Gå til innhold

begge barn

Gjest ikke nick jeg heller...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick jeg heller...

Hei..

Har et spørsmål her...eller kanskje en tanke... har lest en tråd på et annetforum, og begynt å tenke igjen på ting jeg har tenkt på mye tidligere...

Saken er den at jeg som 9-10 åring var kamerat med en gutt på samme alder. Denne gutten var kommet mye lengre når det gjaldt å vite ting som var seksuelt relatert... Jeg kan huske og har tenkt på oppigjennom at han tvang meg til å dra ned buksene, tvang meg til å ligge underst og "kline" og mange slike ting. Jeg har kjempeproblemer seksuelt, men har alltid tenkt at det ikke kan påvirke noen hva som ekjer når det skjer mellom barn på samme alder.. har på en måte skammet meg, fordi jeg var like gammel, og kunne ha gått derifra på en måte...dersom dere skjønner hva jeg mener...

det jeg lurer på er.. kan dette ha noe å si for de problemene jeg har nå? eller er jeg bare helt på bærtur? kan legge til at jeg et par år senere ble utsatt for "grenseovertredelse av en nær person". ikke overgrep, men tydelig over de grenser som er mellom barn og voksen...

dette ble bare rot...men kan noen svare hvis de har noen tanker om dette???

takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200803-begge-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen en ungdomsarbeider

Ja, det er klart at det kan ha grepet inn i seksualiteten din selv om dere var jevnaldrende. Du beskriver det jo som noe du ikke selv ønsket. Selv om det ikke var "straffbart" pga hans unge alder, var det likevel en grenseoverskridelse.

Det jeg tenkte når jeg leste det du skrev, var at den gutten høres ut som en som selv kan ha vært utsatt for seksuelle overgrep fra andre, siden han gjorde det han gjorde mot deg.

Du forteller at du senere også har opplevd grenseoverskridelser. Det har sannsynligvis også påvirket til problemene dine. Den første opplevelsen kan ha gjort deg ekstra sårbar, og så har det andre kommet på toppen.

Jeg vil råde deg til å be om henvisning til en psykolog, slik at du har noen du kan snakke med om dette og få hjelp til å bearbeide det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200803-begge-barn/#findComment-1425778
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...