kjatrik72 Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Hei!! Har vært plaget av svimmelhet, som kommer og går, i ca 14 dager nå. Spesielt hvis jeg snur hodet til høyre, da snurrer rommet. Når jeg legger meg om kvelden og snur meg til høyre går det trill rundt for meg i noen få sekunder. Også hvis jeg bøyer meg ned med hodet først, svirrer hele rommet ett par sekunder. Husker jeg hadde en slik episode både på ungdomskolen og vgs. også, hvor jeg var skikkelig snurrings, tror det da varte i ca 1 uke eller noe. Er 28 år gammel og føler meg ellers frisk. Har en stillesittende jobb hvor jeg ofte blir sliten i nakke og mellom skulderbladene. Sliter også litt med vond korsrygg ved fysiske anstrengelser. Fikk høre av en massør en gang at jeg hadde veldig stramme nakkemuskler. Min far har også hatt perioder hvor han har vært svimmel, da etter arbeid med belastning på nakke og skuldre. Er blodgiver, ga blod like før svimmelheten oppsto, hadde 12 i jernlager og 12,5 i blodprosent, fikk jerntabletter som jeg tar daglig. Når jeg tar øreskylling så blir jeg svimmel på samme måte, så øreskylling har jeg kuttet ut nå. Har nedsatt syn, så jeg bruker daglig linser (og noe briller). Håper noen kan gi meg svar på hva det kan være. På forhånd tusen takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20077-svimmel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Kjære kjatrik72 ! Det er en tilstand som heter "benign poisjonsvertigo" på medisinerlatin, oversatt til norsk blir det "godartet svimmelhet ved hodedreining". Dette skyldes en forstyrrelse i balanseapparatet i det indre øre. Der finnes behandling i form av noen manipulasjonsgrep som kan utføres hos øre-nese-hals lege. Dine symptomer likner på dem man ser ved denne tilstanden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20077-svimmel/#findComment-88194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.