsmålet: Det siste året har øynene mine blitt utrolig lysfølsomme, jeg har ofte problemer med å holde dem helt åpne. I tillegg får jeg en intens smerte bak øynene av en del typer lys, men det hjelper å bruke en spesiell solbrille som filtrerer bort blå lysstråler. Har nå funnet ut at dette er et størst problem når jernlageret begynner å gå tomt. Når jeg begynner å fylle på igjen, så kan jeg skru opp lyset i huset uten å føle ubehag eller smerte. Er det noen som har vært borti dette før? Noen som kan forklare sammenhengen mellom jernmangel og lysskyhet/øyesmerter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200635-jernmangel-og-%C3%B8yesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.