Gå til innhold

Oppkobling av TV/DVD/forsterker

punkyB

Anbefalte innlegg

Nå har jeg altså kjøpt meg ny TV og skal koble den opp. Har følgende stæsj fra før - DVDm/harddisk og forsterker.

Skal ikke alt gå via forsterker?

Bruker scartkabler til å koble disse sammen. Skal ikke TV gå mot forsterker og DVD mot forsterker?

Nå har jeg hatt TV mot DVD og DVD mot forsterker. Da har ikke alt virket som det skulle men jeg tror det hadde litt å si med at TVen var førkrigsmodell også.

Hvis det har noe å si hvilken vei alt dette er koblet sammen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har scartkabel mellom tv og dvd. I tillegg er det en ledning mellom tv og dvd. Forsterkeren er koblet til dvd-en. det var eneste måten vi fikk dvd-en til å funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har scartkabel mellom tv og dvd. I tillegg er det en ledning mellom tv og dvd. Forsterkeren er koblet til dvd-en. det var eneste måten vi fikk dvd-en til å funke

Jeg trodde kanskje det ble bedre lyd hvis man hadde tv direkte til forsterker - men de henger vel sammen uansett.

Begynner å prøve slik som du har det da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Jeg trodde kanskje det ble bedre lyd hvis man hadde tv direkte til forsterker - men de henger vel sammen uansett.

Har du parabol (tuner)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rootin tootin cowboy

Hvis du bruker tvns egne høytalere trenger du ikke forsterker. Det sitter forsterker i tvn. Hvis du derimot bruker andre høytalere pleier det vanligvis å gå gjennom en ekstra forsterker. Vanligvis er det to utganger på tvn som du kobler videre på forsterkeren. Bare å koble dvdn til tvn så går det med lyden av seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker tvns egne høytalere trenger du ikke forsterker. Det sitter forsterker i tvn. Hvis du derimot bruker andre høytalere pleier det vanligvis å gå gjennom en ekstra forsterker. Vanligvis er det to utganger på tvn som du kobler videre på forsterkeren. Bare å koble dvdn til tvn så går det med lyden av seg sjøl.

Har suuroundhøytalere så planen er å bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skraldepande

Jeg måtte ta lyden fra de ulike med "phonokabler" inn i forsterker. Til TVen måtte jeg få en overgang fra scart til phono. Da kan jeg bytte meelom de ulike signalkildene med fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøvd litt nå - det er bare 3 kanaler som TV'n finner av seg selv , TV2 , TV3 og SVT 2.

Vet ikke om dette har med hvordan jeg koblet opp. Har ikke prøvd å søke de fram manuelt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skraldepande

Lykke til. Jeg fikk hodepine av det der, og har ikke funnet ut hvordan FM-radioen i den virker enda. Det tok minst en dag før jeg fikk lyd i boksen og butikkmannen begynte å rømme når han så meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Jeg fikk hodepine av det der, og har ikke funnet ut hvordan FM-radioen i den virker enda. Det tok minst en dag før jeg fikk lyd i boksen og butikkmannen begynte å rømme når han så meg.

Har fått inn en del kanaler nå - men mangler 'ekstrakanaler' jeg har via dekoder fra UPC. Får ikke koblet den rett mot TV'en med scart , har bare vanlig antennekabel inn via dekoderen til DVD og derfra til TV.

Noen som har noen ide om hvordan få tak i alle kanaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt avhengig av hva slags kontakter (inn og utganger på forskjellige "formater") du har på de ulike enhetene.

Og jeg vil påstå at det er tilnærmet umulig å gi deg noen gode råd om dette uten å vite nøyaktig hva utstyret har av ulike muligheter og begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Det er helt avhengig av hva slags kontakter (inn og utganger på forskjellige "formater") du har på de ulike enhetene.

Og jeg vil påstå at det er tilnærmet umulig å gi deg noen gode råd om dette uten å vite nøyaktig hva utstyret har av ulike muligheter og begrensninger.

SVar fra deg og - står til?

Har vel fått det til å virke sånn noenlunde nå ang. anlegget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVar fra deg og - står til?

Har vel fått det til å virke sånn noenlunde nå ang. anlegget :-)

Her står alt bare bra til - bortsett fra influensaen som hadde det morro med kroppen min i forrige uke.

Men nå er det bare restene igjen av den, så da er alt bare bra:-)

Med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står alt bare bra til - bortsett fra influensaen som hadde det morro med kroppen min i forrige uke.

Men nå er det bare restene igjen av den, så da er alt bare bra:-)

Med deg da?

Bra du friskner til.

Jeg er ganske frisk og rask - travel tid men bare bra (stortsett) at det skjer mye.

Du får ha en fin førjulstid ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du friskner til.

Jeg er ganske frisk og rask - travel tid men bare bra (stortsett) at det skjer mye.

Du får ha en fin førjulstid ! :-)

Takk i like måte!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...