Gå til innhold

Deler til kjøkken?

Gjest ti tommeltotter og mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har nettopp tatt ut en gammel varmtvannsbereder fra benken, og det "skapet" den stod i (benkeskap uten dør, bare en plate foran), ønsker jeg nå å gjøre om til vanlig skap med dør.

Kjøkkenet er 30 år gammelt, så jeg antar at dørhåndtakene ikke lengre er å få tak i (mørkebrune plasthåndtak som man putter hånda inn i). Men hvor får jeg kjøpt hengsler og en slik magnet til innsida? Jernia?

Dette er et typisk kjøkken fra et husbankhus fra 70-tallet, i gusjegrønt med mørkebrune felter, stygt som f*. Overflaten på dørene er glatte, går det an å male disse?

Skrevet

ja, jernia kan være et godt sted å begynne. eller et sted hvor de selger kjøkken i det hele tatt. der vil de mest sannsynlig ha litt smådeler og. da jeg pussa opp på kjøkkenet (malte og skifta håndtak...slike enkle ting). kjøpte jeg diverse småplukk fra ikea.

Skrevet

Det er nå du benytter sjansen til å kvitte deg med de brune plasthåndtakene, en gamg for alle! :o) Male kan du selvsagt gjøre, kanskje greit å grunne først.

Kanskje skifte ut alle skapdørene og?

Skrevet

Mal med heftgrunn først (evt puss litt med fint sandpapir først), også den vanlige maligen, da sitter det. rar setning...

Du finner det du trenger til skapdørene på Jernia og enda billigere på Biltema og Claes Olsson.

Skrevet

Det er nå du benytter sjansen til å kvitte deg med de brune plasthåndtakene, en gamg for alle! :o) Male kan du selvsagt gjøre, kanskje greit å grunne først.

Kanskje skifte ut alle skapdørene og?

Jo, jeg skulle så gjerne ha skiftet ut hele kjøkkenet, jeg. Men med en skral økonomi må jeg bare forsøke å gjøre det billigst mulig enn så lenge.

Skrevet

Du må høyst sannsynligvis lage nye hull dersom du kjøper nye håndtak. VÅrt kkjøkken er ca like gammelt, og da jeg skulle bytte ut et par håndtak oppdaget jeg at standard-dimensjonene har forandret seg. Enten var håndtakene alt for lange, eller for kote. Endte opp med å bytte ut på alle skap og skuffer. Måtte spakle, pusse, borre og male for å få det til. Men pent ble det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...