ki31365380907 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg er kvinne,66 år. For 4 år siden fikk jeg blodpropp i hjernen som følge av ubehandlet atrieflimmer.Jeg tar nå: Marevan 2,5 mg. (INR 2-3). Renitec 5 mg.- 1 tablett daglig. Sotalol 80 mg. - 2 tabletter daglig. Jeg får hjerteflimmer bl.a. ved store anstrengelser og inntak av alkohol (selv i moderate mengder). Jeg leste en artikkel som bl.a. sier at medisiner som regulerer hjerterytmen anbefales til dem som har hjerteflimmer bestandig. Jeg har ikke hjerteflimmer bestandig og hadde heller ikke det da jeg begynte med Sotalol. Jeg våkner av og til på natten fordi jeg har hjerteflimmer. Artikkelen sier at betablokker gjør vondt verre for pasienter som har det slik. Derfor spør jeg: Er medisineringen riktig? ki3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200660-hjerteflimmer-medisinering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.